چرا فروشگاه ها به نرم افزار حسابداری نیاز دارند؟

احسان مهدیزاده
زمان مطالعه : 12دقیقه دیدگاهها

چرا فروشگاه ها به نرم افزار حسابداری نیاز دارند

موارد بسیار زیادی وجود دارد که باید هنگام اداره فروشگاه یا مشاغل خرده فروشی خود آن‌ها در نظر بگیرید. شما با نصب یک نرم‌ افزار حسابداری مناسب در سیستم‌های خود‌، زندگی را برای خود راحت‌تر خواهید کرد. محاسبه حقوق کارمندان، GST و موجودی کالا توسط این نرم افزار به راحتی مدیریت می‌شوند. مدیریت امور حسابداری فروشگاه‌ها همیشه امری دشوار بوده است؛

زیرا در این نوع مشاغل تعداد مشتریان زیاد است و به همین دلیل است که شیوه مدیریت حساب‌های فروشگاه‌های کوچک با مدیریت فروشگاه‌های بزرگ تفاوت دارد.

قطعاً چنین فروشگاه‌هایی درآمد بیشتری هم نسبت به سایر خورده فروشی‌ها دارند و به همین دلیل است که آن‌ها به یک نرم‌افزار‌حسابداری در این راه نیاز پیدا خواهند کرد. در واقع خیلی از کسب و کارها بوده‌اند که پس از این که کار آن‌ها رونق گرفت و شروع به پیشرفت کردند به علت نداشتن اطلاعات کافی در استفاده از نرم‌افزارهای ‌حسابداری به طور ناگهانی وغیر قابل انتظاری شکست را تجربه کردند.

در واقع اهمیت چندانی ندارد که چه نوع کسب و کاری را اداره می‌کنید و اینکه کسب و کار شما  به صورت آنلاین است و یا به طور سنتی اداره می‌شود، شما می‌توانید با استفاده از این نرم‌افزارها امور حسابداری مغازه خود را راحت‌تر از همیشه اداره کنید.

حال با توجه به اهمیت این مسئله ما تصمیم گرفتیم تا در این مقاله از شرکت نرم افزاری فراپیام برای شما توضیح دهیم که چرا فروشگاه‌ها به نرم‌افزارهای حسابداری نیاز دارند و اهمیت این مسئله را با یکدیگر مرور ‌کنیم.

چرا فروشگاه ها به نرم افزار حسابداری نیاز دارند؟

فروشگاه

اگر شما صاحب یک فروشگاه و یا هر خورده فروشی دیگری هستید و به دنبال دلایلی منطقی برای استفاده از این نرم افزارها می‌گردید، در ادامه ۴ دلیل برای شما ارائه می‌دهیم که در آن‌ها به طور واضح برای شما توضیح داده شده است که چرا فروشگاه‌ها به نرم افزار حسابداری نیاز دارند و اهمیت استفاده از آن را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

  1. دقت در ثبت اطلاعات

فروشگاه‌ها و یا خرده فروشی‌های بزرگ و کوچک موظفند تا سوابق مربوط به صندوق‌ها، موجودی کالا و غیره را به درستی ثبت کنند. این اطلاعات نقش مهمی در رونق یافتن تجارت آن‌ها دارد.

همچنین خرده فروشان برای تصمیم‌گیری در مورد رشد استراتژیکی  کسب و کارشان به ارائه داده‌‌های مالی دقیق نیاز پیدا خواهند کرد. انجام امور حسابداری برای یک فروشگاه می‌تواند امری بسیار چالش‌برانگیز باشد.

