تفاوت چک بین بانکی و چک بانکی

احسان مهدیزاده
زمان مطالعه : 12دقیقه دیدگاهها

تفاوت چک بین بانکی و چک بانکی

تفاوت چک بانکی و چک بین بانکی

قطعا شما هم بارها برای پرداخت‌های خود از چک استفاده کرده‌اید و یا چک دریافت کرده‌اید. اگر از دسته چک استفاده می‌کنید حتما این سوال برای شما هم پیش آمده است که چک بانکی و بین بانکی چه تفاوتی دارد و کدام‌یک برای استفاده شما بهتر است؟ در ادامه به بررسی هر کدام از این ۲ مورد می‌پردازیم و در ادامه تفاوت‌های آن‌ها را هم بررسی می‌کنیم.

چک بین بانکی

چک بین بانکی به چکی می‌گویند که بر اساس خواسته خود مشتری از سوی بانک به یک بانک دیگر سپرده می‌شود و پس از این موضوع یک رمز برای آن چک صادر می‌شود. وجه چک‌های بین بانکی به‌صورت نقدی قابل پرداخت نیست و باید به حساب شخص متقاضی در یک بانک واریز شود. البته نوع دیگری از چک بین بانکی وجود دارد که برعهده سایر بانک‌ها است و در صورتی از سوی بانک صادر می‌شود که وجه دارای شماره حساب باشد.

طریقه ابطال چک بین بانکی

برای باطل کردن چک بین بانکی، بانک مقصد باید پشت چک صادر شده را مهر کنید و ذکر کنید که هیچ‌گونه عملیاتی انجام نگرفته است تا کارهای لازم برای بازگشت وجه چک به حساب متقاضی صورت بگیرد.

چک بانکی

چک بانکی به نوعی از چک گفته می‌شود که بر اساس درخواست مشتری از سمت بانک در وجه افراد حقیقی یا شرکت‌های حقوقی با استفاده از رمز مخصوص صادر می‌شود. چک‌های بانکی با امضای صاحب چک برای چک‌هایی که در وجه اشخاص حقیقی صادر می‌شود معتبر است و غیرقابل انتقال است.

نویسنده: احسان مهدیزاده

								
برچسب ها :
0 0 رای ها
رتبه
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه ها
مطالب مرتبط
دانلود کاتالوگ دمو