فعال کردن رمز پویا بانک صادرات

احسان مهدیزاده
زمان مطالعه : 12دقیقه دیدگاهها

فعال کردن رمز پویا بانک صادرات

فعال کردن رمز پویا بانک صادرات

فعال کردن رمز پویا بانک صادرات :: اولین بار در سال ۱۳۹۸ بود که طبق قوانین مقرر شده، تمامی بانک‌ها ملزم گشتند تا به جای ارائه خدمات به مشتریانشان از طریق رمز دوم ثابت یا ایستا، اقدام به فعالسازی و استفاده از طریق رمز های پویا یکبار مصرف کنند.

استفاده از این روند در پی جلوگیری از هرگونه فیشینگ و یا کلاهبرداری انجام گرفت. با استفاده فراگیر از رمزهای پویا دیگر کلاهبرداران و سارقان اینترنتی نمی‌توانند به هر شیوه‌ای که ممکن است از کارت شما دزدی و کلاهبرداری کنند.

دلیل این امر هم این می‌باشد که حتی اگر سارقان تمامی اطلاعات مربوط به کارت بانکی شما را داشته باشند باز هم به رمز پویا نیاز پیدا خواهند کرد که شما پس از درخواست دریافت این رمز، آن را به صورت پیامک بر روی خط‌ تلفنتان دریافت می‌کنید و نکته جالب دیگر در مورد این رمز پویا این است که هر ۶۰ ثانیه منقضی خواهد شد.

در واقع فعال کردن و گرفتن این رمز کاری ساده می‌باشد که در ادامه  این مقاله از فراپیام آن را برایتان توضیح خواهیم داد. این رمز مورد استفاده برای خریدهای اینترنتی هیچگونه ربطی با رمز ثابت و رمز اصلی کارت شما ندارد و چیزی کاملا متفاوت از آن‌ها محسوب می‌شود.

البته با فعال شدن این رمز  شما هنوز هم قادر به استفاده از رمز های ایستا یا همان رمز دوم ثابت خود هستید، ولی استفاده از این حالت به مبلغ زیر ۱۰۰ هزار تومان محدود شده است، که باز هم این کار به دلیل جلوگیری از هرگونه فیشینگ یا کلاهبرداری است.

فعال کردن رمز پویا بانک صادرات

رمز پویا بانک صادرات

پس از اجباری شدن طرح فعال کردن و دریافت رمز پویا، دیگر همه مردم و بانک‌ها ملزم به استفاده از این رمزها می‌باشند. اگر شما دارنده حساب در بانک صادرات هستید، به منظور انجام خریدهای اینترنتی خود که امروزه به امری ضروری و بسیار پرمصرف تبدیل شده‌اند، نیاز دارید تا اقدام به فعالسازی  رمز پویای خود کنید. به منظور فعال کردن رمز پویا در بانک صادرات شما می‌توانید از طریق چند شیوه اقدام کنید.

روش و شیوه اول این است که شما حضوری به یکی از خودپردازهای بانک صادرات مراجعه نمایید و اقدام به فعال سازی رمز یک بار مصرف خود کنید.

البته لازم به ذکر است که فعال‌سازی این رمز در بانک صادرات هیچگونه هزینه‌ای در بر نخواهد داشت و کاملا رایگان است. همچنین در صورت مشاهده دریافت هزینه در این بابت شما این حق را دارید تا به شعب مرکزی بانک صادرات گزارش دهید، تا با این موضوع به صورت جدی برخورد شود.

البته در این روزها که تمام مردم جهان درگیر مقابله با ویروس کرونا هستند و خروج از خانه می‌تواند برایشان بسیار خطرناک باشد، در صورتیکه شماره تلفن همراه شما به درستی در بانک صادرات ثبت شده باشد، دیگر شما هیچ گونه نیازی به خروج از خانه برای فعال سازی رمز پویا ندارید.


