بهترین ربات های تلگرام را بشناسید

احسان مهدیزاده
زمان مطالعه : 12دقیقه دیدگاهها

۱۱ مورد از بهترین ربات‌های تلگرام که نیاز دارید با آن آشنا شوید

بهترین ربات های تلگرام

هرچند شاید تلگرام محبوب‌ترین پیام‌رسان در جهان نباشد، ولی قطعا این پیام‌رسان کاربردی محبوب‌ترین پیام‌رسان در ایران است. ربات های تلگرام یکی از قابلیت‌هایی هستند که این پیام‌رسان را در میان پیام‌رسان‌های دیگر به نوعی متفاوت تبدیل کرده است. اما آیا تمامی این ربات‌ها دارای کاربرد و مزیت‌‌هایی هستند که بتوان از آن‌ها استفاده کرد؟

بدون شک تلگرام یکی از بهترین‌ پیام‌رسان‌های حال حاضر جهان است که قابلیت‌های بسیاری دارد. اما وجود برخی امکانات مانند ربات‌های تلگرام شاید به قدری گسترده باشند که شما در استفاده از آن‌ها دچار سردرگمی شوید و نتوانید بهترین‌های آن‌‌ها را انتخاب کنید. نگران نباشید اگر قصد دارید از ربات‌های تلگرام نهایت استفاده را ببرید این مقاله از فراپیام به شما کمک خواهد کرد تا در انتهای آن به طور کامل با انواع ربات‌های کاربردی تلگرام آشنا شوید.

تلگرام چیست؟

تلگرام

تلگرام یک پیام‌رسان قدرتمند، کاربردی و با رابط کاربری ساده است که محبوبیت زیادی در جهان و به خصوص در ایران دارد. این پیام‌رسان به علت استفاده از فضای ابری، این قابلیت را در اختیار شما می‌گذارد تا علاوه بر گوشی هوشمند خود بتوانید به چت‌های خود بر روی دستگاه‌های دیگر مانند تبلت و لپتاپتان نیز دسترسی داشته باشید. از دیگر امکاناتی که تلگرام در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد امکان برقراری ارتباط از طریق سکرت چت(Secret Chat)  است.

همچنین در این پیام‌رسان کاربردی شما می‌توانید، فایل‌های خود از جمله اسناد، ویدئو‌ها، موسیقی و عکس‌های خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. مهم‌ترین ویژگی تلگرام اما در کنار داشتن رابط کاربری ساده و امکانات فراوان و امنیت بالا رایگان بودن و عدم نمایش تبلیغات در آن است. در ادامه پس از ارائه توضیحاتی کوتاه در مورد اینکه ربات تلگرام چیست به بیان توضیحاتی در مورد ۱۱ مورد از بهترین ربات‌های تلگرام خواهی پرداخت.

ربات تلگرام چیست؟

ربات تلگرام نرم‌افزاری است که به صورت هوشمند نسبت به اقدام درخواستی شما واکنش نشان می‌دهد. به این صورت که شما درخواستی مشخص از ربات انجام می‌دهید و ربات به شما پاسخ مناسب با همان درخواست را ارائه می‌دهد.

به عبارتی ربات تلگرام مانند یک حساب کاربری عمل می‌کند، با این تفاوت که این ربات به صورت هوشمند واکنش نشان می‌دهد و انسان تنها در برنامه‌ریزی نحوه پاسخگویی آن نقش دارد. ربات‌های تلگرام در انتهای نامشان دارای پسوند bot هستند که به شما این امکان را می‌دهند تا به سادگی آن‌ها را در بخش جستجوی تلگرام بتوانید پیدا کنید.

۱۱ مورد از بهترین ربات های تلگرام

حال که با اینکه تلگرام و ربات آن چیست آشنا شدید قصد داریم به ارائه توضیحاتی در مورد ۳۰ ربات مختلف تلگرام بپردازیم تا در میانه استفاده از ربات‌های بیشمار تلگرام کمتر دچار سردرگمی شوید و بتوانید کاربردی‌ترین آن‌ها را برای اموری مانند سرگرمی تا امور ضروری روزمره دیگر پیدا کنید.

ربات های تلگرام


همچنین بخوانید : دیجیتال مارکتینگ چیست؟


ربات تلگرام دانلود آهنگ

چه چیزی بهتر از دانلود موزیک مناسب در اوقات فراغت می‌تواند جلادهنده روح باشد. ملوبات یکی از بهترین ربات‌های دانلود موسیقی است که می‌توانید به سادگی با استفاده از آن به دانلود کردم آهنگ‌های مورد علاقه خود بپردازید. برای این کار می‌توانید قسمتی از آهنگ یا نام خواننده را به همراه نام آهنگ تایپ کنید تا موسیقی مورد نظر شما برایتان نمایش داده شود. به نوار جسجو بروید و @melobot را تایپ کرده و در ربات تلگرامی مورد نظر عضو شوید.

