نرم افزار حسابداری تولیدی

رضا خانی
زمان مطالعه : 12دقیقه دیدگاهها

بدون شک هر  تولیدی در هر زمینه‌ای که فعالیت کند، نیاز به یک نرم افزار حسابداری حرفه‌ای و پرسرعت خواهد داشت. به این علت که حسابداری تولیدی‌ها جز حساس‌ترین مسائل بوده، و معمولا چالش‌های زیادی خواهد داشت. برای مثال حساب و کتاب ورودی و خروجی انبار، پرداخت حقوق کارکنان، محاسبه هزینه خرید موارد اولیه، محاسبه میزان سود و زیان از فروش کالا در بازار و …از جمله امور حسابداری یک تولیدی به حساب می‌آیند. 

حال آیا محاسبه و انجام این امور به تنهایی از عهده مدیریت یا حسابدار تولیدی بر می‌آید؟ قطعا خیر! حتی اگر یک حسابدار سال‌ها تجربه داشته باشد نیز بازهم نمی‌تواند همه این امور را به تنهایی و بدون هیچ خطایی انجام دهد، و دارا بودن یک نرم افزار حسابداری می‌تواند در این زمینه بسیار کمک کننده باشد. نرم افزار حسابداری یک برنامه پرکاربرد بوده، که معمولا به صورت خودکار عمل می‌کند. حال نرم افزارهای حسابداری تولیدی  انواع مختلفی دارند.  شناخت بهترین انواع نرم افزارهای حسابداری تولیدی می‌تواند، انتخاب  یک نرم افزار مناسب را برای شما بسیار ساده‌تر کند. در ادامه به معرفی چند ویژگی مهم برای خرید بهترین نرم افزار حسابداری تولیدی پرداخته‌ایم. همچنین برای اطلاعات از شرایط نرم افزار حسابداری تولیدی می‌توانید همین حالا با کارشناسان نرم افزار حسابداری فراپیام تماس بگیرید و با ویژگی‌های این نرم افزار آشنا شوید. 

معیارهای مهم به هنگام انتخاب بهترین انواع نرم افزار حسابداری تولیدی

هر تولیدی می‌بایست بر اساس نیاز خود یک نرم افزار حسابداری مناسب  خریداری نماید. شاید در ابتدا  قیمت نرم افزار برای برخی از افراد بسیار مهم باشد. اما قیمت نرم افزار نسبت به معیارهای دیگر، چندان‌ مسئله مهمی به نظر نمی‌رسد. به این علت که معیار‌های دیگری  نیز وجود دارند، که بسیار مهمتر از قیمت بوده، و باید در حین خرید و انتخاب نرم افزار به آن‌‌ها بسیار دقت‌ کنید.

 در زیر مهمترین معیارها به هنگام انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری تولیدی را شرح داده‌ایم:

  • امنیت 

یکی از آیتم ها و معیارهای مهمی که باید در حین انتخاب نرم افزار حسابداری مد نظر قرار دهید، امنیت آن خواهد بود. معمولا اطلاعات مالی و حسابداری تولیدی‌ها، جز مهمترین داده‌ها هستند. به همین دلیل نرم افزار باید به گونه‌ای طراحی شده باشد که دسترسی  به آن دشوار بوده، و به سادگی مورد حمله هکرها قرار نگیرد. 

  • دیتابیس قوی

دیتابیس یکی از بخش  های نرم افزار حسابداری تولیدی بوده، که عموما با نام قلب آن نیز شناخته می‌شود. اگر دیتابیس ضعیف  باشد، امکان از بین رفتن اطلاعات بسیار بالا است. به همین  علت باید تا حد امکان نرم افزاری را انتخاب کنید که دیتابیس بسیار قوی داشته باشد. حال اگر نرم افزار حسابداری دارای یک‌ دیتابیس قدرتمند باشد، قطعا هزینه خرید آن نیز بالاتر خواهد بود‌.

  • سرعت بالا

نرم افزار حسابداری تولیدی باید حجم زیادی از امور را در طول روز به انجام برساند. به همین علت سرعت بالای ان نیز جز معیارهای بسیار مهم خواهد بود. 

نکات مهم قبل ار خرید نرم افزار حسابداری تولیدی

علاوه بر معیارهای گفته شده در بالا، اگر قصد خرید بهترین نرم افزار حسابداری تولیدی را دارید، باید به برخی نکات مهم دیگر  نیز توجه‌ کنید. رعایت این‌ نکات به شما‌ کمک می‌کنند تا مناسب‌ترین نرم افزار را خریداری کنید، که بتواند نیاز‌های شما را رفع کند.

 در زیر این‌ نکات مهم را ذکر نموده‌ایم:

  • نیازهای‌تان را در نظر بگیرید

اولین نکته‌ای که در حین خرید نرم افزار باید مدنظر قرار دهید، در نظر‌گیری نیازها خواهد بود. شما باید تا حد امکان بر اساس نیازهایتان نرم افزار مورد نظر را خریداری کنید. به این علت که نرم افزارهای حسابداری عموما به منظور انجام امور خاصی طراحی و تولید می‌شوند. پس لزوما همه انواع نرم افزارها نمی‌توانند نیازهای شما را برطرف سازند، و باید گزینه مناسبی را انتخاب نمایید.

  • از نسخه آزمایشی نرم افزار استفاده  کنید

دیگر نکته مهم استفاده از نسخه آزمایشی نرم افزار خواهد بود. معمولا اکثر نرم افزارهای حسابداری دارای نسخه آزمایشی خواهند بود. حتما‌ نسخه آزمایشی را خریداری و مدتی از آن استفاده کنید. در صورتی که از نرم افزار رضایت داشتید، می‌توانید  بعدها نسخه اصلی آن را خریداری نمایید. 

  • نرم افزار ضمانت‌دار خریداری کنید

برای خرید بهترین نرم افزار حسابداری تولیدی باید به ضمانت آن نیز توجه کنید. خرید یک نرم افزار حسابداری ممکن است میلیون‌ها هزینه در برگیرد. به همین علت باید تا حد امکان نرم افزاری را خریداری کنید، که دارای ضمانت باشد  و در صورت بروز مشکل‌ بتوانید از فروشنده خواستار عودت مبلغ شوید. 

  • رضایت مشتریان را برسی کنید

قبل از خرید حتما باید رضایت مشتریان یک نرم افزار را برسی کنید. می‌توانید در کامنت ها یا بخش نظرات کاربران،  میزان رضایت آن‌ها را مورد سنجش قرار دهید. اگر درصد رضایت بالا باشد، می‌توانید با خیال راحت‌تری نرم افزار مورد نظرتان را خریداری کنید. در واقع رضایت مشتریان نشاندهنده عملکرد بسیار خوب یک نرم افزار حسابداری خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نویسنده: رضا خانی

								
برچسب ها :
1 1 رای
رتبه
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه ها
مطالب مرتبط
دانلود کاتالوگ دمو