هر آنچه در مورد پاساژ اینترنتی باید بدانید

احسان مهدیزاده
زمان مطالعه : 12دقیقه دیدگاهها

هر آنچه در مورد پاساژ اینترنتی باید بدانید

حتما تا به حال تجربه خریدی لذت ‌بخش از پاساژ‌های مرکز شهر و یا بین‌شهری را داشته‌اید. تصور کنید که چقدر خوب می‌شد اگر این پاساژ‌ها به شکل اینترنتی نیز در دسترس بودند. امروزه با به وجود آمدن پلتفرم‌هایی به نام پاساژ اینترنتی این یک آرزوی دیرینه نیست. پلتفرم فضایی برای دیده شدن هر‌چه بهتر افراد یا کسب‌وکار‌ها در اینترنت است. همان‌طور که گفتیم پاساژ اینترنتی نیز نوعی پلتفرم است.

فرض کنید نیمه شب از یک مهمانی آخر هفته به خانه بازگشته‌اید. عطر خوشبوی دوست شما که اتفاقا برند و مدل آن را نیز پرسیده‌اید توجه شما را جلب کرده است و با خود می‌گویید ای کاش می‌توانستم هر چه زودتر این عطر را تهیه کنم. از خود می‌پرسید آیا نیمه‌شب به پاساژ‌های مرکز شهر رفتن امری منطقی است؟ مسلما پاسخ شما خیر است. همچنین به سختی‌هایی که باید در راه پیدا کردن مغازه‌ای که عطر مورد نظر را بفروشد متحمل می‌شوید فکر می‌کنید و به چدین سوال نظیر اینکه که آیا عطر مورد نظر اصل است یا تقلبی، قیمتش معقول است یا خیر و سوالاتی از این دست فکر می‌کنید. پاساژ‌های اینترنتی تمامی این مشکلات را همزمان حل کرده‌اند. هر چند در مورد اینکه پاساژ اینترنتی چیست صحبت خواهیم کرد فعلا از این تعریف را از ما بپذیرید که فروشگاه ساز پاساژ‌های اینترنتی به نوعی پلتفرم که درونش دارای چندین و چند فروشگاه اینترنتی است می‌گویند. شما می‌توانید به سادگی با مراجعه به پاساژ‌های اینترنتی در هر ساعت از شبانه‌روز با یک جستجوی ساده محصول خود را انتخاب کنید، از میان فروشگاه‌ها فروشگاهی که خدمات و قیمت بهتری ارائه می‌دهد و نظرات کاربران در مورد آن بهتر است را انتخاب کنید و محصول خود را سفارش دهید. همچنین یکی دیگر از مزیت‌های این پلتفرم‌ها این است که از آن‌جایی که هر فروشگاه در شهر وجود خارجی نیز دارد می‌توانید با مراجعه به فروشگاه مورد نظر در سطح شهر محصولی که می‌خواهید تهیه کنید را از نزدیک نیز ببینید و لذت یک خرید حضوری را تجربه کنید.سعی کرده‌ایم در این مقاله به پاساژ اینترنتی هم از دید مشتریان و هم از دید فروشندگان نگاه کنیم.به همین دلیل ابتدا به طور کامل در مورد اینکه پاساژ اینترنتی از دید مشتری چیست توضیحاتی ارائه می‌دهیم. سپس در مورد مزیت‌های این پلتفرم‌ها صحبت و انتظاراتی که مشتری از آن‌ها دارد صحبت خواهیم کرد. در بخش دوم به سراغ ارائه چند نکته در مورد ارتباط پاساژ اینترنتی و فروشندگان رفته‌ایم و در انتها نحوه پرداخت فروشندگان به صاحبین پلتفرم‌ها و همچنین چند نکته برای فروش بیشتر در پاساژ اینترنتی را بازگو کرده‌ایم. عناوینی که در این مقاله قصد داریم شما را با آن‌ها آشنا کنیم به قرار زیر هستند:

  • پاساژ اینترنتی چیست؟
  • مزیت‌های پاساژ اینترنتی چیست؟
  • مشتری‌ به چه نوع پاساژ‌ اینترنتی اعتماد می‌کند؟
  • ارتباط پاساژ اینترنتی و فروشندگان
  • انواع روش‌های پرداخت توسط فروشندگان
  • پرداخت با پورسانت
  • پرداخت با اجاره ثابت
  • چند نکته برای فروشندگان جهت موفقیت در فروش بیشتر

