نرم­ افزار حسابداری صنعتی فراپیام

رضا خانی
زمان مطالعه : 12دقیقه دیدگاهها

استفاده از نرم­ افزار حسابداری صنعتی روشی مؤثر برای تجزیه ­و ­تحلیل تمام هزینه­ های یک شرکت است که امکان شناسایی پیشرفت ­ها و تصمیم­ گیری مبتنی بر شواهد را فراهم می­کند. درک اینکه چه چیزی برای هزینه­ ها محاسبه می­شود و چگونه می­تواند بر مدیریت شرکت شما تأثیر بگذارد، برای مدیر ضروری است تا ابزارها و وسایل کافی برای مدیریت مؤثر و کارآمد داشته باشد. علاوه بر کنترل و مدیریت موجودی خوب، باید از تمام هزینه ­هایی که بر تمام مراحل فرایند صنعت تأثیر می­گذارد، آگاهی کامل داشته باشید. این همان چیزی است که حسابداری صنعتی برای آن به وجود آمده است.

مفهوم نرم ­افزار حسابداری تولیدی و صنعتی

 

مفهوم نرم ­افزار حسابداری تولیدی و صنعتی

 

نرم­ افزار حسابداری صنعتی چیزی نیست جز شناسایی هزینه ­های صرف­ شده، به­ طوری که یک شرکت بتواند محصول یا خدمات خود را به بازار ارائه دهد. به عبارت دیگر، این نرم ­افزار کمک می­کند که بتوانید هزینه ­ها را با مواد اولیه، کارمندان، اجاره، انرژی، آب، تجهیزات و سایر عناصری که بخشی از زندگی روزمرۀ شرکت شما هستند، فهرست کنید تا بتواند فعالیت کند و نتایج مورد­انتظار را به همراه داشته باشد.

نرم ­افزار حسابداری صنعتی رایگان چیست؟

 

مفهوم نرم ­افزار حسابداری تولیدی و صنعتی

 

نرم­ افزار حسابداری صنعتی بخشی از حسابداری عمومی است که وظیفۀ آن تولید اطلاعاتی است که به مدیران در تصمیم ­گیری و برنامه ­ریزی استراتژیک کمک می­کند. حسابداری صنعتی به­ عنوان یک ابزار مدیریتی از انقلاب صنعتی به بعد است که زمانی که نیاز به کنترل موجودی و هزینه­ های تولید ایجاد شد، کمک فراوانی کرد. به عبارت دیگر، نرم ­افزار حسابداری صنعتی رایگان برای شناسایی تمام هزینه ­هایی است که بر آنچه به مشتری ارائه می­شود، تأثیر می­گذارد.

هدف از آموزش نرم­ افزار حسابداری صنعتی چیست؟

 

مفهوم نرم ­افزار حسابداری تولیدی و صنعتی

 

نرم ­افزار حسابداری تولیدی صنعتی ابزاری اساسی برای تحلیل مدیریت یک شرکت است. با آن می­توانید به یک سؤال ضروری برای درک سلامت مالی شرکت خود پاسخ دهید: ارائۀ این محصول یا خدمات برای شرکت من چقدر هزینه دارد؟ با در نظر­گرفتن این پاسخ، شما قادر به ارزیابی اقتصادی ­بودن کسب­ و­کار خود هستید.

حسابداری صنعتی برخی از اهداف خاص به شرح زیر دارد:

  • برآورد هزینه­ ها
  • برای مدیریت خوب و برنامه ­ریزی ضروری است.
  • شما می­توانید یک پیش ­بینی فروش انجام دهید، سعی کنید سهام یا تولید خود را سازماندهی کنید، در مورد تبلیغات و غیره تصمیم بگیرید، اما باید برنامه ­ریزی هزینه را نیز انجام دهید.

  • برآورد هزینه می­تواند بر پیش ­بینی فروش یا سایر تصمیمات مدیریتی شما تأثیر بگذارد، مانند سرمایه ­گذاری در تبلیغات برای پاک ­کردن موجودی و غیره.

با حسابداری صنعتی دید سازمان ­یافته ­تری از تمام خروجی­ های خود خواهید داشت. با این کار، پیش‌بینی هزینه‌ها برای آیندۀ نزدیک، شناسایی دوره‌های هزینه‌های بیشتر یا کمتر و در نتیجه، ارتقای تعدیل‌ها برای جلوگیری از مشکلات، آسان‌تر خواهد بود.