همچنین بخوانید : چک بین بانکی یا رمزدار چیست؟


البته در غیر این صورت باید برای ثبت شماره جدید خود به یکی از شعب بانک صادرات مراجعه نمایید و اطلاعات درست و جدید خود را ثبت کنید. شما عزیزان می‌توانید از طریق راه‌های مختلفی چون اپلیکیشن ریما و سامانه همبانک که مختص شما کاربران بانک صادرات می‌باشند، اقدام به فعالسازی رمز پویای خود کنید.

دریافت رمز پویا بانک صادرات از طریق خودپرداز

همانطور که در بالاتر گفتیم شما کاربران بانک صادرات می‌توانید از طریق شیوه‌های مختلف خواه حضوری یا غیر حضوری اقدام به فعالسازی رمز پویای خود کنید. یکی از این شیوه‌ها مراجعه به یکی از خودپرداز‌های بانک صادرات می‌باشد.


همچنین بخوانید : شرکت خدمات مالی چیست و چه وضایفی دارد؟


کاربران برای دریافت رمز پویای خود از طریق خودپرداز بانک صادرات تنها کافی است که ابتدا در منو اصلی گزینه سایر خدمات را انتخاب نمایند و سپس به بخش خدمات مرتبط با رمز یکبار مصرف رجوع کنند. در ادامه با وارد کردن شماره تلفن خود کد فعال سازی رمز پویا را بر روی رسید دریافتی مشاهده خواهند کرد.

معرفی اپلیکیشن ریما بانک صادرات

بانک‌صادرات با در نظر گرفتن مخاطبینی که مایل به فعال سازی رمز پویای بانک صادرات خود از طریق اپلیکیشن هستند، اقدام به ساخت یک  اپلیکیشن به نام ریما کرد. علاقه‌مندان می‌توانند این برنامه را از طریق مراجعه به سایت بانک صادرات و کلیک بر روی نرم افزار موبایلی “صاپ” دریافت کنند. این اپلیکیشن هم برای سیستم عامل اندروید و هم برای ios ساخته شده است.

فقط دارندگان گوشی‌های هوشمند باید بدانند که برای استفاده از این اپلیکیشن نیاز به داشتن اندروید نسخه ۴٫۳ به بالا را دارند و گوشی های اپل نیز باید مجهز به نسخه ios 8 به بالا باشند.

استفاده از این نرم افزار ساده و کاربردی نیز به این صورت می‌باشد که بعد از نصب آن و به منظور پر کردن پروسه‌ی ثبت نام و دریافت رمز، حتماً باید گوشیتان را به اینترنت متصل نمایید و بعد از وارد کردن شماره تلفن و دریافت کد ارسال شده توسط بانک صادرات اقدام به طی کردن باقی مراحل موجود برای فعال سازی رمز پویای بانک صادرات  خود نمایید.

البته در چنین برنامه‌هایی چون برنامه ریما که مخصوص بانک صادرات است و یا سایر برنامه‌های این چنینی، کاربر می‌تواند نوع و شیوه ورود خود به اپلیکیشن را انتخاب نمایند؛ برای مثال انتخاب کند که با رمز تعیین شده از جانب خود وارد شود و یا با فشردن اثر انگشت.

دریافت رمز پویا از طریق سامانه همبانک

رمز پویا

برای فعال سازی رمز پویای خود از طریق سامانه همبانک تنها کافیست تا کد #۷۱۹* را شماره گیری نمایید. سپس این سامانه برای طی کردن باقی روند مرتبط با فعال سازی رمز پویا، شما را راهنمایی خواهد کرد.