پاساژ اینترنتی چیست؟

همان طور که گفته شد پاساژ اینترنتی نوعی پلتفرم است و در دسته بازاریابی معرف قرار می‌گیرد. اگر به طور دقیق بخواهیم مفهوم پاساژ اینترنتی را توضیح دهیم یکی از پاساژ‌های مشهور تهران که تا به حال حداقل یکبار از آن دیدن کرده‌اید را در نظر بگیرید. این پاساژ‌ها از مغازه‌ها یا به اصطلاح غرفه‌های مختلف تشکیل شده‌اند. در هر غرفه اجناس خاصی به فروش می‌رسند و شما می‌توانید با ورود به هرکدام خرید دلخواهتان را انجام دهید. حال فرض کنید یک پلتفرم یا فضایی در اینترنت شکل بگیرد که معرف آن در جهان بیرون و خارج از اینترنت همان پاساژ مشهور مورد نظر باشد.

حتما تا به حال با فروشگاه‌های اینترنتی مختلف آشنایی کم یا زیادی داشته‌اید. حال فرض کنید درون این پلتفرم به تعداد غرفه‌های پاساژ مورد نظر فروشگاه اینترنتی وجود داشته باشد. به پلتفرم یا فضای اینترنتی مورد نظر که رابطی است میان مشتری و تامین‌کننده محصولات مختلف پاساژ اینترنتی می‌گویند. در واقع هر مزیتی که برای فروشگاه‌های اینترنتی متصورید در پاساژ اینترنتی نیز وجود دارد با این تفاوت که در اینجا شما با تعداد زیادی فروشگاه اینترنتی مواجه هستید که دست شما را در انتخاب کردن محصول مورد نظر بسیار بازتر می‌گذارد. در مورد مزیت‌های پاساژ اینترنتی به طور کامل صحبت خواهیم کرد اما مهم‌ترین مزیتی که این پلتفرم‌ها دارند این است که شما می‌توانید در صورتی که علاقه‌مند به دیدن محصول قبل از خرید آن هستید، به فروشگاه مورد نظر در سطح شهر رفته و محصول را از نزدیک ببینید.

مزیت‌های پاساژ اینترنتی برای مشتریان چیست؟

حال که با مفهوم پاساژ اینترنتی آشنا شدید به مزیت‌های این نوع پلتفرم‌ها اشاره‌ای کامل خواهیم کرد. پس از مطالعه این مزیت‌ها متوجه خواهید شد که چرا می‌توانید با استفاده از پاساژ اینترنتی، هم لذت خرید حضوری و هم لذت خرید اینترنتی را تجربه کنید. این مزیت‌ها به قرار زیر هستند:

امکان بازدید از محصول به صورت حضوری

مهم‌ترین مزیتی که پاساژ اینترنتی نسبت به فروشگاه اینترنتی و خرید آفلاین یا حضوری دارد این است که هردو میل به خرید حضوری و اینترنتی شما را همزمان ارضا می‌کند. همان‌طور که مثال زدیم شاید شما نیمه شب هوس خرید محضولی که به تازگی با آن آشنا شده‌اید به سرتان بزند. شما می‌توانید با مراجعه به پاساژ اینترنتی با یک جستجوی ساده نسبت به قیمت و نظرات کاربرانی که آن محصول را خریداری کرده‌اند آشنا شوید. اگر نسبت به ارسال محصول خود عجله داشته باشید یا به هر دلیل دیگر، تمایل به خروج از منزل نداشته باشید می‌توانید با پرداخت کردن پول محصول نسبت به دریافت هر چه سریعتر آن اقدام کنید. ولی اگر دوست داشته باشید که قبل از خرید محصول آن را از نزدیک ببینید می‌توانید، به فروشگاه مورد نظر در سطح شهر رفته و آن را از نزدیک ببینید تا لذت خرید اینترنتی و حضوری را به صورت همزمان تجربه کنید.