مزایای آموزش نرم­ افزار حسابداری صنعتی

 

مزایای آموزش نرم­ افزار حسابداری صنعتی

 

  • حاشیۀ سود خوبی را حفظ کنید

اگر شما به ­عنوان یک مدیر، هزینۀ تولید را کنترل نمی­ کنید یا از هزینه ­های ارائۀ یک سرویس خاص اطلاعی ندارید، ممکن است با حاشیۀ سود بسیار کمی کار کنید. یکی از اشتباهاتی که بسیاری از صاحبان مشاغل مرتکب می­شوند، این است که مراقب صورت­حساب خود هستند و فراموش می­کنند که هزینه­ ها را بررسی کنند؛ بنابراین، هر چه بیشتر بفروشند، بیشتر بر این باورند که کارشان خوب است، در حالی که این موضوع همیشه درست نیست. اگر هزینه­های تولید شما خارج از کنترل باشد، حاشیۀ سود شما بسیار کم است. برای جلوگیری از تحلیل اشتباه نتایج شرکت، باید میانگین هزینۀ تولید را بدانید و همیشه آن را به دقت زیر نظر داشته باشید؛ بنابراین، اطمینان حاصل کنید که حاشیۀ سود ایده­ آل همیشه حفظ می­شود.

  • تسهیل تصمیم ­گیری برای کاهش هزینه­ ها

با داشتن نرم­ افزارهای حسابداری صنعتی به ­عنوان یک کنترل معمول، شناسایی زمان­ هایی که نیاز به کاهش هزینه است، بسیار آسان­تر خواهد بود. به همین ترتیب، با توجه به اینکه باید برخی از هزینه‌ها را بررسی کنید، با حسابداری هزینه می‌توانید تأثیر هر حساب را بر فرایند تولید یا ارائۀ خدمات خود درک کنید. بدین طریق، می‌دانید که کجا می‌توانید هزینه‌ها را کاهش دهید، بدون اینکه لزوماً بر درآمدتان تأثیر بگذارد.

انواع هزینه­ ها

برای تخصیص صحیح هزینه ­ها، باید بدانید که اساساً دو نوع هزینه وجود دارد: مستقیم و غیر­مستقیم.

هزینۀ مستقیم

هزینۀ مستقیم آن چیزی است که می­تواند به­طور مستقیم با یک محصول یا خدمات خاص مرتبط باشد؛ مثلاً در مورد مواد خام این گونه است. اگر قصد دارید کیک بپزید، هزینه­ های مستقیم آن، هزینه ­هایی خواهد بود که صرف مواد اولیه و نیروی کار شما می­شود.

هزینۀ غیر­مستقیم

هزینه‌های غیرمستقیم بر­خلاف هزینه‌های قبلی، هزینه‌هایی هستند که برای اجرای محصول یا خدمات ضروری هستند، اما نمی‌توان آن­ها را مستقیماً توسط محصول شناسایی کرد. این هزینه ­ها شامل هزینه­ های استهلاک ماشین­ آلات، اشخاص ثالث، تیم ­های اداری، بازاریابی، اجارۀ فضا و غیره است.

هزینه ­های ثابت و هزینه­ های متغیر

هزینه­ های مستقیم و غیرمستقیم را اغلب هزینه ­های ثابت یا متغیر نیز می ­نامند. هزینه ­های ثابت آن­هایی هستند که وجودشان به تولید یا فروش بستگی ندارد؛ به ­عنوان مثال، اجاره، هزینه ­های تبلیغات یا حقوق و دستمزد کارکنان اداری  جزو این دسته است. بنابراین، آن­ها معادل هزینۀ به ­اصطلاح غیرمستقیم خواهند بود. هزینه ­های متغیر یا هزینه­ های مستقیم، هزینه­ هایی هستند که با توجه به تولید شرکت متفاوت خواهند بود. اگر تولید را افزایش دهید، هزینۀ متغیر نیز افزایش می­یابد.

 نتیجه­ گیری

حسابداری صنعتی زیرمجموعه­ ای از حسابداری عمومی است که برای ارزیابی سلامت مالی شرکت عمل می­کند؛ زیرا تمام هزینه­ های مربوط به تولید و ارائۀ یک محصول یا خدمات خاص را کنترل می­کند و می­توان آن را برای شرکت­ها با هر اندازه و هر بخش اعمال کرد. با دانلود نرم­ افزار حسابداری صنعتی، مدیر دید واقعی و دقیقی از وضعیت مالی شرکت دارد و مشکلات احتمالی را پیش ­بینی می­کند؛ بنابراین، دوام اقتصادی کسب­ و­کار شما را تضمین می­کند و به شرکت اجازه می­دهد تا به نتایج مورد­انتظار دست یابد. داشتن یک سیستم مدیریت یکپارچه، بهترین راه برای داشتن اطلاعات دقیق و سازمانده ی­شده است که شناسایی هزینه ­ها را تسهیل می­کند و امکان تحلیل­ های قاطعانه­ تر را فراهم می­کند.

بیشتر بخوانید:

حسابداری بهای تمام شده چیست؟

روش های هزینه یابی در حسابداری صنعتی

هویت سازمانی چیست و چطور ایجاد می­شود؟

حسابداری مدیریت و هرآنچه باید از آن بدانید

نویسنده: رضا خانی

								
برچسب ها :
2 1 رای
رتبه
guest
2 دیدگاه ها
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه ها
حسین کبیری
حسین کبیری
2 years ago

آیا استفاده از نرم افزار حسابداری صنعتی رایگان خطرناکه ؟

مطالب مرتبط
دانلود کاتالوگ دمو