  1. بعد از شماره گیری کد دستوری گفته شده باید گزینه ۵ را  انتخاب نمایید.
  2. در منو جدیدی که پیش رو خواهید داشت باید عدد ۴ را که گزینه “رمز یکبار مصرف کارت” می‌باشد را انتخاب کنید.
  3. سپس در کادر نمایش داده شده در صفحه گوشیتان یک رمز چهار رقمی را به دلخواه انتخاب کنید و سپس بر روی دکمه ارسال کلیک نمایید.
  4. در ادامه فرآیند سامانه همبانک از شما می‌خواهد تا رمزتان را مجدداً تکرار نمایید.
  5. حال شما می‌توانید رمز پویای خود را به سادگی دریافت کنید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله از شبکه دانش فراپیام سعی کردیم تا رمزپویا و یا همان رمز یکبارمصرف، که تقریباً به تازگی استفاده از آن در تمامی کشور به منظور جلوگیری از فیشینگ و کلاهبرداری اجباری گشته است، را برایتان توضیح دهیم. در ادامه نیز برای شما فعالسازی رمز پویای بانک صادرات را از طریق شیوه‌های مختلف  شرح دادیم.

اگر شما کاربران بانک صادرات تاکنون اقدام فعال‌سازی و استفاده از رمز دوم اینترنتی نکرده‌اید، با استفاده از دستورالعمل‌های گفته شده در بالا دیگر به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید و از هرگونه کلاهبرداری از حسابتان ممانعت کنید.

آیا به صورت غیر حضوری می توان رمز پویا بانک صادرات را دریافت کرد؟

بله،شما می توانید با استفاده از سامانه همبانک رمز پویا خود را به صورت غیر حضوری دریافت کنید.

آیا نرم افزار ریما بر روی گوشی های آیفون هم قابل نصب است؟

بله،این نرم افزار را می توانید در سیستم عامل ios 8 به بالا نصب کنید.

آیا می توان زمان تغییر خودکار رمز پویا را تغییر داد؟

بله،برای این کار کافیست به منوی تنظیمات اپلیکیشن ریما مراجعه کنید.

 

بیشتر بخوانید: 

تفاوت موسسه حسابداری و شرکت حسابداری چیست؟

نویسنده: احسان مهدیزاده

								
برچسب ها :
1.7 7 رای ها
رتبه
guest
29 دیدگاه ها
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه ها
مهدی فخری
مهدی فخری
3 years ago

زمز پویا چطوری فعال میشه

علی صمدی
علی صمدی
2 years ago

الان بانک ملی از طریق بام و ملت از طریق همراه بانک به راحتی میشه رمز پویا را فعال کرد و نیازی به مراجعه به دستگاه خود پرداز نداره.
شما چرا این امکان رو در اپلیکیشن فعال نمیکنید

تیم محتوای فراپیام
تیم محتوای فراپیام
2 years ago
پاسخ به  علی صمدی

با سلام.دوست عزیز ما فقط نحوه فعالسازی رو آموزش داده ایم و این موارد به خود بانک مربوط می شود.

طلا
طلا
2 years ago
پاسخ به  علی صمدی

ملت باید ابتدا خودپرداز فعال بشه

علی فتاحی دهنوی
علی فتاحی دهنوی
2 years ago

درود بر شما.بنده تمام مراحل را انجام دادم ولی رمز دوم پویا برام ارسال نمیشه.

سهیلا
سهیلا
2 years ago

دقیقا منم همینطور

zohreh
zohreh
2 years ago

ببخشید من میخوام رمز پویامو فعال کنم میخواستم بدونم شماره ای ک در خودپرداز وارد میکنم باید همان شماره ی ثبت شده در بانک باشه؟
اخه من چند تا شماره به نام خودم دارم

حسن
حسن
2 years ago
پاسخ به  zohreh

سلام باید همان شماره ای که پیامک بانک میاد فعال بشه

مجتبی حمیدخانی
مجتبی حمیدخانی
2 years ago

سلام ؛ من ساکن ازمیر ترکیه هستم و ریما از کار افتاده . امکان رفتن به خود پرداز رو ندارم . همبانک هم پیام میده باید بری خودپرداز ! چه راه دیگه ای هست ؟