تنوع بالاتر محصولات نسبت فروشگاه اینترنتی

فروشگاه‌های اینترنتی معمولا از تنوع محصولات بسیار بالایی برخوردار هستند. حالا فرض کنید به تعداد زیادی فروشگاه اینترنتی به طور همزمان دسترسی داشته باشید. تنوع محصولات به طرز خارق‌العاده‌ای رشد خواهد کرد. دیگر نیازی نیست مثلا برای خرید لوازم آرایشی و خرید لوازم دیجیتال به طور همزمان از دو نوع وبسایت فروشگاهی استفاده کنید. به سادگی می‌توانید با یک جستجوی ساده محصولات مورد نیاز خود را از طریق پاساژ اینترنتی تهیه کنید

قیمت‌های مقرون به صرفه‌تر

بیایید به این مساله هم از دید مشتری و هم از دید فروشنده نگاه کنیم. فروشنده با استفاده از پلتفرم پاساژ اینترنتی با ارائه محصول خود به صورت اینترنتی می‌تواند فروش خود را بالا ببرد. در تییجه با سیاست‌گذاری‌های مناسب قیمتی می‌تواند کمی از حاشیه سود خود کم کند تا از طریق فروش بیشتر این کاهش حاشیه سود را نه تنها جبران کند بلکه سود بیشتری نسبت به زمانی که به قیمت بالاتری محصولات خود را عرضه می‌کرد به دست بیاورد. این یک بازی برد – برد است. چرا که هم مشتری‌ها از طریق کاهش قیمت منتفع می‌شوند و هم فروشنده. از طرفی بار تبلیغات دیگر بر دوش فروشنده نیست.

گردانندگان پاساژ اینترنتی سعی می‌کنند با تبلیغات مناسب، مشتری‌ها بیشتری به سایت هدایت کنند. در نتیجه هزینه‌های فروشنده کم شده و او می‌تواند نسبت به کاهش قیمت محصولات خود و کسب فروش بیشتر اقدام کند. آخرین مساله‌ای که باعث مقرون به صرفه‌تر بودن خرید نرم افزار پاساژ اینترنتی می‌شود این است که دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌های رفت و آمد به نقاط مختلف شهر و حمل و نقل محصول خود در صورت حجیم بودن آن ندارید. پس یکی دیگر از مزیت‌های پاساژ اینترنتی برای مشتریان مقرون به صرفه بودن قیمت محصولات است.

آسان شدن فرآیند خرید

اگر آدمی هستیدک از شلوغی‌های مرکز شهر بیزار است، پاساژ اینترنتی یک گزینه مناسب برای شماست. به راحتی می‌توانید، محصول مورد نظر را جستجو کنید، پرداخت کنید و محصول مورد نظر را دریافت کنید. همچنین در صورتی که محصولات پرتکرار خرید می‌کنید، پاساژ امکاناتی نظیر در دسترس قرار دادن خریدهای تا به حال شما و آسان کردن فرآیند پرداخت در اختیارتان قرار می‌دهد.

توانایی مقایسه کردن محصولات و فروشگاه‌ها

در این بخش می‌خواهیم در مورد دو مزیت مهم دیگر که دومی مختص پاساژ اینترنتی است صحبت کنیم. مزیت اول این است که می‌توانید با سر زدن به فروشگاه مورد نظر خود محصولات مختلف آن را با هم مقایسه کنید، نگاهی به قیمت‌ها و برندهای مختلف بیاندازید و از نظرات کاربران نسبت به هر محصول مطلع شوید. اما این تمام ماجرا نیست. شما یک امکان مقایسه‌ای مهم دیگر نیز دارید؛ اینکه می‌توانید با مقایسه فروشگاه‌های مختلف و خواندن نظرات کاربران در مورد هر یک از فروشگاه‌ها، بهترین فروشگاه را از لحاظ قیمت و ارائه خدمات انتخاب کنید و نسبت به داشتن تجربه یک خرید لذت‌بخش احساس خوشایند داشته باشید. همچنین در صورتی که مایل به بازدید از محصول قبل از خرید آن هستید، می‌توانید از نزدیکترین فروشگاه‌ها به محل زندگیتان استفاده کنید.

