تغییر کلیدی نرم‌ افزارهای ERP در سال ۲۰۲۱

احسان مهدیزاده
زمان مطالعه : 12دقیقه دیدگاهها

تغییر کلیدی نرم ‌افزارهای ERP در سال ۲۰۲۱

نرم افزار erp

با توجه به اهمیتی که تغییرات جدید نرم‌افزار ERP دارد، ما در این متن سعی داریم تا با شما در مورد آن بیشتر صحبت کنیم تا در صورت نیاز از این نرم‌افزار برای افزایش بهره‌‌وری در شرکت خود بهره‌مند شوید. ERPیکی از نرم‌افزارهای مورد استفاده در بیزینس‌ها و شرکت‌های مختلف تولیدی و تجاری است که مانند هر نرم‌افزار دیگری برای این که بتواند توسط کاربران مورد استفاده قرار گیرد باید خود را با ترندهای جدید دنیا به روز کند.

در ادامه خواهیم گفت که قابلیت‌های نرم‌افزار ERP در حال بهینه شدن است و نوآوری‌های جدیدی در آن در حال استفاده است که می‌تواند آینده آن را در کسب‌وکارهای مختلف به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

استفاده از ترندهای جدید در نرم‌افزار ERP

همه ما در دنیای مدرنی در حال زندگی هستیم که همه سیستم‌ها در حال هوشمند شدن هستند و دیگر مردم اجازه نمی‌دهند که سیستم‌های انعطاف‌ناپذیر، سد راه پیشرفت آن‌ها شوند. به خصوص این امر شامل نرم‌افزارهای مورد استفاده توسط انسان‌ها در عصر مدرن می‌شود.

نرم‌افزار ERP یکی از نرم‌افزارهایی است که در سال‌های ابتدایی خود بیشتر برروی حرکت به سمت استفاده از فناوری ابری در حرکت بود؛ اما در سال‌های اخیر ترندهای نوینی در نسخه‌های جدیدتر آن دنبال می‌شود که آن را بسیار به روز کرده است. باید گفت که تعدادی از تغییرات در این نرم‌افزار هنوز در مراحل ابتدایی خود هستند.

این در حالی است که در بعضی از عرصه‌ها پیشرفت‌ها و تغییرات بسیار زیادی را می‌توان دید که ما در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت. البته قبل از آن تعریف ساده‌ای ارائه می‌کنیم تا بهتر بدانید که این نرم‌افزار چیست و چه کاربردی دارد.

نرم‌افزار ERP چیست؟

نرم‌افزاری که با نام EPR شناخته می‌شود در واقع مخفف Enterprise resource management است. این برنامه پروسه جمع‌آوری و سازماندهی داده‌ها را در بیزینس‌های مختلف با استفاده از یک برنامه کاربردی فراهم می‌کند. به بیان دیگر EPR دارای این توانایی است که عملیات مختلف مانند تولید، فروش، حسابداری و کارهای دیگر را در کسب‌وکار شما به طور خودکار یا اتوماتیک انجام دهد.

برای همین است که می‌توان گفت که EPR در شرکت کارها را در هر دپارتمان یا هر بخشی از شرکت ساده‌تر خواهد کرد و باعث بهره ‌وری بیشتر در کارها و استفاده بهینه از منابع مالی و انسانی در شرکت خواهد شد. ما در سال‌های اخیر ما شاهد تغییرات زیادی در این ابزار بوده‌ایم که به طور خاص به دلیل استفاده از فناوری‌های نوین در ساختار آن بوده است.

تغییرات کلیدی ERP با فناوری‌های هوشمند

یکی از مهم‌ترین ترندهایی که در این نرم‌افزار تغییرات بسیار زیادی به وجود آورده است و در سال ۲۰۲۱ نیز انتظار می‌رود که باعث تغییرات بیشتری در ERP شود، هوشمند سازی آن است که نوآوری‌های خارق‌العاده‌ای را با خود به همراه خواهد آورد. فناوری‌های هوشمند متعددی هستند که در ERP قابل به کارگیری هستند. به خصوص هوش مصنوعی توان این را دارد که بازده آن را افزایش دهد.


همچنین بخوانید : نرم افزار تحت وب چیست؟


نه تنها در سال جاری که در سال ۲۰۲۱ نیز به طور حتم با استفاده از هوش مصنوعی عملکرد این نرم‌افزار ارتقا یافته و گستردگی استفاده از آن با تغییر شگرفی رو به رو خواهد بود. هوش مصنوعی می‌تواند ERP را قادر به تصمیم‌گیری بهتر با استفاده از داده‌های در دسترس بنماید. این امر کار را برای کارمندان و هر یک از اعضای فعال در هر بیزینس و شرکتی راحت‌تر خواهد کرد.