احمد
احمد
2 years ago

مسخره ترین روش دریافت رمز پویا

غزل
غزل
2 years ago

سلام من رمز پویا دارم برای بانک صادرات دوبار کلا تونستم استفاده کنم الان برای تراکنش رمز پیامک میشه اما وقتی میخام تراکنش رو نهایی کنم میزنه رمز دوم اشتباه است چرا میشه راهنمایی کنید؟؟؟

تیم محتوای فراپیام
تیم محتوای فراپیام
2 years ago
پاسخ به  غزل

سلام این موارد را باید از بانک پیگیری بفرمایید

احمد
احمد
2 years ago
پاسخ به  غزل

من می‌خوام بدانم به چه دلیل رمز ارسال شده د برای ثبت رمز.یکبار مصرف ریما را قبول نمیکند

mds
mds
2 years ago

سلام خسته نباشید دریافت غیر حضوری سبب مشکل(کلاه برداری) نمیشه؟

تیم محتوای فراپیام
تیم محتوای فراپیام
2 years ago
پاسخ به  mds

سلام دوست عزیز
خیر دریافت غیر حضوری از خودپرداز های مربوط به خود بانک صورت می گیرد.مراحل توضیح داده شده را طی بفرمایید.

سهیلا
سهیلا
2 years ago

سلام
من کد هشت رقمی رو از خودپرداز دریافت کردم ولی هیچ رمز پیامکی برام ارسال نشد. بخاطر همین نمیتونم از ریما استفاده کنم چون ازم رمز پیامک شده رو میخواد
تنها راهش اینکه چهار رقم کارتم رو به سامانه ۳۰۰۰۹۴۰ ارسال کنم 😕تا برام رمز پویا بیاد
واقعا مسخرست

شایان
شایان
2 years ago
پاسخ به  سهیلا

برو بانک پیگیری کن

امیر
امیر
2 years ago

چجوری میشه شماره تلفنی که پیام های حساب بهش میاد رو عوض کرد

شایان
شایان
2 years ago
پاسخ به  امیر

میتونی بری بانک عوض کنی

ramin
ramin
2 years ago

رمز پویا فعال کردم اما زمان انتقال وجه با برنامه همراه بانک گزینه ای وجود نداره که بزنم رمز پویا بیاد.و رمز دوم هم ک میزنم میگه از حداکثر تراکنش روزانه بیشتر است

شایان
شایان
2 years ago
پاسخ به  ramin

احتمالا بیشتر از حد مجاز مبلغی که میشه کارت به کارت کرد رو وارد کرده بودی

Amir
Amir
2 years ago

سلام من ۱۳سالمه میخوام رمز پویا بانک صادرات فعال کنم میگه باید ۱۵سالت باشه باید چیکار کنم

Last edited 2 years ago by Amir
شایان
شایان
2 years ago
پاسخ به  Amir

خب باید ۱۵ سالت باشه دیگه چیز عجیبی نیست که

سید محمد تقی
سید محمد تقی
2 years ago

بانک صادرات بالاترین کارمزد را در بین بانک ها از مشتریان میگیره، حتی تو صفحه اینترنت بانک، بابت هر بار که موجودی را مشاهده میکنید، کارمزد کم میکنه.

شایان
شایان
2 years ago
پاسخ به  سید محمد تقی

بزرگوار مجبورن، درامدشونه

محمدحسين
محمدحسين
2 years ago
پاسخ به  شایان

دیگران هم می‌خواد در آمد داشته باشد و لی نه این قدر زیاد

طاهره ابارقی
طاهره ابارقی
2 years ago

عالی بود مرسی

hossein
hossein
2 years ago

راهنمایی خوبی بود

امیرحسین طارمی
امیرحسین طارمی
2 years ago

عالی بود

مطالب مرتبط
دانلود کاتالوگ دمو