‌کسب اطلاعات بیشتر نسبت به هر محصول و فروشگاه

کار بسیار سختی است که در یک فروشگاه آفلاین، فروشنده نسبت به تمامی محصولات اطلاعات کاملی در اختیار داشه باشد. از طرفی اگر در خرید خود فردی دقیق باشید، ممکن نیست که بتوانید، در مورد تعدا زیادی محصول از فروشنده اطلاعات کسب کنید. حتی ممکن است در انتهای دریافت اطلاعات نخواهیم محصول مورد نظر را خریداری کنیم و شاید با خود فکر کنیم که به دلیل گرفتن وقت فروشنده بیان این مساله صورت خوشی نداشته باشد. تمامی این مشکلات در پاساژ اینترنتی حل می‌شوند. به راحتی می‌توانید، با کسب اطلاعات نسبت به هر فروشگاه و هر محصول از خرید دقیق چیزی که به دنبال آن هستید مطمئن شوید.

همیشه باز بودن

تا به حال در این مقاله دوبار در مورد اتفاقی که ممکن است برای شما پیش بیاید و اینکه شاید هوس خرید محصولی نیمه شب به سرتان بزند صحبت کردیم. یکی دیگر از مزیت‌های پاساژ اینترنتی برای مشتریان همین موضوع است. مشتری می‌تواند در هر ساعت از شبانه روز نسبت خرید محصول خود اقدام کند.

مشتری‌ به چه نوع پاساژ‌ اینترنتی اعتماد می‌کند؟

فرض کنید، تحقیقات بازار گسترده‌ای انجام می‌دهید، استراتژی‌های کسب و کار خود را تدوین می‌کنید و استراتژی‌های محتوایی برای وبلاگ، ایمیل مارکتینگ، شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های از این دست تدارک می‌بینید. تمام این کارها را انجام می‌دهید، ولی نتیجه نمی‌گیرید. علت این است که در وبسایت خود و در اینجا پاساژ اینترنتی رعایت برخی نکاتی که شاید پیش‌پا افتاده جلوه کنند را نادیده می‌گیرید. از دید مشتری نگاه کنید.

مسلما قبل از اختراع اینترنت پارامتر‌هایی از قبیل زیبایی و پاکیزگی مغازه، دسترسی آسان آن و قیمت‌های محصولات از موارد مهمی هستند که در انتخاب مشتری‌ها تاثیرگذار بوده‌اند. امروزه نیز پارامترهایی برای مشتریان مهم است که باید رعایت شوند. این تمام ماجرا نیست که اقدامات کلاسیک مارکتینگی انجام دهید. بایستی خود را به جای مشتری بگذارید و مانند او فکر کنید. چرا که شما قصد فروش محصول به خودتان را ندارید، بلکه می‌خواهید آن را به مشتریان خود بفروشید. پس باید به مواردی که مشتریان به آن‌ها توجه می‌کنند دقت خاصی مبذول نمایید. در ادامه درباره این موارد به طور کامل توضیح خواهیم داد.

برای اینکه به طور کامل با راهکارهای افرزایش فروش اینترنتی در فروشگاه خود آشنا شوید به مقاله مرتبط زیر مراجعه کنید:

  • راه‌کار‌های افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی

سرعت سایت

همان‌طور که می دانید سرعت سایت یکی از مهم‌ترین و مقدماتی‌ترین مواردی است که مشتری شما را راضی نگه می‌دارد. به اعداد زیر که به ازای هر یک ثانیه تاخیر در سرعت بارگذاری سایت به دست می‌آید توجه کنید:

  • کاهش بازدید از صفحه به میزان ۱۱ درصد
  • کاهش رضایت مشتری به میزان ۱۶ درصد
  • از دست دادن ۷ الی ۲۴ درصد از نرخ تبدیل

هر سه مورد که در بالا اشاره شده است در نهایت منجر به کاهش نرخ تبدیل شما خواهد شد. به اعداد زیر نگاهی بیاندازید:

