ویژگی های یک نرم افزار حسابداری شخصی خوب چیست؟

احسان مهدیزاده
زمان مطالعه : 12دقیقه دیدگاهها

۱۲ ویژگی یک نرم افزار حسابدار شخصی

ویژگی های یک نرم افزار حسابداری شخصی خوب

افرادی که برای مدیریت اموال و دارایی­ های خود به دنبالِ یک برنامه­ ریزی دقیق هستند، می ­توانند نرم افزار حسابداری شخصی را به منظور محاسبات دقیق­تر، کاربری ساده­ تر و امنیت بیشتر به کار ­برند. در گذشته افراد برای مدیریت مالی خود از قلم و کاغذ بهره می گرفتند اما این نوع حساب و کتاب امروزه جای خود را به سیستم­ های حسابداری دیجیتال داده است.

نرم افزارهای حسابدار شخصی از تنوع و مزایای بیشماری برخوردار بوده و بسته به نیاز هر فرد می­توانند متفاوت از بقیه باشند. اما آیا می­دانید که چگونه باید یک نرم افزار حسابدار شخصی مناسب انتخاب نمود و یا اینکه موفق ­ترین سیستم ­های حسابداری از چه ویژگی­ ها و مزایایی برخوردار هستند؟ پس تا پایان این مقاله از فراپیام با ما همراه باشید تا پاسخگوی تمام سوالات احتمالی که در ذهن خود دارید باشیم.

نرم افزار حسابدار شخصی چیست؟

نرم افزار حسابدار شخصی برنامه­ ای است که در تمام جنبه­ های مالی شخصی به شما کمک می­نماید. بسته به اهدافی که دارید می­توانید نرم افزارهای مختلفی انتخاب کنید.

برخی از آنها برای بودجه­ بندی ایده­ال هستند و برخی دیگر مناسب سرمایه­ گذاری می­باشند. بعضی از این برنامه­ ها نیز برای پیگیری بدهی و یا اهداف پس ­انداز مناسب هستند. در حقیقت نرم افزار حسابدار شخصی طراحی شده است تا مدیریت امور مالی شما را آسان­ تر و کارآمدتر سازند.

این گونه نرم افزارها معمولا با جمع­ آوری داده ­های شخصی شما، حساب­ های سرمایه­ گذاری و کارت­ های اعتباری شما را کنترل نموده و به شما در تنظیم اهداف مالی کمک می­کنند.

زمانی که نرم افزار به حساب­ های شما متصل شد، اعتبار شما و نیز عادات شما در پس انداز کردن را ردیابی کرده و به شما در ایجاد بودجه، مشاوره در سرمایه­ گذاری و نیز ارسال یادآورهای هدف برای پرداخت قبض و یا پس انداز کمک می­نماید.

ویژگی­ های نرم افزار حسابدار شخصی

ویژگی های نرم افزار مالی شخصی

نرم افزار حسابدار شخصی مجموعه ­ای از فرآیند های مهم برنامه­ ریزی مالی را در بر می­گیرد که مستلزم ارزیابی مجدد و نظارت منظم هستند. فرآیندهای اجرایی این سیستم شامل ارزیابی، ایجاد برنامه و نظارت می­شوند. به طور کلی ویژگی­ های یک نرم افزار حسابدار شخصی به شرح زیر می­باشند:

