نرم افزار حسابداری فروشگاهی

رضا خانی
زمان مطالعه : 12دقیقه دیدگاهها

فروشگاه هایی که جریان فروش زیادی دارند، ذینفعان اصلی سیستم‌های مدیریت کسب و کار هستند که دارای  نرم افزار حسابداری  هستند. این به این دلیل است که بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی به شما امکان می‌دهد تمام عملکرد هایی را که مؤسسات به صورت روزانه به آن نیاز دارند، مانند کنترل موجودی، جریان نقدی و غیره در یک مکان جمع آوری کنید. مشتریان برای محصولاتی که خریداری می کنند، پول پرداخت می‌کنند.

 

به طور کلی محیط فروشگاهی علاوه بر صندوقدار توسط تجهیزات مختلفی شکل می‌گیرد که ممکن است چاپگر مالی، بارکدخوان، پایانه POS و موارد دیگر وجود داشته باشد. حال تصور کنید همه این تجهیزات که هر کدام برای مدیریت شرکت اهمیت خود را دارند در نرم افزاری گردآوری شده‌اند که عملکردهای مشابه هر کدام را به صورت جداگانه ارائه می‌دهد و این بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی است. به این ترتیب کارمند فروشگاه شما به جای داشتن این دستگاه‌ها فقط باید از رایانه‌ای استفاده کند که در آن به مدیریت حساب‌ها دسترسی داشته باشد تا فعالیت‌های روزانه خود مانند ثبت فروش، بستن صندوق، صدور برگه‌های بانکی، فاکتور و… را انجام دهد.

مزایای بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی

در این نرم افزار به عنوان یک صندوقدار کامل می‌توان کارهای مربوط به اداره شرکت از جمله کنترل موجودی و کنترل مالی را نیز انجام داد. بنابراین، نرم افزار حسابداری فروشگاهی علاوه بر این که خدمات را بسیار سریع‌تر می‌کند، به دلیل کامپیوتری شدن تراکنش‌های تجاری، آن‌ها را با بخش مالی و سهام ادغام می‌کند. این بدان معنی است که بلافاصله پس از فروش، سیستم به بخش سهام اطلاع می‌دهد تا محصول فروخته شده در بخش حذف شود. به همین ترتیب، کنترل مالی بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی اجازه می‌دهد تا شما از وضعیت شرکت خود مطلع شوید. این ویژگی همچنین با برنامه‌ریزی مالی و همچنین تقویم پرداخت شرکت شما همکاری می‌کند. نرم افزار حسابداری آنلاین می‌تواند عملکردهای کاملی برای مدیریت کسب و کار شما در زمان واقعی و جایگزینی تجهیزات لازم در صندوق فروشگاه شما ارائه دهد.

عملکرد بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی

در این جا عملکردهای اصلی نرم افزار حسابداری آنلاین آمده است:

کارایی

این یک عملکرد بسیار رایج در فروشگاه ها و سایر موسساتی است که به مصرف کننده نهایی خدمات می‌دهند. استفاده از آن مشابه هر تجهیزات دیگری است که عملکرد صندوقدار را انجام می‌دهد و مزیت آن این است که به سیستم شرکت شما متصل است و امکان کنترل و کارایی بیش‌تر عملیات را فراهم می‌کند.

صرفه جویی در زمان

از سوی دیگر، صرفه‌جویی در زمان، زمانی اتفاق می‌افتد که پول به صندوق دار مؤسسه شما اضافه شود. به همین ترتیب، نسخه آنلاین نرم افزار حسابداری عملیات سنتی را در فروشگاه‌‌های دارای صندوق‌دار انجام می‌دهد.

انجام مبادلات

نرم افزار حسابداری هم چنین اجازه می دهد تا مبادلات و بازده به طور کارآمد انجام شود، بدون دخالت در موجودی و کنترل مالی و این امکان پذیر است زیرا می توان اطلاعات را به سیستم اضافه کرد تا همیشه به روز باشد. بنابراین، هنگامی که بازگشت مبلغی وجود دارد، مبلغ در صندوق بازگردانده می شود و محصول به انبار باز می گردد.