  • ۴۷ درصد از مشتریان انتظار دارند صفحه در ۲ ثانیه یا کمتر بارگذاری شود.
  • ۴۰ درصد از بازدید‌کننده‌ها در صورتی که سرعت بارگذاری ۳ ثانیه یا بیشتر طول بکشد، وبسایت را ترک می‌کنند.
  • ۷۹ درصد از مشتریان گفته‌اند به سایتی با عملکرد نامناسب باز‌نخواهند گشت.
  • ۵۲ درصد از مشتریان گفته‌اند که سرعت بارگذاری برای آن‌ها یکی از مهم‌ترین موارد است.
  • ۴۴ درصد از مشتریان گفته‌اند سایت‌های با عملکرد نامناسب را به دوستان خود پیشنهاد نمی‌کنند.
  • ب اگر سرعت بارگذاری سایت شما ۱۰ ثانیه طول بکشد احتمال خروج کاربر از سایت شما ۱۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

این‌ موارد همه و همه اعداد معناداری هستند که می‌توانند موفقیت یا شکست یک پاساژ اینترنتی را رقم بزنند. مهم‌ترین عدد در میان این اعداد ۴۴ درصدی هستند که سایت را به دوستان و آشنایانشان معرفی نمی‌کنند. به سادگی از کنار این عدد نگذرید. امروزه فاکتور نظرات مشتری یا به اصطلاح Word Of Mouth از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. فراموش نکنید که شما تنها این ۴۴ درصد را از دست نداده‌اید، بلکه تمام دوستان و آشناهای آن‌ها را نیز از دست داده‌اید. فقط کافی است مشتری مورد نظر یک پست اینستاگرامی در نکوهش وبسایت شما منتشر کند. پس متوجه شدید که سرعت سایت یکی از مهم‌ترین موارد برای مشتری است.

برای اینکه با راه‌کارهای افزایش سرعت وبسایت به طور کامل آشنا شوید به مقاله مرتبط زیر مراجعه کنید:

  • ۱۰ راه برای افزایش سرعت سایت

واکنش‌گرا بودن وبسایت

استفاده از طراحی واکنش‌گرا می‌تواند منجر به نتایج خوبی در افزایش نرخ تبدیل سایت پاساژ اینترنتی شما شود. اما طراحی واکنش‌گرا چیست؟ طراحی واکنش‌گرا به نوعی از طراحی می‌گویند که در آن صفحات سایت شما در هر دیوایس یا وسیله‌ای اعم از لپتاپ، موبایل و تبلت به صورت کاملا استاندارد و مناسب نمایش داده شوند.

این طراحی می‌تواند با حذف مواردی از جمله اسکرول کردن‌های طاقت فرسا و مواردی از این دست منجر به بهبود تجربه بازدیدکنندگان شود. حدس زده می‌شود که تا انتهای سال ۲۰۲۰، ۵۰ درصد از سهم بازار مشتریان فروشگاه اینترنتی که از موبایل اسفاده می‌کنند تشکیل دهد. به همین دلیل است که در حال حاضر گوگل اهمیت بسیار زیادی به سایت‌هایی که در طراحی واکنش‌گرا نسبت به سایت خود تلاش می‌کنند، می‌دهد.

امکان یافتن محصولات به راحتی

یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر سایت پاساژ اینترنتی که طراحی مناسب آن می‌تواند تاثیر چشمگیری در افزایش فروش فروشگاه اینترنتی شما داشته باشد نوار جستجوی آن است. مشتری باید بتواند آن‌چه که می‌خواهد را به راحتی پیدا کند. یکی از مواردی که در حد سرعت بارگذاری سایت مهم است همین نحوه یافتن راحت محصولات توسط مشتری است. بازدید‌کننده‌ها معمولا بی‌حوصله هستند و انتخاب‌های زیادی را در پیش روی خود می‌بینند. پس علاوه بر اینکه باید نوار جستجوی شما بولد و به راحتی قابل پیدا شدن باشد، باید از الگوریتم‌های جستجو نیز به درستی استفاده کرده باشید، تا مشتری بتواند دقیقا همان چیزی که به دنبال آن است را به دست بیاورد. به طور میانگین ۳۰ درصد از بازدید‌کننده‌های سایت‌ها از ابزار جستجوی سایت استفاده می‌کنند. مهم‌تر از آن معمولا کسانی که توسط جستجو، محصول مورد نظر را پیدا می‌کنند به مشتری تبدیل می‌شوند. فراموش نکنید که حتما از داده‌های داخلی سایت خود استفاده کنید. ممکن است محصولی را در یک کتگوری خاص قرار داده باشید و مشتری در کتگوری دیگری به دنبال آن محصول بگردد. در این مواقع است که با تحلیل داده‌های ارزشمند درون وبسایتتان، می‌توانید بسیاری از مشکلات مشتریان را متوجه شده و آن‌ها را مرتفع کنید.

