چگونه در دوران کرونا از کسب و کار خود محافظت کنیم؟

احسان مهدیزاده
زمان مطالعه : 12دقیقه دیدگاهها

چگونه در دوران کرونا از کسب و کار خود محافظت کنیم؟

کسب و کار در دوران کرونا

در حال حاضر تمامی مردم دنیا در زیر سایه ترس و وحشت حاصل از ویروس کرونا زندگی می‌کنند. این ویروس تقریباً جدید در حال حاضر راه درمان صددرصدی ندارد و اکنون پس از یکسال از گذشت انتشار آن به تازگی دانشمندان توانسته‌اند به کشفیات جدیدی در زمینه تولید واکسن آن برسند. اما مسئله این است که تا زمان انبوه‌سازی این واکسن زمان زیادی طول خواهد کشید و با توجه به بالا رفتن آمار مرگ و میر ناشی از این ویروس در تمام دنیا، تعدادی از کشورها تصمیم به تعطیلی موقت مشاغل و تجارت‌ها در سطح کشورشان گرفتند.

حال با توجه به این موضوع و نگرانی‌های ایجاد شده برای کسب و کارهای متفاوت ما تصمیم گرفتیم تا در طول این مقاله از فراپیام به شما توضیح دهیم که چگونه در دوران کرونا از کسب و کار خود محافظت کنیم.

چگونه در دوران کرونا از کسب‌وکار خود محافظت کنیم؟

با توجه به افزایش تعداد موارد مبتلا شده به ویروس کرونا دیگر بر هر شغلی واجب است که با توجه به وضعیت فعلی از دستورالعمل‌های ارائه شده توسط دولت پیروی کند تا بتواند ضررهای جانی و مالی را به حداقل برساند و از ایمنی کارکنان خود نیز اطمینان یابد.

همانطور که هر شخص به دنبال یافتن ایمنی‌ترین اقدامات ممکن به منظور دوری گزیدن از این بیماری است شما به عنوان صاحب یک کسب و کار نیز باید بتوانید به منظور کنترل این ویروس یک عملکرد مطمئن اتخاذ کنید. در این بخش از مقاله ما به شما خواهیم گفت که چگونه در دوران کرونا از کسب و کار خود محافظت کنیم.

  1. برای خود یک برنامه تنظیم کنید

در واقع با توجه به گذشت تقریباً یک سال از شروع این بیماری‌ همه‌گیر بسیاری از مشاغل ازقبل اقدام به طراحی یک برنامه ایمن به منظور محافظت از شرکت و کارمندان خود کرده‌اند، اما اگر به هر دلیلی در حال اصلاح طرح اضطراری خود هستید و یا تازه قصد دارید که آن را بنویسید باید بدانید که یک برنامه مناسب نه تنها استراتژی‌های شرکت را در چندین برهه مختلف زمانی مشخص می‌کند بلکه اقدامات لازم به منظور حمایت از کارمندان و تجارت را نیز عنوان می‌کند.

در واقع این برنامه باید شامل اطلاعاتی؛ مانند چگونگی محافظت از کارمندان، تماس‌های اضطراری و چگونگی عملکرد شرکت در این برهه از زمان است. به طور کلی این برنامه مشخص می‌کند که اگر شیوع این بیماری بر کسب و کار شما تاثیر گذاشت قدم‌های بعدی شرکت شما باید در چه راستای باشد.

  1. دورکاری از خانه

در شرایط عادی صاحبین مشاغل جز در موارد خاص هیچگاه شیوه انجام وظایف به صورت دورکاری را به کارمندان خود پیشنهاد نمی‌دهند. با توجه به اینکه شرایط حال حاضر دنیا به علت covid19 عادی نیست شما می‌توانید فعلا از این روش استفاده کنید تا زمانی که اطمینان پیدا کنید که همه چیز دوباره به حالت عادی خود بازگشته است و بدون در خطر افتادن جان کارمندانتان می‌توانید به تجارتتان ادامه دهید.

  1. مدیران و کارمندان خود را به روز کنید

به عنوان صاحب یک کسب و کار شما مجبورید تا کانال‌های ارتباطی خود را با کارمندانتان باز نگه دارید و مرتبا آن را به روز کنید. شما مجبورید تا در این دوران خاص کارمندان و مدیران خود را از آخرین مقررات و پیشرفت‌های دولتی مربوط به ویروس کرونا آگاه سازید.

