فعال کردن رمز پویا بانک دی

احسان مهدیزاده
زمان مطالعه : 12دقیقه دیدگاهها

راهنمای جامع کاربری سامانه دریافت رمز یکبار مصرف بانک دی

رمز پویا بانک دی

رمز یکبار مصرف بانک دی به منظور ارتقا امنیت سامانه بانکی و نیز کاهش خطرات مرتبط با رمز دوم کارت­های بانکی در خریدها و تراکنش ­های اینترنتی راه­ اندازی شده است. امروزه جرایم سایبری یکی از بیشترین مواردی است که به روش ­های مختلفی در تمام دنیا رخ داده و افراد سودجو به شیوه­ های گوناگونی اقدام به کلاهبرداری­ های اینترنتی می­کنند.

رمز یکبار مصرف یا رمز پویا یکی از اقدامات کاربردی بانک مرکزی می­باشد که در راستای افزایش امنیت و سهولت در خریدهای اینترنتی طراحی شده است.

با وجود این رمز دیگر بسیاری از افراد در دام کلاهبرداران اینترنتی قرار نگرفته و سارقین نمی­توانند اطلاعات بانکی آنها را به راحتی به دست آورند. بانک دی مانند بانک ­های دیگر به منظور کاهش کلاهبرداری­ های اینترنتی و حملات فیشینگ، رمز یکبار مصرف را جایگزین رمز دوم ایستا یا ثابت نموده است.


همچنین بخوانید : رمز پویا بانک صادرات


در این مقاله از فراپیام قصد داریم در مورد چگونگی فعال نمودن رمز یکبار مصرف بانک در توضیح دهیم.

رمز پویا بانک دی را چگونه فعال کنیم؟

اپلیکیشن ارس برنامه ­ای است که بانک دی برای مشتریان خود به منظور تولید رمز یکبار مصرف یا رمز پویا ارائه نموده است. این برنامه با تولید این رمز گامی اساسی برای حفظ امنیت رمزهای کارت­ های بانکی برداشته است.

قبل از هرگونه اقدامی فراموش نکنید که تنظیمات روز و تاریخ گوشی خود را در حالت Automatically  قرار دهید. در غیر این صورت رمزی که توسط برنامه دریافت می­ نمایید قابل استفاده نبوده و خرید اینترنتی شما انجام نخواهد شد.از این رو، به بخش Automatically  Date & Time رفته و روز و تاریخ را تنظیم کنید.

 برای فعال­ سازی رمز پویا کافی است که مراحل زیر را با دقت اجرا کنید:

۱٫ در ابتدا باید به سایت رسمی بانک دی مراجعه کرده و برنامه “ارس” را دریافت و روی تلفن همراه خود نصب کنید. شما بر اساس سیستم عامل خود یعنی اندروید یا IOS نسخه مورد نظر را نصب نمایید. لازم به ذکر است که در زمان فعال­س ازی این برنامه، تلفن همراه شما باید به اینترنت متصل باشد اما پس از آن و برای تولید رمز دیگر نیازی به اینترنت نداشته و می­توانید آن را آفلاین دریافت کنید.

ف. زمانی که اپلیکیشن را نصب کردید وارد برنامه شوید. در صفحه پیش روی شما با این جمله روبرو می­شوید” به شعبه بانک مورد نظر مراجعه کرده و درخواست فعال ­سازی رمز یکبار مصرف دهید”. برای فعال­سازی شما باید به بانک دی مراجعه کرده و درخواست دهید.

البته مشتریانی که قبلا حساب اینترنتی بانک دی را فعال کرده ­اند دیگر لازم نیست که به صورت حضوری مراجعه کنند و می ­توانند گزینه رمز یکبار مصرف را از بخش کارت در اینترنت بانک انتخاب کنند.

۳٫ چه با مراجعه به بانک یا از طریق اینترنت، رمز یکبار مصرف بانک دی را فعال کنید در هر دو حالت، یک کد QR Code از سوی بانک برای شما ارسال می­شود که باید آن را در اپلیکیشن ارس اسکن کنید. در صورتی که شما کار فعال­سازی را از طریق اینترنت بانک انجام دهید، کد روی صفحه نمایش نشان داده شده و یا اگر کد را از بانک دی دریافت کنید، متصدی یک رسید چاپی که حاوی کد است را به شما ارائه می­دهد.

رمز یکبار مصرف بانک دی

۴٫ در مرحله بعد، یک کد فعال­سازی به تلفن همراه شما فرستاده می­شود که باید برای ادامه فعال­سازی رمز یکبار مصرف آن را در برنامه ارس وارد نمایید.

۵٫ حال زمان آن فرا رسیده تا احراز هویت را که به دو روش صورت می­گیرد انجام دهید؛ یا از طریق الگو و یا ارائه یک رمز عبور عددی. مهم نیست که شما کدام روش را انتخاب می­کنید، مهم این است که رمز عبور یا الگوی منتخب شما طوری باشد که به خوبی آن را به خاطر بسپارید.

۶٫ باید توجه داشته باشید که تنها بانک دی نیست که از اپلیکیشن ارس برای فعال سازی رمز یکبار مصرف استفاده می ­نماید، بلکه بانک ­های متعددی هستند که از آن بهره می­گیرند. از این رو یک گزینه “افزودن” در برنامه ارس وجود دارد که می ­توانید بانک مورد نظر خود را که در آن حساب بانکی دارید به آن اضافه نمایید. پس از افزودن بانک، QR Code را که مراحل دریافت آن را به شما در بالا توضیح دادیم اسکن نمایید.

در نهایت پس از اینکه رمز پویا بانک دی را فعال نمودید می­توانید برای انجام هرگونه خرید یا تراکنشی به برنامه ارس مراجعه کرده و رمز پویای خود را دریافت کنید. طول عمر این رمز ۶۰ ثانیه بوده و یکبار مصرف هستند یعنی تنها برای یک تراکنش می­­توان از آنان استفاده نمود و این محدودیت زمانی،ضریب امنیت تراکنش­ ها را تا حد زیادی افزایش می­دهد.

نویسنده: احسان مهدیزاده

								
برچسب ها :
0 0 رای ها
رتبه
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه ها
مطالب مرتبط
دانلود کاتالوگ دمو