درخواست افزایش حق بیمه و نحوه آن

احسان مهدیزاده
زمان مطالعه : 12دقیقه دیدگاهها

درخواست افزایش حق بیمه

امروزه با پیشرفت فناوری و تکنولوژی به ثبت رساندن درخواست افزایش حق بیمه و نحوه آن کار چندان سختی نیست. کافی است مقداری خلاقیت را چاشنی کار کنید تا بتوانید به نحوه درست درخواست خود را به ثبت برسانید.

مانند درخواست افزایش حق بیمه و نحوه آن که صددرصد برای بسیاری از افراد حق بیمه اهمیت بسیار بالایی دارد. شما باید بدانید که برای بالا بردن حق بیمه بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که در همان ابتدا این کار با یک کارشناس ماهر در این زمینه مطرح کنید؛ چرا که کارشناسان به خوبی می‌توانند این موضوع را برای شما روشن کنند که چگونه و به چه نحوی می‌توانید به بهترین شکل ممکن به افزایش حق بیمه خود بیاندیشید.

نحوه تقاضای افزایش حق بیمه

تقاضای کتبی که شما مطرح می‌کنید باعث می‌شود تا مدیر و یا کارفرمای شما بتواند با درخواست شما آشنا شود و تا حد امکان به درخواست شما پاسخ مثبت بدهد.

اما سعی کنید درخواستی که مطرح می‌کنید یک درخواست کاملا محترم و با دلیل و توجیه کاملا عالی باشد و مهم‌تر از همه شما باید مستندات خاصی را در درخواست خود مطرح کنید؛ با انجام این کار تاثیر خاصی روی تصمیم مدیر خود گذاشته و راحت‌تر می‌توانید به خواسته خود برسید؛ حق بیمه برای کاربران مزایای مختلفی دارد و هر کدام از این مزایا می‌تواند سبک زندگی شما را تغییر دهد.

کارفرما زمانی‌که بیمه را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌کند یک حق بیمه طبیعی را برای او در نظر می‌گیرد. اولین مزایای اصلی داشتن حق بیمه بدون شک توجه به بیمه‌های درمانی، حوادث و بیماری‌ها است؛ شما با داشتن حق بیمه می‌توانید از هر کدام از این فرایندها به نحو احسن استفاده کنید؛ چرا که در ایام بیماری حتی بیمه شما می‌تواند با پرداخت بیمه از کار افتادگی یک کمک خرج عالی و معقولانه محسوب شود.

بسیاری از هزینه‌های خاص درمانی مانند خرید عینک طبی، سمعک، ویلچر و بسیاری از وسایل دیگر شاید برای افراد با هزینه زیادی داشته باشد. به همین دلیل شما به عنوان فردی که از حق بیمه برخوردار هستید، می‌توانید از این خدمات استفاده کنید و مهم‌تر از همه برای دوران بازنشستگی و از کار افتادگی خود به دریافت مستمری نیز بیندیشید.

موقعیت را در نظر بگیرید

 با توجه به این که چگونه درخواست افزایش حق بیمه و نحوه آن را باید انجام دهید، این کار را باید با توجه به انصاف کارفرمای خود در نظر بگیرید؛ چراکه با توجه به قانون کار ۳۰ درصد از دستمزد کارگر به حق بیمه اختصاص می‌دهد.

این مبلغ بین کارفرما و کارگر بین ۷ درصد از سوی کارگر و ۲۳ درصد است یا کارفرما پرداخت می‌شود؛ اما پرداخت حق بیمه در هر صورت در حوزه اختیارات کارفرما قرار دارد. از جمله خدمات ارزنده حق بیمه می‌توان به بیمه بیکاری، بازنشستگی و از کارفتادگی اشاره داشت.

این بیمه می‌تواند در دوران بیکاری که البته بیکاری شما باید کاملا اجباری باشد، خدمات مقرون به‌صرفه‌ای را به شما ارائه دهد. توصیه ما به شما این است که سعی کنید تا حد امکان از بیمه‌هایی استفاده کنید که معتبر و قابل پیگیری هستند. مانند بیمه تامین اجتماعی که بیمه آن را کارفرمای شما پرداخت می‌کند.