  • بانکداری آنلاین: بانکداری آنلاین این امکان را به شما می­دهد تا بر تراکنش­ ها نظارت داشته باشید و پرداختی­ ها از چندین موسسه مالی ارسال نموده و تراکنش ­ها را مدیریت نمایید.
  • نمودارها و گزارشات: این ویژگی از نرم افزار حسابدار شخصی با استفاده از نمودار سازی که نقش مهمی در تسهیل تنظیم نوع نمودار و دامنه داده­ ها دارد امکان ارائه گزارشات تصویری را برای تهیه هزینه­ ها و درآمد شما فراهم می­آورد.
  • یادآورها: یادآور به شما کمک می­کند تا برنامه­ های پرداختی را برای معاملات منفرد یا تکراری تنظیم نمایید.
  • گروه­های گزارش: در این گروه­ ها شما می­توانید گزارشات خود را سازماندهی نموده و با استفاده از ابزار کشیدن یا رها کردن (drag and drop) آنها را مجددا مرتب کنید.
  • جزئیات هزینه: برخورداری از این ویژگی در نرم افزار حسابدار شخصی سبب می­شود تا هزینه­ ها و درآمد خود را گروه ­بندی کرده و بتوانید به دفترچه چک و یا حساب­ های خود نظم ببخشید.
  • گزارشات و نمودارها: این پلتفرم این امکان را به شما می­دهد تا یک بستر عالی برای گزارشات و نمودارهای دقیق فراهم نموده و بتوانید در زمان­بندی­ های خاص تمامی موارد را به خوبی کنترل کنید.
  • پیش­بینی موجودی: با پیش­ بینی موجودی می­توانید مانده حساب آینده را که برای جلوگیری از کمبود بودجه یا ورشکستگی ضروری است، پیش­بینی نمایید.
  • ورود اطلاعات و گرفتن خروجی: ورود و خروج اطلاعات (Import and export data) با پشتیبانی از انواع فرمت­ ها مانند CSV, QIF و QFX در Import و export داده­ها در صفحه گسترده و فرمت QIF کار وارد کردن داده­ها را بسیار راحت نموده و نیازی نیست که شما آنها را به صورت دستی وارد کنید.
  • پشتیبانی از حساب سرمایه: با این ویژگی شما می­توانید قیمت سهام را بارگیری نموده و اقدامات سرمایه ­گذاری نظیر خرید و فروش که برای پشتیبانی از حساب سرمایه ضروری است پیگیری نمایید.
  • پشتیبانی از ارز چندگانه: نرم افزار حسابدار شخصی از تمامی ارزهای موجود در دنیا پشتیبانی کرده و انتقال بین حساب­ ها با ارزهای مختلف را انجام می­دهد.
  • احراز هویت دو عاملی: با احراز هویت دو عاملی شما می­توانید با درخواست کد از تلفن همراه خود که متشکل از نام کاربری و گذرواژه شما است، امنیت حساب خود را چندین برابر کنید.
  • یافتن و سازماندهی معاملات: این ویژگی بستر بسیار خوبی برای طبقه­ بندی، برچسب­ گذاری و حاشیه­ نویسی هزینه­ های شما به روش کاملا موثر است.

ویژگی های نرم افزار حسابداری

مزایای استفاده از نرم افزار حسابدار شخصی

نرم افزارهای حسابدار شخصی در درجه اول به شما کمک می­کنند تا به خوبی با مفهوم بودجه، درآمد و پس­انداز آشنا شده و با برخورداری از مزایای متعدد می­توانند تمامی وظایف مهم مالی را که برای یک کسب و کار ضروری هستند ساده سازند:

– سهولت استفاده از نرم افزار حسابدار شخصی

بروز خستگی در زمان کار کردن با صفحات گسترده و وارد نمودن اطلاعات حسابداری گاهی اوقات سبب می­شود که شما فاکتورهای خود را کنار گذاشته و رسیدگی به این امور را تا مدتی کنار بگذارید. با این حال، این امر همچنین می­تواند به لغزش­ هایی نیز منجر شود که سبب ایجاد شکاف جریان نقدی برای کسب و کار شما خواهد شد. در اینجاست که پای یک نرم افزار حسابدار شخصی به میان می­آید.

سهولت استفاده از یک نرم افزار یعنی، پیگیری هزینه­ ها و حساب­های شما در چند مرحله و به سرعت انجام می­شود. هنگامی که ورود اطلاعات شما بروز باشد، در هر زمان می­توانید یک بازبینی دقیق از امور اقتصادی خود داشته و تصمیمات آگاهانه در مورد شغل خود بگیرید.

– دقت

با توجه به اینکه از هر ده صفحه گسترده، نه مورد آنها یعنی ۸۸ درصد مشمول خطا می­شوند، پس هیچ جای تعجب نیست که اگر بیشتر با این صفحات کار کنید، خطاهای شما نیز بیشتر شود. این مشکل بیشتر به دلیل خطاهای انسانی و به ناچار با ورود اطلاعات به صورت دستی در محاسبات رخ می­دهد. با استفاده از نرم افزار حسابدار شخصی این خطاها به حداقل رسیده و دقت شما بسیار بیشتر خواهد شد.