استفاده از اینترنت اشیا در ERP

در کنار تلاش برای سازگاری هر چه بیشتر با گوشی‌های هوشمند، که یکی از مهم‌ترین تغییرات را در روش استفاده از نرم‌افزار به همراه دارد، می‌توان امیدوار بود که ERP هر چه بهتر با توجه به پیشرفت‌های صورت گرفته در حیطه اینترنت اشیا بتواند کارهای بیشتری را بدون نیاز به حضور فیزیکی اعضای شرکت انجام دهد.

به نظر می‌رسد که با پشتیبانی از فناوری انتقال هوشمند داده و با استفاده از ارتباطات بی‌سیم بتوان اینترنت اشیا را نیز بخشی از نرم افزار ERP نمود. تا این پلتفرم بتواند با تغییر اساسی ساختار خود به اهداف متناسب با نیاز روز کاربران پاسخ بدهد.

بازاریابی دیجیتال با نرم‌افزار ERP

erp

اما یکی دیگر از مهم‌ترین تغییراتی که در نرم‌افزار می‌توان دید تلاش برای بهینه‌کردن آن برای استفاده از آن در جهت بازاریابی دیجیتال بوده است. این بهینه سازی می‌تواند به افزایش روزافزون استفاده از ERP برای دیجیتال مارکتینگ کمک کند.

این تغییرات در نرم‌افزار با استفاده از آنالیز داده‌ها و اطلاعات موجود ممکن می‌شود. این تغییر به گونه‌ای خواهد بود که در نرم‌افزارهای قبلی کمتر شاهد آن بودیم. به همین دلیل است که می‌توان انتظار داشت که در سال ۲۰۲۱ نیز به خوبی سال ۲۰۲۰ شاهد تغییرات مثبتی در این نرم‌افزار باشیم.

کدهای کمتر در نرم‌افزار ERP

طبیعت پویای این نرم‌افزار باعث شده است تا پیش‌بینی شود که در سال ۲۰۲۱ ما شاهد آسان‌تر شدن سفارشی‌سازی آن باشیم. هم چنین می‌توان امیدوار بود که پلتفرم جدید با نیاز به کدنویسی کمتری در اختیار ما قرار گیرد.

باید بدانید که این تغییرات قدرت بیشتری به کاربر می‌دهد تا بتواند تغییرات مورد نظر خود را با صرف زمان کمتری اعمال کرده و بازده کاری خود را بالا ببرد. با این تغییر سفارشی سازی نرم‌افزار نیز بسیار راحت‌تر انجام خواهد شد. این تغییرات بار کاری متخصصان فناوری اطلاعات را برای کدنویسی، نگهداری و ارتقای سیستم‌های مورد استفاده در شرکت‌ها کاهش خواهد داد.

استفاده از فناوری بلاکچین

ما درمورد استفاده از فناوری‌های هوشمند در نرم‌افزار ERP صحبت کردیم. هوش مصنوعی و اینترنت اشیا از به روزترین فناوری‌هایی هستند که در سال ۲۰۲۱ باعث تغییر در این پلتفرم خواهند شد. اگر چه در ارتباط با این فناوری‌ها پیشرفت‌هایی در نرم‌افزار در چند سال اخیر صورت گرفته است. اما بلاک چین با توجه به قابلیت‌های خود هنوز در آغاز راه است. انتظار می‌رود که در آینده نزدیک شاهد استفاده از این فناوری نیز در نرم‌افزار ERP باشیم.

متخصصان بر این باور هستند که چندین راه برای استفاده از بلاکچین در ERP و یا CRM وجود دارد. اما از هر راهی که بتوان از این فناوری بهره برد، می‌توان انتظار داشت که ERP بتواند بسیار ایمن‌تر با استفاده از بلاکچین به شرکت‌ها و بیزینس‌ها سرویس‌های مورد نیاز را عرضه کند.

توجه داشته باشید که فناوری‌هایی که در بخش‌های قبل مورد اشاره قرار گرفتند هر یک می‌توانند تغییری کلیدی را در ERP در سال آینده به همراه داشته باشند که توجه به استفاده از نسخه‌هایی که این قابلیت‌ها را در خود دارند برای هر کسی که قصد استفاده از ERP را در شرکت خود دارد ضروری به نظر می‌رسد. ما در ادامه نگاهی به استفاده از نرم‌افزار ERP و مزایای آن برای شرکت‌ها در سال جاری و سال ۲۰۲۱ میلادی خواهیم داشت تا بتوانید نگاه جامع‌تری در مورد مزایای استفاده از آن به دست آورید.

