فعال کردن رمز پویا بانک ملت

احسان مهدیزاده
زمان مطالعه : 12دقیقه دیدگاهها

فعال کردن رمز پویا بانک ملت

رمز پویا بانک ملت

فعال کردن رمز پویا بانک ملت :: امروزه دیگر همه بانک‌های موجود در سطح ایران اقدام به استفاده از رمزهای دوم پویا برای کاربران خود کرده‌اند. با وجود رمزهای دوم ایستا دیگر سودجویان به راحتی می‌توانستند تنها با ساخت یک درگاه جعلی به حساب شما دستبرد بزنند، اما ارائه طرح استفاده از رمزهای پویا این مشکل را تا حد زیادی برطرف کرده است.

از سوی دیگر نیز در حال حاضر تمام جهان با معضلی به نام ویروس covid 19 روبه رو است و با توجه به خطرناک بودن و جدی بودن این قضیه بهتر است تا هم‌وطنان عزیز به منظور حفظ سلامت خود کمتر از همیشه از خانه‌هایشان خارج  شوند.

به همین منظور بسیاری از بانک‌ها از جمله بانک ملت اقدام به فعال‌سازی رمز پویا برای کاربران خود کرده، که به آنها این فرصت را می‌دهد تا خریدهای خود را بدون نیاز به خروج از خانه و به صورت اینترنتی انجام دهند. همچنین فعالسازی رمز یکبار مصرف پویا و استفاده از آن تا حد زیادی به صرفه جویی در وقت شما نیز کمک می‌کند. در ادامه این مقاله از فراپیام به شما روند چگونه فعال‌سازی رمز دوم پویا بانک ملت را توضیح خواهیم داد.

چگونه رمز پویا بانک ملت را فعال کنیم

به منظور فعال‌ کردن رمز پویا بانک ملت ، شما کاربران عزیز می‌توانید به دو شیوه حضوری و یا غیر حضوری اقدام کنید. شیوه‌ی حضوری نیازمند رفتن شما به یکی از شعبات بانک ملت دارد.

شیوه دیگر که قرار است برایتان توضیح دهیم شیوه فعال سازی رمز پویا به صورت غیرحضوری است، در این شیوه فعالسازی شما تنها یک‌بار باید به یکی از خودپردازهای بانک ملت مراجعه نمایید.

فعالسازی رمز پویا بانک ملت به دو صورت پیامکی و اپلیکیشن برای شما عزیزان قابل دسترس است. با توجه به این دو شیوه فعال سازی رمز پویا، اپلیکیشن مختص عزیزان است که دارای گوشی‌های هوشمند هستند و شیوه پیامکی نیز می‌تواند مناسب کاربرانی باشد که گوشی‌هایی ساده دارند و می‌خواهند رمز پویای خود را فعال کنند.

فعال سازی از طریق پیامک


همچنین بخوانید : فعال کردن رمز پویا بانک رفاه


فعال کردن رمز پویا از طریق پیامک در بانک ملت نیازمند یک بار مراجعه شما به نزدیکترین خودپرداز بانک ملت دارد. به منظور فعالسازی رمزدوم پویا از طریق پیامک باید مراحل زیر را طی نمایید:

  1. ابتدا کارت خود را وارد خودپرداز کنید و سپس از منوی نمایش داده شده در مانیتور خودپرداز گزینه‌ی “تغییر رمز و خدمات رمز پویا” را فشار دهید.
  2. سپس گزینه “فعال سازی رمز پویا” را انتخاب نمایید.
  3. برای شما ۲ گزینه “فعال سازی سامانه رمزنگار بانک ملت از طریق اپلیکیشن” و گزینه “فعال سازی سامانه از طریق پیامک” نمایش داده می‌شود که شما باید گزینه فعالسازی پیامکی را انتخاب نمایید.
  4. در ادامه برای شما شماره تلفنی بر روی مانیتور نمایش داده خواهد شد که در صورتی که متعلق به شما است باید آن را انتخاب نمایید.
  5. در مرحله بعد پیامکی دریافت می‌کنید که به شما از فعال سازی موفق سامانه پیامکی رمز دوم پویا بانک ملت اطلاع می‌دهد و از شما می‌خواهد تا چهار رقم آخر کارت بانک ملت خود را به شماره ۳۰۰۰۳۳۰۳ پیامک دهید.

به همین راحتی شما می توانید اقدام به فعالسازی رمز یک بار مصرف خود کنید.