ربات استعلام خلافی خودرو

گرفتن خلافی خودرو از اداراتی مانند ۱۰ + پلیس شاید یکی از کارهای طاقت‌فرسایی باشد که بسایری از آن فراری‌اند. شما به سادگی می‌توانید با وارد کردن عبارت @Car_Service_Bot در بخش نوار جستجو وارد این ربات شوید.

برای استفاده زا این ربات ابتدا دکمه START را لمس کنید. سپس بارکد ۸ رقمی زیر کارت ماشین خود را وارد کنید. خلافی خودرو شما نمایش داده خواهد شد. در نظر داشته باشید که تنها دو بار به صورت رایگان می‌توانید خلافی خودرو خود را با استفاده از این ربات ببینید.

ربات دانلود از یوتیوب یا YouTube Downloader Bot

ربات Youtube Downloader برای افرادی مناسب است که به گشت‌وگذار در فضای یوتیوب عادت دارند و گاه به ویدئوهایی برمی‌خورند که نیاز به دانلود کردن آن در خود حس می‌کنند. شما به سادگی می‌توانید با وارد کردن عبارت @utubebot وارد این ربات تلگرامی شده و مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

  • ابتدا دکمه START را لمس کنید
  • زبان مورد نظر خود را با لمس گزینه «فارسی» انتخاب کنید
  • لینک ویدئوی خود را وارد کنید
  • روش دیگر وارد کردن عبارت @vid در نوار مکالمه و جستجوی ویدئو داخل ربات است
  • پس از انتخاب ویدئو انخاب کنید که ویدئو را چگونه می‌خواهید دانلود کنید. هم می‌توانید تصویر را به همراه صدا دانلود کنید یا حتی می‌توانید آن را به صورت صوتی دانلود کنید
  • در مرحله آخر ربات از شما می‌خواهد مشخص کنید چگونه می‌خواهید ویدئو را دریافت کنید. اگر فایل را انتخاب کنید فایل جهت دانلود در ربات نمایش داده می‌شود و در صورتی که گزینه لینک را انتخاب کنید لینکی جهت دانلود برای شما ارسال می‌شود.

ربات تبدیل فایل Mp3 به ویس

اگر قصد دارید یک فایل Mp3 را به ویس (Voice) تبدیل کنید این ربات می‌تواند کم بسیاری به شما انجام دهد. جهت استفاده از این ربات عبارت @Mp3ToolsBot را در نوار جستجو وارد کنید و گرینه Mp3ToolsBot را انتخاب کنید. سپس مراحل زیر را طی کنید:

  • گزینه START را لمس کنید.
  • فایل MP3 مورد نظر خود را به ربات ارسال کنید.
  • گزینه Video Converter را انتخاب کنید.
  • فایل OGG یا همان ویس خود را دانلود کنید.

این ربات معمولا فایل MP3را بدون افت کیفیت به فایل ویس تبدیل می‌کند. از طرفی حجم آن به صورت محسوسی کاهش می‌یابد. برای مثال یک فایل MP3 به صورت ویس از حجم ۱۱ مگابایت به حجم ۲٫۵ مگابایت کاهش می‌یابد.

bot

ربات لایک کردن پیام‌ها یا LikeBot

این ربات یکی از بهترین ربات های تلگرام برای کسانی است که صاحب گروه یا کانال هستند. با این ربات شما به اعضا این امکان را می‌دهید تا پست‌های کانال یا پیام‌های گروه‌ها را لایک کنید. برای وارد شدن به این ربات عبارت @LikeBot را وارد کنید.

ابتدا گزینه START را لمس کنید. سپس باید پست مورد نظر خود را به ربات ارسال کنید. این پست می‌تواند شامل متن، عس و ویدئو باشد. سپس در مرحله بعد می‌توانید ایموجی‌های مختلف را جهت نمایش در زیر پست انتخاب کنید. برای این منظور می‌توانید از ایموجی‌های لایک یا دیسلایک و هر ایموجی دیگری که مدنظرتان است استفاده کنید. حاکثر ۶ ایموجی می‌توانید در این بخش استفاده کنید. در انتها پس از اینکه پیش‌نمایشی از پست مورد نظر به شما نمایش داده شد، می‌توانید با وارد کردن گزینه Publish پست مورد نظر را منتشر کنید. در انتها باید کانال یا گروهی که قصد دارید پست را منتشر کنید مشخص کنید. همچنین جهت لغو انتشار پست می‌توانید گزینه Cancel را وارد کنید.