بسته شدن جعبه

بستن صندوق یکی دیگر از ویژگی های این نرم افزار است و  وظیفه این نرم افزار بررسی مبالغ موجود در صندوق و مقایسه آن‌ها با فروش انجام شده و حتی با قبوض پرداخت شده در پایان دوره است.

صدور فاکتور مصرف کننده

صورت‌حساب الکترونیکی مصرف‌کننده در حال حاضر جایگزین مالیات سنتی می‌شود که برای شرکت‌ها در هر اندازه لازم است. صدور آن با تغییراتی همراه است که با اجرای فاکتور الکترونیکی صورت گرفتو برای رعایت قانون می‌توان آن رل چاپ یا حتی به ایمیل مشتری ارسال کرد.

کنترل موجودی

از جمله عملکردهای اضافی که نرم افزار حسابداری می‌تواند ارائه دهد، کنترل موجودی است که به شرکت شما امکان می‌دهد با هم مدیریت شوند. یعنی هر زمان که محصولی فروخته می‌شود، موجودی آن به‌روز می‌شود و در پایان می‌توان ارزیابی کرد که چه زمانی کالاها باید دوباره توسط شرکت خریداری شوند تا مشتریانش کمبود نداشته باشند.

کنترل مالی

کنترل مالی برای موفقیت یک شرکت ضروری است و اگر بخشی از نرم افزار باشد، کنترل و بررسی تراکنش‌های مالی کسب و کار شما را آسان‌تر می‌کند. همچنین به‌روزرسانی‌های جریان نقدی را تضمین می‌کند و اطلاعاتی که برای مدیریت امور مالی فروشگاه شما استراتژیک است.

۵ دلیل برای استفاده از بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی

فروشگاه‌‌هایی که جریان فروش زیادی در روز دارند، باید سیستم‌های نرم افزار حسابداری آنلاین و مدیریت کسب ‌وکار داشته باشند که منابعی را برای تسهیل کارهای روزانه و ارائه مراحل سریع‌تر ارائه دهند. با این کار، فروش بیش‌تر و رضایت مشتریان امکان پذیر است، بدون این که سرعت فروش به تجربه خرید مصرف کننده آسیب برساند. بهترین نرم افزار حسابداری آنلاین یک برنامه نقطه فروش است که برای خرده فروشی ضروری است و تمام مزایایی که ارائه می دهد نیازهای این بخش بازار را برآورده می‌کند.

۱ – خدمات کارآمد

با یک نرم افزار آنلاین، این امکان وجود دارد که فروشگاه شما، چه فیزیکی و چه مجازی، خدمات بسیار موثری به مشتریان شما ارائه دهد. این بدان معنی است که حتی با یک سرویس سریع، کیفیت از بین نمی رود، زیرا تمام مراحل انجام می شود، با این تفاوت که همه چیز بسیار ساده‌تر و راحت‌تر است. علاوه‌بر این، بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی با کیفیت به شما اجازه می‌دهد تا مراحل خود فروشگاه شما به درستی انجام شود. از جمله، باز کردن صندوق، برداشتن پول از صندوق برای نگهداری در محل امن ، افزودن پول در صندوق و بستن صندوق.

۲ – ادغام با سهام

از آن جایی که یک سیستم بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی مناسب بخش فروش را با سهام یکپارچه می‌کند، امکان به‌روزرسانی تعداد محصولات ذخیره شده به صورت خودکار وجود دارد. بنابراین، در پایان روز می‌توانید تعداد واحدهای فروخته شده را بررسی کنید و همچنین از قبل بدانید که چه زمانی باید محصولاتی را خریداری کنید که تعداد واحدهای آن کم است. کنترل موجودی نیز تسهیل شده است زیرا این برنامه عملکرد بازده و مبادله را دارد و اجازه می‌دهد تا یک بار دیگر بخش به سرعت به‌روز شود. دانستن این که چه چیزی وارد و خارج می‌شود، در واقع، راه درستی برای ارزیابی اولویت‌های مخاطبان هدف شما و همچنین ایجاد استراتژی‌های بازاریابی قاطعانه است.

