نرم‌افزار حسابداری مدارس

رضا خانی
زمان مطالعه : 12دقیقه دیدگاهها

نرم‌افزار حسابداری مدارس ۱۴۰۰ با دسترسی آنلاین یکی از ضروری‌ترین امور برای هر مدرسه هوشمندی است. مخصوصاً برای مدارس غیردولتی یا غیرانتفاعی که در خصوص شهریه و امور مالی به مدیریت دقیق و منظم نیاز دارند. آموزش نرم افزار حسابداری مدارس (schoolaccounting) این کار آسان کرده‌اند.

حسابداری مدارس

 

حسابداری مدارس

 

برای تعریف این عبارت ابتدا باید بدانیم که حسابداری به شش شاخه تقسیم می‌شود که قبل از تعریف این عبارت بهتر است این شش مورد را بشناسیم.

  • در شاخۀ اول، حسابداری خدماتی وجود دارد. همان‌طور که از اسمش مشخص است شامل شرکت‌ها، سازمان و ارگان‌هایی می‌شود که درآمدشان از طریق انجام خدمات مختلف تأمین می‌شود.
  • در شاخۀ دوم، حسابداری بازرگانی قرار دارد. در این نوع حسابداری شرکت‌ها و سازمان‌هایی قرار دارند که کار آن‌ها خریدوفروش، ثبت و گزارش‌های مربوط به آن است.
  • در شاخۀ سوم، حسابداری تولیدی قرار می‌گیرد. سازمان‌ها و شرکت‌هایی که برای عموم مواد اولیه را به مواد مصرفی تبدیل می‌کنند. این شرکت‌ها از این نوع حسابداری استفاده می‌کند.
  • در شاخۀ چهارم شرکت‌هایی قرار دارند که کار پیمانکاری برنامه‌ریزی‌شده انجام می‌دهند. به این روش حسابداری پیمانکاری گفته می‌شود.
  • در شاخۀ پنجم حسابداری اعتبارات اسنادی قرار می‌گیرد. از این نوع حسابداری در مؤسسات و شرکت‌هایی استفاده می‌شود که بازرگانی‌های خارجی دارند.
  • و در آخر شاخۀ ششم است که مربوط به حسابداری دولتی و سازمان‌های دولتی است. درنتیجه حسابداری مدارس جزء شاخۀ اول یعنی حسابداری خدماتی قرار دارد.

انواع نرم‌افزار حسابداری مدارس

 

انواع نرم‌افزار حسابداری مدارس

 

اولین نوع نرم‌افزار حسابداری مدارس نوع مستقل است. این نوع نرم‌افزارها تخصصی هستند و اطلاعات دانش‌آموزان در آن ثبت می‌شود. به‌علاوه سرفصل‌های حسابداری به‌صورت نامحدود تعریف می‌شود و امکان مدیریت امور حسابداری هزینه‌های مدرسه مانند طرح‌های مالی (خرید کتاب‌های درسی، اردوهای دانش‌آموزی و غیره) را شامل می‌شود. این نوع نرم‌افزار مدیریت امور حسابداری و مالی پرداخت حقوق کارکنان به‌صورت آنلاین و ثبت آن‌ها را نیز شامل می‌شود. نرم‌افزار حسابداری بخشی از نرم‌افزار مدارس و دومین نوع از نرم‌افزار حسابداری است.

بخش‌ حساب‌های مالی یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک نرم‌افزار در مدرسه است. در این صورت شما با تهیۀ یک نرم افزار حسابداری جامع علاوه بر قابلیت‌های مختلف می‌توانید حساب‌های مالی دانش‌آموزان را نیز مدیریت کنید. با استفاده از این نوع نرم‌افزار حسابداری مدارس، تمام جزئیات و اطلاعات حساب هر یک از دانش‌آموزان از طریق اپلیکیشن برای والدین آن‌ها ارسال می‌شود و آن‌ها می‌توانند از طریق اپ هزینه‌های مدرسه را غیرحضوری و آنلاین پرداخت کنند. تمامی اطلاعات پرداختی از طریق اپلیکیشن آپدیت می‌شود.

نمونه‌های نرم‌افزار حسابداری مدارس

 

نمونه‌های نرم‌افزار حسابداری مدارس

 

از نمونه نرم‌افزارهای حسابداری مدارس که وزارت آموزش‌وپرورش کشور نیز آن را تأیید می‌کند، می‌توانیم به نرم‌افزار حسابداری schooh accounting اشاره کنیم. با این نرم‌افزار این شما می‌توانید به‌راحتی اعداد و اطلاعات و رقم‌ها را پردازش کنید.

این نرم‌افزار به‌وسیلۀ شرکت سامانه‌پرداز وستا طراحی و اجرا شده است. نابو، هم‌کلاسی و اکسان نیز از نمونه نرم‌افزارهای معتبر مدارس حسابداری هستند. برای تسلط به این نرم‌افزارها باید با مفهوم و اصول پایۀ شاخه‌های حسابداری آشنا باشید.