ربات رای‌گیری یا VoteBot

یکی دیگر از پرکاربرد‌ترین و محبوب‌ترین ربات‌های دیگر تلگرام ربات رای‌گیری VoteBot است. گاهی پیش می‌آید که برخی مدیران کانال‌های تلگرامی تمایل به برگزاری نظرسنجی در کانلشان از خود نشان می‌دهند. طرز استفاده ساده ربات VoteBote باعث شده تا این ربات محبوبیت با اقبال عمومی بین این مدیران مواجه شود. ابتدا @VoteBote را در نوار جستجو وارد کنید. سپس گزینه START را لمس کنید. سپس باید سوال موردنظرتان را تایپ و ارسال کنید. سپس با توجه به تعداد گزینه‌هایی که می‌خواهید وارد کنید به تایپ گزینه‌ها و ثبت و ارسال آن‌ها بپردازید. سپس دکمه Done را لمس کنید و در انتها سوال مورد نظرتان را در کانال موردنظر خود Publish کنید.

ربات مربوط به اینستاگرام یا Regram

حتما به دفعات برایتان پیش آمده که بخواهید یک پست از ایستاگرام دانلود کنید. با استفاده از ربات Regram می‌توانید پست‌های  مورد نظر یا عکس پروفایل اکانت‌های مورد نظرتان را دانلود کنید.برای استفاده از این ربات ابتدا @RegramBot را در نوار جستجوی تلگرام خود وارد کنید. سپس دکمه START را لمس کنید. سپس زبان مورد نظر خود را از میان گزینه‌های فارسی و انگلیسی انتخاب کنید. سپس صفحه مورد نظر یا URL آن صفحه را وارد کنید.

گزینه‌های مختلفی در زیر نوار مکالمه نمایش داده می‌شوند که شامل مواردی مانند دانلود عکس پروفایل هستند. با استفاده از این گزینه می‌توانید عکس پروفایل فرد مورد نظر را در ابعاد کامل آن دانلود کنید. همچنین با گزینه دانلود تمام پست‌ها می‌توانید تمام پست‌های آن فرد را دانلود کنید. در انتها با استفاده از گزینه دانلود محبوب‌ترین پست می‌توانید محبوب‌ترین پست شخص مورد نظر را دانلود کنید.

telegram bot

ربات مربوط به ویکیپدیا

ربات ویکی در واقع همان ربات مربوط به ویکیپدیا است که یکی از بهترین ربات های تلگرام نیز به شمار می رود. با وارد کردن عبارت @Wiki وارد ربات تلگرامی مورد نظر شوید. سپس گزینه START را لمس کنید. برای مثال اگر قصد دارید در مورد کمپانی ASUS و محصولات آن اطلاعات کسب کنید با وارد کردن عبارت @Asus می‌توانید لینک صفحه ویکیپدیای مورد نظر را در ربات مشاهده کرده و آن را با دوستان و آشنتایان خود به استراک بگذارید.

ربات مربوط به سایت IMDB

اگر از شیفتگان فیلم و سریال هستید ربات @IMDB می‌تواند یک پینهاد هیجان انگیز برای شما باشد. با تایپ عبارت مورد نظر در نوار جستجو و لمس گزینه START کار با این ربات تلگرامی را آغاز کنید. برای اینکه نمره IMDB و دیگر اطلاعات مربوط به هرفیلم را مشاهده کنید می‌توانید با وارد کردن نام فیلم مورد نظر در نوار مکالمه و ارسال آن به ربات این اطلاعات را مشاهده کتید.

ربات مربوط به @GIF

یکی دیگر از ربات های تلگرام که کاربرد زیادی دارد رباطت Gif |است.گیف به تصاویر متحرک می‌گویند. با استفاده از ربات @GIF می‌توانید به راحتی با جدیدترین گیف‌های تلگرامی آشنا شوید و به سادگی آن‌ها را دانلود کنید. برای مثال اگر می‌خواهید گیف‌های مربوط به دریا را مشاهده کنید با وارد کردن عبارت Sea می‌توانید گیف‌های مربوط به آن را ملاحظه کنید.

ربات @Bing

با استفاده از ربات @Bing می‌توانید جدیدترین عکس‌ها را در هرموضوعی که می‌خواستید مشاهده کنید. نحوه کار این ربات تلگرامی دقیقا مانند ربات @GIF است.

از اینکه در این مطلب از شبکه دانش فراپیام نیز تا انتها با ما همراه بودید نهایت تشکر را دارا هستیم. لطفا با ارائه نظرات و پیشنهادات خود ما را در بهتر کردن هرچه بیشتر مطالبمان یاری کنید.

سوالات متداول

ربات تلگرام چیست؟

ربات تلگرام نرم‌افزاری است که به صورت هوشمند نسبت به اقدام درخواستی شما واکنش نشان می‌دهد. به این صورت که شما درخواستی مشخص از ربات انجام می‌دهید و ربات به شما پاسخ مناسب با همان درخواست را ارائه می‌دهد.

آیا همه می توانند ربات تلگرام بسازند؟

بله،امکان ساخت ربات تلگرام برای عموم مردم فراهم شده است.

نویسنده: احسان مهدیزاده

								
برچسب ها :
0 0 رای ها
رتبه
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه ها
مطالب مرتبط
دانلود کاتالوگ دمو