همچنین می‌توانید آخرین اخبار امیدوار کننده را از طریق یادداشت، ایمیل و یا پیام صوتی برای کارمندان خود ارسال کنید تا به واسطه این کار به آنها اطمینان دهید که شرایط فعلی موقتی است و همچنین تا حدودی میزان وحشت ذهنی آن‌ها را کاهش دهید. اطمینان پیدا کنید که سایر مدیران شما نیز همین کار را انجام می‌دهند.

  1. محل کارتان را تمیز کنید

با توجه به هر آن‌چه تاکنون به شما گفتیم که باید در طول این مدت نامعلوم انجام دهید این نکته را فراموش نکنید که باید زمانی را نیز صرفه پاکسازی محل کار خود کنید؛ زیرا بسته به نوع صنعت و خدماتی که شما به مشتریانتان ارائه می‌دهید ممکن است لازم شود تا برخی از کارمندانتان را به صورت حضوری در محل کار فراخوانید. اگر مجبور به فراخواندن هر یک از کارکنانتان به محل کار شدید، باید از روش‌های استاندارد و بهداشتی به منظور تمیز کردن و پاکسازی محل کار استفاده کنید.

محافظت از کسب و کار در کرونا

ابتدا اطمینان حاصل کنید که میز کار و کف زمین به وسیله مواد ضدعفونی کننده کاملاً تمیز شده است و همچنین مقداری وسیله‌ ضدعفونی کننده مانند؛ الکل، ژل شستشو، ماسک و دستکش در اختیار کارکنانتان قرار دهید. همچنین می‌توانید به منظور نشان دادن جدیتتان در پیروی از پروتکلهای بهداشتی دستورالعمل‌هایی را رد شرکت منتشر کنید که در آن روش‌های شستشوی دست و استفاده صحیح از صابون را به منظور نابودی ویروس کرونا به کارمندان آموزش می‌دهد.

  1. تجارتتان را با شرایط فعلی مطابقت دهید

با توجه به شرایط فعلی و عدم آگاهی از اینکه تا چه زمانی قرار است این وضعیت ادامه پیدا کند شما به عنوان صاحب یک کسب و کار باید قادر باشید تا نوع کارتان را با شرایط فعلی و نیازهای مردم تطابق دهید، برای مثال در حال حاضر با توجه به تعطیلی‌های اجباری و مصلحتی فعلی مردم در حال حاضر به منظور تامین کالاهای مورد نیاز خود بیشتر از آنلاین‌مارکت‌ها و یا نرم افزار فروشگاه‌ آنلاین استفاده می‌کنند.

اگر شما صاحب یک کسب و کار سنتی هستید به منظور رونق بخشیدن به کارتان باید این توانایی را داشته باشید تا بر اساس نوع تجارتتان خود را با آخرین متد فروش آنلاین تطابق دهید و به روز کنید، یا اینکه اگر یک آموزشگاه زبان انگلیسی دارید سعی کنید تا از شیوه‌های آموزش مجازی و آنلاین به منظور رونق بخشیدن به کسب و کارتان استفاده کنید.

نتیجه‌گیری

در طول این مقاله از فراپیام سعی کردیم تا با ارائه ۵ راه حل اساسی به شما بگویم که چگونه در دوران کرونا از کسب و کار خود محافظت کنیم؟. همچنین با توجه به نکات و راه‌حل‌های ارائه شده در این مقاله دیگر مشاغل قادر خواهند بود تا خود را در برابر طوفان ناشی از ویروس کرونا مجهز کنند و از ایمنی کارمندان و مشتریان خود اطمینان حاصل نمایند. امیدواریم که مطالب ارائه شده در این مقاله در خصوص اینکه چگونه در دوران کرونا از کسب و کار خود محافظت کنیم مورد پسند شما دوستان عزیز و همراهان همیشگی فراپیام واقع گردد.

نویسنده: احسان مهدیزاده

								
برچسب ها :
0 0 رای ها
رتبه
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه ها
مطالب مرتبط
دانلود کاتالوگ دمو