کاربرد حوزه‌های مالی و شعب در نرم‌افزار حسابداری

احسان مهدیزاده
زمان مطالعه : 12دقیقه دیدگاهها

کاربرد حوزه‌های مالی و شعب در نرم‌افزار حسابداری

یکی از مباحث پیچیده در علم حسابداری مربوط به شرکت های هلدینگ و شرکت های با شعب متعدد است ، البته این پیچیدگی زمانی که نرم افزار حسابداری ابزاری مناسب برای این موضوع ایجاد کرده باشد کمی تعدیل خواهد شد و چه بسا این ابزار اینقدر خوب طراحی شده باشد که مشکل را به کلی حل کند

۱-ثبت اطلاعات هرکدام از شعب در دوره مالی مجزا:

در این روش اطلاعات هر یک از شعب جداگانه نگهداری می‌شود بنابراین جهت تجمیع اطلاعات، گزارش‌های تجمیعی، انتقال اطلاعات مابین شعب، مشکلات و مسائل کنترلی به وجود می‌آید و نیز هزینه بالای نگهداری اطلاعات شرکت‌ها و شعب از دیگر مشکلات استفاده از این روش هست که کاربران و استفاده‌کنندگان از این دست نرم‌افزارها را دچار مشکلاتی می‌کنند.

۲-ثبت اطلاعات در یک دوره مالی و بانک اطلاعاتی و استفاده از زیرسیستم حوزه و شعب:

در این روش کلیه اطلاعات شرکت‌ها و شعب در یک بانک اطلاعاتی جمع‌آوری می‌شود لذا اخذ گزارش های جامع و مدیریتی به تفکیک شعب و حوزه امکان‌پذیر بوده و همچنین کاهش زمان و هزینه جهت اخذ گزارش‌های تجمیعی و ایجاد افزایش کنترل‌های داخلی از دیگر مزایای استفاده از این روش هست.

گروه شرکت های مهندسی نرم افزار فراپیام، تولیدکننده نرم‌افزارهای مالی و مدیریت، باهدف بهبود کسب‌وکار در صنایع مختلف و ارائه راهکارهای حوزه مالی، با به‌کارگیری و بهره‌برداری از سیستم‌های اطلاعاتی مدیریت و با بهره‌برداری از فناوری اطلاعات توانسته مسیر تامین اهداف مدیران ارشد شرکت‌ها و صنایع مختلف را همسو نماید.

یکی از محصولات شرکت نرم‌ افزاری فراپیام محصولی با نام و برند تجاری یکپارچه هست که سبدی متشکل از نرم‌افزارهای، حوزه‌های متعدد نظیر حوزه‌های مالی، تجمیع و تلفیق، شعب و بایگانی الکترونیک، خزانه‌داری و تسهیلات، مدیریت کالا، فروش، خزانه‌داری و ضمانت‌نامه، فروش، خدمات پس از فروش، حقوق و دستمزد، دارایی‌های ثابت، زنجیره تامین (سفارشات داخلی یا تدارکات داخلی و سفارشات خارجی) را در برمی‌گیرد.

یکی از ویژگی‌های محصول فوق‌الذکر امکان فعال‌سازی حوزه‌های مالی و شعب برای شرکت‌های دارای شعب یا با ساختار هلدینگ هست این ماژول به کاربران و مدیران امکان تعریف دسترسی جهت نمایش اطلاعات هر حوزه مالی را به تفکیک فراهم می‌آورد و نیز بر اساس دسترسی‌های تعریف‌شده کاربران شرایطی ایجاد می‌نماید که کاربر هر حوزه فقط اطلاعات حوزه فعالیت خود را مشاهده و گزارش‌های مربوطه را اخذ نمایند.

از دیگر ویژگی‌های این محصول امکان اخذ گزارش‌های تجمیعی هست به این منظور که صاحبان و شرکا می‌توانند، گزارش‌های تراز و مالی هر حوزه را به تفکیک یا به‌صورت تجمیعی مشاهده نمایند.

در واقع می توان گفت از مهم‌ترین مزایای استفاده از این نرم‌افزار امکان اخذ گزارش‌های متعدد در جهت تصمیم‌گیری‌های دقیق در کوتاه‌ترین زمان ممکن است که موجب افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه در مجموعه‌های هلدینگ خواهد شد.به همین دلیل توصیه ما این است که در صورتی که در کسب و کارتان درگیر حسابداری شعب هستید از این امکان بهرمند شوید.

سخن آخر :

همراهان گرامی فراپیام بدون شک شما نیز در این زمینه تجاربی دارید که مایلید با ما به اشتراک بگذارید بسیار خرسند خواهیم شد اگر نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نویسنده: احسان مهدیزاده

								
برچسب ها :
0 0 رای ها
رتبه
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه ها
مطالب مرتبط
دانلود کاتالوگ دمو