استفاده از نرم‌افزار ERP در سال ۲۰۲۱ میلادی در شرکت‌ها

بر اساس بررسی‌هایی صورت گرفته به نظر می‌رسد که شرکت‌هایی که در حال حاضر مجهز به نرم‌افزار ERP هستند بسیار بهتر می‌توانند با مشکلات به‌وجود آمده در سال جاری بر اثر شیوع ویروس کرونا و ابتلای بسیاری از افراد به بیماری کووید ۱۹ مقابله کنند. این آسان شدن کارهای شرکت با استفاده از ERP دلایل متعددی دارد. یکی از مهمترین دلایل آن استفاده از فناوری ابری در این نرم‌افزار است که امکان کارکردن اعضای شرکت را از راه دور و از هر جایی میسر کرده است.


همچنین بخوانید : وب سرویس چیست؟


با این نرم‌افزار آن‌ها می‌توانند هر زمان که نیاز دارند به سیستم‌های شرکت دسترسی داشته باشند و بسیاری از شرکت‌ها در این شرایط سخت کرونایی خط تولید خود را به کلی با ERP متحول کرده‌اند. دلیل آن هم روشن است؛ یک سیستم ERP که دارای انعطاف است می‌تواند این قابلیت را به شرکت‌ها بدهد تا به راحتی به پیکربندی مجدد سیستم‌های مورد استفاده در شرکت خود بپردازند.

این کار بدون نیاز به صرف ساعت‌ها وقت توسط برنامه‌ نویسان یا متخصصان فناوری اطلاعات و با استفاده از قابلیت‌های جدید این نرم‌افزار ممکن شده است. به نظر می‌رسد که در سال ۲۰۲۱ تغییرات در جهت بهبود بازده نرم‌افزار ERP باعث شود تا انعطاف‌پذیری آن بیش از پیش شود و توان ساده‌کردن کارها را برای کاربران خود بیش از پیش میسر کند.

تغییرات نرم افزارهای erp

افزایش بازده کاری در بیزینس‌های مختلف

شاید پس از همه‌گیری ویروس کرونا بود که بسیاری شاهد انعطاف‌پذیری نرم افزار ERP و مزایای استفاده از آن در شرکت‌ها و بیزینس‌ها شدند. اما در واقع نیازی به این همه‌گیری نبود تا بتوان به تغییرات مثبت روی داده در نسخه‌های جدید ERP پی برد.

در حال حاضر تغییراتی کلیدی در ساختار این پلتفرم در حال روی دادن است و اگر شما هنوز به کمبودهای نرم‌افزار ERP در گذشته فکر می‌کنید، در اشتباه به سر می‌برید. در پایان بهتر است بدانید که اگر از نسخه‌های قدیمی آن استفاده می‌کنید می‌توانید با توجه به تغییرات جدید، از شر به‌روزرسانی‌های پرهزینه و زمان‌بر نسخه‌های قبلی آن خلاص شوید.

نتیجه گیری

ما در این متن یکی از آن‌ها یعنی ERP را که برای استفاده در بیزینس‌ها بسیار مناسب است معرفی کردیم. در صورتی که می‌خواهید خود را برای تغییر اساسی در بیزینس خود با افزایش بهره‌وری آماده کنید، باید از فناوری‌های هوشمند در این راه استفاده کنید. نرم‌افزارهای زیادی را می‌توان یافت که از این فناوری‌ها در خود بهره می‌برند.

حال که شما با نرم‌افزار EPR آشنا شده و به تغییرات کلیدی انجام شده در آن که با استفاده از فناوری‌های نوینی مثل هوش مصنوعی صورت گرفته است پی برده‌اید به خوبی می‌توانید نسبت به انتخاب بهترین نسخه آن در سال ۲۰۲۱ میلادی تصمیم بگیرید. توصیه می‌کنیم که سعی کنید یکی از نسخه‌های به روز ERP را برای استفاده در شرکت خود انتخاب کنید زیرا تجربه استفاده از EPR در شرایط کرونایی می‌تواند برای بسیاری از شرکت‌ها سودمند باشد.

نویسنده: احسان مهدیزاده

								
برچسب ها :
0 0 رای ها
رتبه
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه ها
مطالب مرتبط
دانلود کاتالوگ دمو