۳ – ادغام با بخش مالی

با یک نرم افزار آنلاین که در بخش مالی ادغام شده است، می‌توانید روال پویایی بیش‌تری در دفتر خود داشته باشید. این امر به این دلیل اتفاق می‌افتد که بلافاصله پس از پایان فروش، داده‌ها به بخش ارسال می‌شود تا فاکتور الکترونیکی صادر شود و همچنین فاکتور مصرف کننده به مشتری تحویل داده می‌شود که امروزه جایگزین مالیات شده است. علاوه بر این، با این برنامه،کنترل پول نقد مناسب در کسب و کار می‌تواند کنترل کافی بر حساب‌های پرداختی و دریافتی داشته باشد. در هنگام فروش اقساطی، این ویژگی از عدم پرداخت وجه جلوگیری می‌کند و از ضررهای احتمالی و دردسر‌های زیاد جلوگیری می‌کند.

۴- از ایجاد صف در فروشگاه خود اجتناب کنید

در فروشگاه‌های فیزیکی، یکی از بزرگ‌ترین مشکلات صف‌های طولانی است، بنابراین مشتریان از آن می‌ترسند. آن‌ها حتی می‌توانند باعث از دست دادن فروش شرکت شما به دلیل مصرف کنندگانی شوند که از خرید منصرف می‌شوند.

اما با نرم افزار حسابداری آنلاین مناسب این اتفاق نمی‌افتد، زیرا کارایی با آن و خدمات مشتری اجازه می‌دهد تا همه چیز جریان داشته باشد و مشتریان راضی مانند شما باقی بماند که واحدهای بیشتری از محصول شما را به فروش خواهند رساند.

۵- خرابی نرم افزار حسابداری

مشکل دیگری که می تواند بسیاری از افراد را در شب بیدار نگه دارد، زمانی است که نرم افزار آنلاین آن ها خراب می شود و نه تنها سرعت خدمات، بلکه اثربخشی خود فروش را نیز مختل می کند. بنابراین، باید به برنامه‌ای تکیه کرد که این ریسک را نداشته باشد. بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی،  برای تجارت خرده فروشی با ماژول POS آنلاین است و به دلیل آنلاین بودن آن، احتمال خرابی آن بسیار کم است. این سیستم هم چنین دارای تمام مزایایی است که یک برنامه نقطه فروش می‌تواند ارائه دهد. علاوه بر خدمات سریع تر، بدون از دست دادن کیفیت، می توان بخش فروش را با سهام و امور مالی مرتبط کرد و امکان کنترل بیش تر بر تمام فعالیت‌های انجام‌ شده در کسب‌وکار شما و هم چنین کاربردی‌تر بودن در هنگام انجام کارهای روزمره را فراهم می‌کند، البته ناگفته نماند که داده‌های شرکت شما به دلیل آنلاین بودن، ایمن نگه داشته می‌شوند.

نحوه انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی

امروزه، نرم افزارهای مختلف حسابداری آنلاین وجود دارد، همیشه مهم است که بهترین را انتخاب کنید که متناسب با نیاز شما باشد و مدیریت حساب شرکت شما را تضمین ‌کند، زیرا داده‌ها را کامپیوتری می‌کند، بخش‌ها را به هم متصل می‌کند و رویه‌ها را خودکار می‌کند. علاوه بر این، زمانی که از شرکت دور هستید، می‌توانید به نرم افزار حسابداری آنلاین حتی از راه دور، توسط شما و تیمتان دسترسی داشته باشید. سیستم مدیریت کسب و کار را می‌توان از تلفن‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های تلفن همراه همیشه با بالاترین امنیت در دسترس قرار داد.

نویسنده: رضا خانی

								
برچسب ها :
0 0 رای ها
رتبه
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه ها
مطالب مرتبط
دانلود کاتالوگ دمو