رمز پویا

فعالسازی از طریق اپلیکیشن

به منظور فعال سازی رمز یکبار مصرف خود از طریق اپلیکیشن برنامه بانک ملت یا همان برنامه رمزنگار باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. ابتدا باید اقدام به نصب برنامه رمزنگار ملت از طریق فروشگاه‌های اینترنتی همانند گوگل پلی یا بازار نمایید. این برنامه برای دو نسخه اندروید و ios ارائه شده است.
  2. بعد از اینکه برنامه را با موفقیت نصب کردید، با باز کردن برنامه متوجه خواهید شد که ادامه روند فعال‌سازی از طریق اپلیکیشن در ابتدا نیازمند وارد کردن شماره موبایل و همچنین کد فعال سازی شش رقمی پویایی دارد که شما از قبل از طریق خودپرداز دریافت کردید.
  3. پس از وارد کردن اطلاعات مورد نیاز و خواسته شده از طریق برنامه باید اقدام به وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود نمایید و آن را ثبت کنید.
  4. در ادامه هشداری برایتان نمایش داده می‌شود و از شما می‌خواهد تا با مراجعه کردن به قسمت تنظیمات از فعال بودن یا نبودن رمز دوم پویای خود اطلاعات کسب کنید.
  5. شما می‌توانید پس از اطمینان یافتن از فعال شدن رمز پویا در قسمت تنظیمات، اقدام به تنظیم نوع و نحوه عملکرد رمز های اول و دوم خود کنید و برای استفاده از رمز دوم پویای خود سقف مجاز تعیین نمایید.

همچنین بخوانید : فعال کردن رمز پویا بانک صادرات


اپلیکیشن بانک ملت

نتیجه گیری

مشتریان بانک ملت که تا کنون اقدام به فعال‌سازی رمز پویا یکبار مصرف خود نکرده‌اند با توجه به اجباری شدن استفاده از این طرح به موجب خریدهای اینترنتی با مطالعه این مقاله می‌توانند به راحتی اقدام به فعال‌سازی آن نمایند.

همانطور که در بالا‌تر برایتان توضیح دادیم دلیل اقدام بانک‌ها در استفاده از این طرح تنها به موجب جلوگیری از هرگونه فیشینگ، سوءاستفاده و کلاهبرداری از اطلاعات بانکی شما عزیزان است. پس با توجه به مطالب ارائه شده در این مقاله، بهتر است تا هر چه زودتر اقدام به فعالسازی رمز دوم خود کنید و کارت خود را در برابر هرگونه فیشینگ و کلاهبرداری ایمن نمایید.

سوالات متداول

آیا می توان رمز پویا بانک ملت را غیر حضوری فعال کرد؟

بله،شما می توانید بدون مراجعه به بانک و فقط با یکبار مراجعه به خودپرداز رمز یکبار مصرف خود را فعال کنید.

راه های فعال کردن غیر حضوری رمز پویا بانک ملت چیست؟

برای فعال کردن رمز یکبار مصرف بانک ملت به صورت غیر حضوری می توانید از دو طریق پیامک یا اپلیکیشن اقدام کنید.

نویسنده: احسان مهدیزاده

								
برچسب ها :
3.1 8 رای ها
رتبه
guest
3 دیدگاه ها
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه ها
بابک تقوی اکرامی
بابک تقوی اکرامی
2 years ago

با سلام از زمانیکه این طرح کاربردی شد دیگر هیچ کس نگران لو رفتن رمز ورود به بانک خود را ندارد و می‌توان گفت خیالش صد درصد از بابت حسابش و سوءاستفاده کنان و کلاهبرداران راحت است چون با این طرح شما خیالتان راحت است که یک رمز جدید بانک برای ورود به حساب ساخته و کل مدت اعتبار این رمز دو دقیقه است که از زمانیکه رمز ساخته می‌شود فرض بفرمایید شما ۱٫۳۰ دقیقه با رمز کار دارید حتی اگر منتظر نشسته باشند که تا کار شما با رمز تمام شد کلا بطور مثال ۳۰ ثانیه مهلت استفاده دارند و به محض تمام شدن وقت رمز نگار دوباره یک رمز جدید می‌خواهند و با ۳۰ ثانیه راه به جایی نمی‌برند و عملا رمز بدردشان نمی‌خورد جا دارد از طراحان این روش تقدیر و تشکر کنیم. بابک تقوی از فردیس کرج

تیم محتوای فراپیام
تیم محتوای فراپیام
2 years ago

ممنون از توضیحات کاملتون

fdfd
fdfd
2 years ago

در قرن بیست یک هنوز ملت باید بفرستید پای دستگاه این چه مسخره بازی

مطالب مرتبط
دانلود کاتالوگ دمو