حق بیمه تامین اجتماعی به صورت مزایای نقدی و مزایای غیر نقدی تقسیم بندی می‌شود؛ مزایای نقدی می‌تواند حق اولاد، طلب داشتن مرخصی، حق ماموریت و بسیاری از مزایای دیگر باشد که به صورت نقدی به کارگر پرداخت می شود.

در مورد مزایای غیر نقدی شما باید به بن‌های تخفیفی که در ماه رمضان، عید نوروز و یا هر مناسبت دیگری به کارگر و کارمند داده می‌شود توجه داشته باشید. پوشاک، مسکن و هرکدام از موارد این چنینی صددرصد جزء مزایای غیر نقدی محسوب می‌شود که نمی‌توان آن را به هیچ عنوان نادیده گرفت.

انواع پرداخت حق بیمه

انواع حق بیمه

سه روش کلی را شما برای پرداخت حق بیمه باید در نظر بگیرید. اولین روش که پرداخت آن به دست کارفرما است؛ دومین روش آن شخص مکلف می‌تواند سهم بیمه خود را به تامین اجتماعی پرداخت کند.

البته زمانی که فرد خود مجبور به پرداخت حق بیمه است به خاطر استعفا، بازخرید و دلایل این‌چنینی مطرح می شود؛ اما روش سوم برای آن دسته از افرادی است، که سابقه بیمه ندارند و به همین دلیل با توجه به حرفه و شغل خاصی که دارند می‌توانند حق بیمه را برای خود رد و نسبت به پرداخت آن اقدام کند.

بهره‌مندی از خدماتی مانند بازنشستگی، ازکارافتادگی، درمان و فوت باعث می‌شود تا مردم به تعهدات حق بیمه توجه داشته باشند و به همین دلیل است که حق بیمه‌ها در نهادهای مختلف پرداخت می‌شود.

در مورد درخواست افزایش حق بیمه و نحوه آن شما بهتر است بدانید که در هنگام نوشتن درخواست شما باید با توجه به موقعیت تجربه خود را به‌کار بگیرید و تمام جوانب را در نظر داشته باشید و درخواست افزایش حق بیمه خود را مطرح کنید؛ چرا که در ابتدای کار در مورد افزایش حقوق و دستمزد و سپس باید به حق بیمه اشاره داشته باشید.

برخی از حق بیمه‌ها می‌تواند برای کمک هزینه ازدواج نیز هزینه خاصی را در نظر بگیرد. به همین دلیل است که افزایش حق بیمه بسیار برای افراد اهمیت دارد.

اما شما چنانچه به عنوان یک خانم حق بیمه را استفاده می‌کنید می‌توایند برای کمک هزینه بارداری خود روی حق بیمه حساب کنید و در زمان زایمان و پیش از زایمان از خدمات بیمه خود به نحو احسن استفاده نمایید. توجه داشته باشید که استفاده از حق بیمه در دوران حساس بارداری می‌تواند برای بسیاری از مادران آرامش خاطر بیشتری بابت پرداخت هزینه‌های مربوط به این دوران را ایجاد کند.

سخن پایانی

در مورد پرداخت حق بیمه بهتر است بدانید همان گونه که گفته شد از حقوق، کارمزد و یا هر مزیت دیگر حق بیمه شما کسر می‌شود. در نظر داشته باشید که بیمه هر هزینه‌ای را قبول نمی‌کند مانند هزینه عیدی که وظیفه کارفرما است و به هیچ عنوان نمی‌تواند عیدی و پاداش را به بیمه شدگان خود ارائه می‌دهد سنوات پایان کار و خسارت اخراج نیز کارفرما باید مسئولیت آن را برعهده بگیرد و حق تضمین را نیز به عهده کارفرما گذاشته‌اند.

باتوجه به مواردی که گفته شد اهمیت درخواست افزایش حق بیمه و نحوه آن بسیار پررنگ مشخص می‌شود.

بیشتر بخوانید :


نویسنده: احسان مهدیزاده

								
برچسب ها :
0 0 رای ها
رتبه
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه ها
مطالب مرتبط
دانلود کاتالوگ دمو