ساده بودن فر‌آیِند خرید

هر چند داشتن اطلاعات مشتری کمک بسیاری به فر‌آیندهایی از جمله ریمارکتینگ و ریتارگتینگ می‌کند، اما گاهی مشتری تنها می‌خواهد خرید را انجام دهد و علاقه‌ای به دادن اطلاعات خود ندارد. به اعداد زیر توجه کنید:

  • ۴ درصد به علت مطمئن نبودن از ارسال کالا سایت را ترک می‌کنند
  • ۸ درصد از بازدید‌کننده‌ها به علت نداشتن کد تخفیف سایت را ترک می‌کنند
  • ۹ درصد به علت فر‌آیند طولانی مدت پرداخت پول سایت را ترک می‌کنند
  • ۱۵ درصد به علت نگرانی نسبت به دادن اطلاعات کارت خود سایت را ترک می‌کنند
  • ۱۷ درصد به علت موکول کردن زمان خرید به وقت دیگری سایت را ترک می‌کنند
  • ۲۲ درصد به علت نیازمند ساخت اکانت بودن فرآیند خرید سایت را ترک می‌کنند
  • ۲۵ درصد به علت هزینه‌ بالای ارسال سایت را ترک می‌کنند

همان طورکه ملاحظه می‌کنید، مورد سوم و ششم به خوبی نشان می‌دهند که بخش معناداری از بازدید‌کننده‌ها به این دو علت سایت را ترک می‌کنند. با قرار دادن امکان پرداخت به صورت مهمان یا همان Guest Chekout می‌توانید این بازدید‌کننده‌ها را به مشتری تبدیل کنید. همچنین می‌توانید به مشتری این امکان را بدهید که اگر تمایل داشت بعدا ثبت نام کند.

ارسال رایگان محصول

فراموش نکنید پول دادن برای حمل و نقل کالا برای مشتری سخت است. دلیل آن این است که معمولا مشتری‌ها ارسال را جزوی از وظایف جداناشدنی از فروشگاه‌های اینترنتی می‌دانند. به همین دلیل است که سایت‌هایی که هزینه ارسال دریاف می‌کنند در افزایش فروش پاساژ اینترنتی خود ناموق هستند. هر‌‌چند حمل و نقل خود یک شاخه از علومی است که در دانشگاه تدریس می‌شود، اما شما با به‌کار‌گیری اقدامات ساده‌ای از آن که با مارکتینگ در اشتراک است می‌توانید به افزایش فروش کمک کنید. مثلا می‌توانید برای خرید‌های بالای ۱۰۰ هزار تومان ارسال رایگان در نظر بگیرید.

امن بودن وبسایت

واضح است که هیچ‌کس دوست ندارد پولی که برای به دست آوردن آن زحمت کشیده است را به راحتی از دست بدهد. فراموش نکنید شما نسبت به اطلاعات افرادی که به سایت شما اطمینان کرده‌اند مسئولید. با تاکتیک‌هایی مانند، نشان اعتماد الکترونیکی، HTTPS کردن سایت و مواردی از این دست به مشتری این اطمینان را دهید که اطلاعات او به خوبی حفظ می‌شوند.

تخفیف‌‌دار بودن محصولات

تحقیقات نشان داده‌اند که ۴۵ درصد از مشتریان تنها محصولاتی را که دارای تخفیف باشند را می‌خرند. این موضوع به خوبی نشان‌دهنده اهمیت ارائه تخفیف است. با ارائه پیشنهاد‌های جذاب به مشتری سعی کنید یکی از مزیت‌های رقابتی شما، حداقل در برخی کالا‌ها و کتگوری‌ها ارائه قیمت مناسب باشد. اعدادی مثل ۲۵ دزصد تخفیف، یا ۵۰ درصد تخفیف ویژه حراج بهاره، می‌توانند نمونه‌های جذابی برای مشتری باشند. حتما شنیده‌اید که برای فروش یک محصول باید آن نیاز را در فرد مورد نظر ایجاد کنید. اما هنر قیمت‌گذاری مناسب به نحوی است که این امکان را می‌دهد تا مشتری گاه محصولات را صرفا به علت قیمت پیشنهادی آن خریداری کند.