استفاده از نرم‌افزار حسابداری هم‌کلاسی بسیار راحت است و محیطی کاربرپسند دارد. در این نرم‌افزار می‌توانید تراز مالی را در هر زمانی دریافت کنید. حتی می‌توانید رکوردهای پیشین را ویرایش یا حتی حذف کنید و از گزارش‌های حسابداری خود در قالب pdf خروجی بگیرید.

نرم‌افزار حسابداری مدارس غیردولتی

 

نرم‌افزار حسابداری مدارس غیردولتی

 

مدارس غیردولتی هم مانند مدارس دولتی دیگر برای انجام امور مالی و حسابداری به نرم‌افزارها نیاز دارد. درآمد مدارس دولتی فقط از طریق آموزش‌وپرورش است و ثبت این نوع درآمد کار بسیار آسانی است. در مقابل، در مدارس غیردولتی درآمد از راه‌های مختلفی از جمله کلاس‌های تقویتی، کلاس‌های المپیاد، کلاس‌های کنکور، فوق‌برنامه‌ها و غیره به دست می‌آید. کارما یکی از نرم‌افزار حسابداری مدارس غیردولتی است که محیطی ساده و امکاناتی مختصر دارد.

این نرم‌افزار گزارش‌های مالی معمول و روزانۀ مدرسه را به‌طور کامل فراهم می‌کند و به‌راحتی امور مربوط به شهریه را بررسی می‌کند. شما می‌توانید کارهایی مثل گزارش دفتر کل، گزارش‌های دانش‌آموزان، ترازنامه‌های مالی و غیره را با این نرم‌افزار انجام بدهید.

دانلود نرم‌افزار حسابداری مدارس رایگان

 

دانلود نرم‌افزار حسابداری مدارس رایگان

 

شاید شما قصد داشته باشید حسابداری مدارس را آموزش بدهید؛ اما نگران هزینه‌های آموزش هستید. باید بگوییم اصلاً جای نگرانی‌ وجود ندارد. برای یادگیری نرم‌افزارهای حسابداری نوعی نرم‌افزار رایگان وجود دارد. این نرم‌افزارها توسط وب‌سایت‌هایی هوشمند پشتیبانی می‌شوند. شما می‌توانید با خرید یا دانلود رایگان از این نرم‌افزارها استفاده کنید. نرم افراز پویان یکی از این نرم‌افزارها است که ثبت و جست‌وجوی شماره و تاریخ مدرک سند از قابلیت‌های این نرم‌افزار است.

نصب و دانلود نرم‌افزار حسابداری مدارس ۶۴ بیتی

برای نصب نرم‌افزار حسابداری روی ویندوز شصت‌وچهار بیتی مطالب زیر را مطالعه کنید.

یکی از مشکلات بزرگ نصب و دانلود نشدن نرم‌افزار با سیستم‌های شصت‌وچهار بیتی است. نکتۀ مهم این است که قبل از تهیه نرم‌افزارهای حسابداری ابتدا باید مشخصات سیستم خود را بدانید؛ سپس توضیحات مربوط به نرم‌افزار را بخوانید و آن را دانلود و روی سیستم خود نصب کنید.

نصب و دانلود نرم‌افزار حسابداری مدارس برای ویندوز ۷ و ۱۰

 

نصب و دانلود نرم‌افزار حسابداری مدارس برای ویندوز ۷ و ۱۰

 

در ابتدا، برنامۀ حسابداری مدارس را به‌عنوان‌مثال در ویندوز xp نصب کنید. مطمئن شوید که بدون هیچ مشکلی کار می‌کند؛ سپس برنامۀ حسابداری مدارس را به‌عنوان‌مثال روی ویندوز ۱۰ و یا ۷ نصب کنید. بعد از نصب به‌هیچ‌عنوان برنامه را باز نکنید (توجه داشته باشید که برنامه را در چه مسیری نصب کرده‌اید). بعد از آن فایل Vasta را از محل نصب کامپیوتری که در آن نرم‌افزار به‌درستی کار می‌کند در یک فلش کپی کنید و در محل نصب برنامه حسابداری در ویندوز ۷ یا ۱۰ paste کنید. حالا می‌توانید برنامه را اجرا کنید.

بیشتر بخوانید:

نرم ‌افزار تحت وب چیست؟

بهترین نرم افزار حسابداری کدام است؟

نرم افزار حسابداری پیمانکاری ساختمان فراپیام

نرم افزار حسابداری پیمانکاری ساختمان فراپیام

نرم‌ افزار حسابداری دولتی

ویژگی های یک نرم افزار حقوق و دستمزد

کسب‌ و کارهای کوچک به چه نرم‌ افزاری نیاز دارند؟

نویسنده: رضا خانی

								
برچسب ها :
0 0 رای ها
رتبه
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه ها
مطالب مرتبط
دانلود کاتالوگ دمو