سریع‌ترین راهی که تیم‌های حسابداری و امورمالی می‌توانند با استفاده از آن‌ها از بروز هرگونه اشتباه در روند محاسبه جلوگیری کنند استفاده از فراینده اتوماسیون است. اگرچه استفاده از این فرایندها به معنی حذف کامل مداخله انسان در روند محاسبه نیست، اما یک نرم افزارحسابداری بسیار کارآمدتر و سریعتر می‌تواند چنین کارهایی را انجام دهد. این امر باعث می‌شود تا تیم حسابداری به جای صرف ساعت‌های بی‌شمار برای بررسی و همسان سازی امورحسابداری به طور کاملا دستی، تمرکز خود را بر روی انجام کارهای حیاتی دیگر بگذارند.


همچنین بخوانید : مراحل دریافت ای نماد


در واقع به این علت که فرآیندهای سنتی و محاسبه دستی شامل پردازش دستی حجم بالایی از معاملات پیچیده ریاضی است، می‌تواند مستعد بروز خطاهای انسانی باشد. استفاده از یک نرم افزار حسابداری این امکان را فراهم می‌کند تا از بروز چنین خطاهایی جلوگیری شود و همچنین علاوه بر قابلیت‌های بی‌شماری که در روند محاسبه و حسابداری دارد، می‌تواند کار خسته کننده و زمان‌بر محاسبه دستی را برای حسابداران از بین ببرد و به آن‌ها زمان بیشتری برای استراحت و تمرکز بر روی سایر امور حسابداری بدهد.

  1. صرفه جویی در وقت

فروشگاه‌ها و خرده فروشی‌هایی که با استفاده از فروشگاه ساز راه اندازی شده اند. نیاز دارند که سوابق مربوط به فروش و موجودی کالا را به روز نگه‌دارند و قیمت هر محصول را هرچند مدت یکبار مشخص کنند. محاسبه دستی این مقادیر گسترده و پر از جزئیات امری بسیار زمان بر است. یک نرم افزار حسابداری می‌تواند به رفع این مشکلات اساسی کمک کند.

این برنامه فرآیند دفترداری را به طور کاملا خودکار و صحیح کنترل می‌کند و همچنین بطور همزمان کنترل سایر عملیات‌های مالی را نیز انجام می‌دهد و باعث صرفه جویی در زمان نسبت به استفاده از روش‌های پردازش دستی می‌شود.

  1. تولید اتوماتیک فاکتور

همان‌طور که می‌دانید تولید و نوشتن محتویات یک فاکتور در تجارت‌های خورده‌فروشی و یا فروشگاه‌ها یک کار بسیار مهم محسوب می‌شود. در واقع در چنین کسب و کارهای پر مشتری که روزانه هزاران معامله در آن‌ها به وقوع می‌پیوندد، وارد کردن اطلاعات به طوردستی و تولید فاکتور می‌تواند امری بسیار دشوار محسوب شود.

اما دیگر لازم نیست نگران این قضیه باشید، زیرا با استفاده از یک نرم افزار حرفه‌ای حسابداری می‌توانید این امور را بدون هیچ نوع دردسری و به درست‌ترین شکل ممکن انجام دهید.

این سیستم‌های رایانه‌ای این قابلیت را دارند تا بتوانند به درستی تشخیص دهند که خریداران چه مبلغی پرداخت کرده‌اند و تنها با استفاده از چند کلیک برای شما یک فاکتور از تراکنش انجام شده ایجاد کنند. استفاده از نرم‌ افزار مالی می‌تواند کنترل امورمالی شما را از هر لحاظ ساده‌تر از گذشته سازد.

  1. پشتیبانی اطلاعات فایل‌ها

اگر شما از یک نرم‌افزارحسابداری با فضای ابری در تجارتتان استفاده می‌کنید بدون در نظر گرفتن نوع شغلتان می‌توانید پس از وقوع هرگونه خرابی و یا بروز حوادث غیرقابل پیش‌بینی برای سیستم‌تان به بازیابی اطلاعات حسابداری تجارت خود بپردازید. یک نرم‌افزارحسابداری با فضای ابری تمام اطلاعات مربوط به حساب‌های شما را درون یک فضای ابری ذخیره می‌کند و این امکان را به شما می‌دهد که هر زمان که دوست داشتید آن‌ها را به راحتی و بدون هیچگونه تاخیر و مانعی  پشتیبان گیری کرده و بازیابی نمایید.