دارا بودن ابزار‌های چت و گفتگوی زنده

۴۷ درصد از مشتریان نسبت به خرید کالا در مواردی که به صورت زنده و مستقیم گفتگو می‌کنند راغب‌تر هستند. ابزارهایی مانند Olark امکان نصب این قابلیت فوق‌العاده را روی سایتتان فراهم می‌کنند. با استفاده از این نرم‌افزار شما می‌توانید به اطلاعاتی از قبیل صفحاتی که مشتری در حال بازدید از آن‌هاست، یا اطلاعات تماس و ایمیل مخاطب در صورتی که قبلا در سایت ثبت نام کرده باشد، دست پیدا کنید.

ارتباط پاساژ اینترنتی و فروشندگان

فرض کنید شما یک فروشگاه در سطخ شهر داشته باشید. پاساژ اینترنتی پلتفرمی است که می‌تواند شما را با مشتری‌ها ارتباط بخشد. اگر شما قبلا دارای وبسایت فروشگاهی باشید، وبسایت شما در پاساژ اینترنتی تبلیغ شده و پاساژ به یکی از کانال‌های حذب مشتری شما تبدیل می‌شود. اما اگر دارای وبسایت فروشگاهی نیستید، نگران نباشید. پاساژ اینترنتی با ساخت یک اکانت برای شما شما را به عنوان یکی از فروشگاه‌های فعال در سایت خود معرفی می‌کند. دیگر نیازی به انجام فرآیند‌های پیچیده مارکتینگی که نیازمند تخصص هستند ندارید. از طرفی هزینه‌ای نیز برای تبلیغات خود پراخت نمی‌کنید. تنها کافی است محصول خود را در اختیار پاساژ بگذارید تا پاساژ آن را برای شما به فروش برساند.

انواع روش‌های پرداخت توسط فروشندگان

واضح است که پاساژ باید برای خدماتی که به فروشندگان می‌دهد هزینه دریافت کند. این هزینه می‌تواند به روش‌های زیر دریافت شود:

  • پرداخت با پورسانت
  • پرداخت اجاره

پرداخت با پورسانت

یکی از مرسوم‌ترین روش‌های پرداخت توسط فروشندگان در پاساژ‌های اینترنتی پرداخت از طریق پورسانت یا به ازای هر فروش است. در این نوع پرداخت اقدامی خاص از جانب مشتری مانند کلیک بر روی دکمه«ثبت خرید» یا «پرداخت» به عنوان اقدام مورد نظر در نظر گرفته شده و شمرده می‌شود. این روش به علت دارای ریسک کمتر بودن متداول‌ترین روش در پاساژ‌های اینترنتی است.

پرداخت با اجاره

این روش یکی از روش‌هایی است که می‌تواند در ترکیب با روشی که در بالا گفته شد نیز استفاده شود. در این روش پاساژ به ازای دریافت مبلغی ثابت از فروشنده به او پنل داده و امکان فروش محصولات خود از طریق آن را به او می‌دهد.

سخن آخر

در این مقاله شما را با تعریف پاساژ اینترنتی و مزایای آن آشنا کردیم. همچنین مواردی که برای مشتریان پاساژ‌های اینترنتی مهم است را برایتان بازگو کردیم. تمامی این موارد جهت بالا بردن نرخ تبدیل ذکر شده‌اند. اما فراموش نکنید که نرخ تبدیل نباید به هدف تبدیل شود. شما باید بالا بردن رضایت مشتریان تا حد ممکن را هدف قرار دهید. هر جه مشتری‌های شما از شما راضی‌تر باشند به طبع نرخ تبدیل شما نیز افزایش خواهد یافت. از زمانی که صرف مطالعه کردن این مقاله کردید نهایت تشکر را داریم. با ارائه نظرات و پیشنهادات خود ما را در بالا بردن هرچه بیشتر رضایت شما از مطالب وبلاگ یاری کنید.

نویسنده: احسان مهدیزاده

								
برچسب ها :
0 0 رای ها
رتبه
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه ها
مطالب مرتبط
دانلود کاتالوگ دمو