– دسترسی به چندین دستگاه و مکان

تمهیدات کار از راه دور به سرعت در حال تبدیل شدن به یک قاعده جدید در بسیاری از بخش­ها و کشورها است. یک نظرسنجی در سال ۲۰۱۹ با نرم افزار مدیریت رسانه ­های اجتماعی انجام شد که ۹۹ درصد از پاسخ­ دهندگان گفتند که تمایل دارند حداقل برخی از زمان­ های باقیمانده از شغل خود را از راه دور کار کنند.

تحرک و قابلیت جابجایی یکی از مزایای مهمی است که یک نرم افزار حسابدار شخصی ارائه می­دهد. بدین ترتیب، صاحبان این نرم افزارها می­توانند تا عملکردهای مختلفی را مانند تأیید پرداخت، ثبت هزینه­ ها و نیز وارد کردن اطلاعات مشتری را در چندین دستگاه و از چند مکان انجام دهند.

– تجزیه و تحلیل دقیق

تجزیه و تحلیل داده ­ها بخش مهمی از اداره کسب و کار است. شما باید ایده روشنی از نحوه عملکرد کاری خود داشته باشید و الگوهای مالی و رشد شرکت را بررسی نمایید. گزارشات حسابداری تصویر روشنی از عملکرد کسب و کار شما ارائه می­دهند. با این حال، ارائه این گزارش­ ها در صفحه گسترده اغلب فرآیندی زمان­بر است. در واقع برای تهیه آنها باید داده­ ها را تلفیق نموده و فرمول­ ها را وارد کنید.

نرم افزار حسابدار شخصی مجهز به ابزارهای گزارش­ گیری و تجزیه و تحلیل داخلی بوده و در وقت و تلاش شما صرفه­ جویی می­کند زیرا قادر خواهید بود که گزارشات را به صورت ارائه دهید.

– لذت کار با یک رابط کاربرپسند

به لطف فن­آوری­ های پیشرفته شما می­توانید از کار با برنامه­ های مالی شخصی و کاربر پسند لذت ببرید. نرم افزار حسابدار شخصی دارای یک رابط کاربری آسان است که به شما امکان دسترسی مستقیم به تمامی اطلاعات مالی مربوط به تجارت و استفاده شخصی را می­دهد. علاوه بر این، این برنامه­ ها دارای طیف گسترده­ای از ابزارها هستند که می­توانند از شفافیت مالی تضمین شده پشتیبانی کنند. آنها حتی می­توانند اموری مانند پیش­بینی گردش پول مدیریت دارایی و نیز ثبت اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده را نیز انجام دهند.

– برآورده کردن اهداف مالی

اهداف مالی شما هر چه باشند، نرم افزار مالی شخصی می­تواند به شما در دستیابی به آنها کمک کنند. با استفاده از این نرم افزار شما در مورد روند کار خود و میزان نزدیک بودن به اهداف ایده­هایی کسب خواهید کرد. یکی از ویژگی­ های مدرن این برنامه، دریافت ایمیل ­های ماهیانه است که به شما یادآوری می­کنند تصمیمات مالی روزمره شخصی و شغلی شما چه تأثیری در امور مالی دارند. اگر می­خواهید که پیشرفت خود را به سرعت پیگیری کنید، بهتر است برنامه ­ای را انتخاب نمایید که با این اهداف شما سازگاری بیشتری داشته باشد.

امکانات نرم افزار حسابداری شخصی

سخن آخر

به دلیل نوآوری، مفهوم نرم افزار حسابدار شخصی به طور فزایند ه­ای در صنعت مالی مورد توجه قرار گرفته و طرفداران بسیاری را به سوی خود جذب نموده است. این برنامه ­ها طیف گسترده­ای از ویژگی­ ها را ارائه می­دهند که برای ورودی­ های روزانه شما، بودجه و تحلیل مالی و کاهش مخارج ماهیانه و سالانه بسیار تأثیرگذار هستند. از آنجایی که مدیریت درآمد و بودجه کار ساده­ای نیست و شما به سختی می­توانید امور مالی شخصی و شغلی خود را سازماندهی کنید، نرم افزار حسابدار شخصی می­تواند یک راه حل ایده­آل برای شما باشد.

از اینکه تا پایان این مقاله از شبکه دانش فراپیام ما را همراهی نمودید کمال تشکر را از شما عزیزان داریم.

نویسنده: احسان مهدیزاده

								
برچسب ها :
0 0 رای ها
رتبه
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه ها
مطالب مرتبط
دانلود کاتالوگ دمو