چرا استفاده از نرم افزارحسابداری برای مشاغل موضوعی پراهمیت است؟

فروشگاه اینترنتی

استفاده صحیح از اطلاعات حسابداری به صاحبین مشاغل در تصمیم‌گیری بهتر و بهبود بخشیدن روند مدیریتی آن‌ها کمک می‌کند. ازآنجا که حسابداری عملکردی مهم در هر شغل محسوب می‌شود و به کارآفرینان تصویری واضح از موقعیت تجاری آن‌ها ارائه می‌دهد، موضوعی بسیار پراهمیت است که ارزش صرف هزینه بابت بهتر شدن روند آن را دارد. در ادامه برای شما مهمترین دلایل استفاده از یک نرم افزارحسابداری را آورده‌ایم:

  • استفاده از یک نرم افزار حسابداری برای مشاغل کوچک به شما این امکان را می‌دهد تا به کنترل حساب‌های خود بپردازید.
  • این برنامه موقعیت‌مالی شما را درک می‌کند و به شما در یافتن مشکلات مربوط به امور مالی‌تان کمک می‌کند.
  • این نرم‌افزار به شما کمک می‌کند تا عملکرد کسب و کار خود را ارزیابی کنید تا بفهمید که آیا کسب و کار شما راکد شده است و یا خیر.
  • استفاده از نرم‌افزارحسابداری برای مشاغل کوچک این امکان را به آن‌ها می‌دهد تا همه کارهای اساسی و حسابداری پیشرفته خود را با موفقیت انجام دهند.
  • به واسطه استفاده از این برنامه می‌توان میزان سودآوری کسب و کار را مشخص کرد.

نتیجه‌گیری

اگر صاحب یک فروشگاه متوسط و یا بزرگ هستید و روزانه به صورت گسترده با مشتریان سر و کار دارید برای ثبت فاکتورهای خرید و فروش، مدیریت فروش، مدیریت فروشگاه و حساب‌ها به یک برنامه حسابداری نیاز پیدا خواهید کرد. همان‌طور که برایتان گفتم محاسبه همه این حساب‌ها به صورت دستی امری بسیار سخت است که باعث صرف اتلاف زمان و ضرر زیادی خواهد شد.

به همین منظور برای شما ضروری است تا از طریق استفاده از یک برنامه حسابداری فروشگاهی فعالیتتان را به طور حرفه‌ای و کامل مدیریت کنید. پس از استفاده از این برنامه‌ها شما دیگر در وقت، هزینه و در انرژی خود صرفه جویی خواهید کرد و همچنین پول و کالای خود را از آسیب حاصل از اشتباه در روند محاسبه محافظت می‌کنید.

استفاده کردن از این برنامه‌ها به شما کمک می‌کند تا علاوه بر مقابله کردن با خسارت‌های مادی خرید و فروش بتوانید تصمیمات مناسبی برای بهتر شدن تجارت‌تان بگیرید. همچنین شما می‌توانید بدون نیاز به داشتن هیچ گونه سابقه حسابداری قبلی از برنامه حسابداری در شرکت خود استفاده کنید و تجارت خود را به خوبی مدیریت نمایید وآموزش‌ها و توضیحات کامل استفاده از برنامه حسابداری را به راحتی با استفاده از یوتیوب یاد بگیرید و لازم نیست از این نظر هیچ گونه نگرانی داشته باشید. امیدواریم که مطالب ارائه شده در این مقاله از شبکه دانش فراپیام مورد پسند شما دوستان عزیز قرار گرفته باشد.

نویسنده: احسان مهدیزاده

								
برچسب ها :
0 0 رای ها
رتبه
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه ها
مطالب مرتبط
دانلود کاتالوگ دمو