آیا تبلیغات گوگل ادز (Google Ads) به صرفه است؟

احسان مهدیزاده
زمان مطالعه : 12دقیقه دیدگاهها

آیا تبلیغات گوگل ادز (Google Ads) به صرفه است؟

تبلیغات گوگل ادز

در یک تعریف ساده می‌توان گفت گوگل ادز یا (Google AdWords) یکی از سرویس‌های تبلیغاتی گوگل است که در آن افراد می‌توانند به ازای پرداخت هزینه به گوگل، محصولات خود را در دو بستر شبکه تبلیغاتی گوگل یعنی شبکه نمایش یا موتور جستجوی گوگل با تنظیمات و هدف‌گذاری خاصی نشان دهند.در شبکه نمایش یا (Display Network) گوگل، تبلیغات موردنظر شما به شکل ویدئو، بنر یا حتی متن در سایت‌های همکار گوگل به مخاطبان نمایش داده می‌شود.

همچنین در شبکه جستجو یا موتور جستجوی گوگل (Search Network) هم شیوه کار به این صورت است که مخاطبان در موتور جستجوی گوگل یا بعضی سرویس‌های همکار گوگل نیازها و درخواست‌های خود را جستجو کرده و براساس جستجوها، نتایج تبلیغاتی مختلفی را خواهند دید.

مقایسه گوگل ادز با دیگر روش‌های تبلیغاتی

این روزها دیگر اهمیت تبلیغات بر هیچکس پوشیده نیست؛ از طرفی تجربه ثابت کرده هزینه تبلیغات در بستر آنلاین به مراتب بسیار کمتر از تبلیغات آفلاین است. البته مزایای تبلیغات آنلاین فقط در هزینه کمتر آن خلاصه نمی‌شود، امکان نمایش تبلیغات برای مخاطبان هدف، ارزیابی نتیجه تبلیغات، دریافت فیدبک و… از دیگر مزایای روش‌های تبلیغات آنلاین است. این نوع تبلیغات به حدی میان مشاغل جا افتاده که همه سعی دارند به طریقی در بسترهای آنلاین، فضای وب یا شبکه‌های اجتماعی محصولات و خدمات خود را به نمایش بگذارند.

در این میان تبلیغات گوگل ادز (Google Ads) یکی از بهترین، سریع‌ترین و کارآمدترین انواع تبلیغات محسوب می‌شود که افراد زیادی را به جذب کرده است. اما سوال اینجاست که تبلیغات گوگل ادز واقعا به صرفه است؟ این سرویس تبلیغاتی نسبت به سایر روش‌های تبلیغات در چه جایگاهی قرار دارد؟ برای پاسخ به این سوالات با ما همراه باشید.

مزایای تبلیغات گوگل ادوردز چیست؟

این سرویس نقاط قوت، امکانات و قابلیت‌های مختلفی دارد که کار با آن را بسیار راحت و البته کارآمد کرده است. همین مزایای مختلف تبلیغات گوگل باعث محبوبیت این سرویس بین مخاطبان شده است. بعضی مزایای این نوع تبلیغ عبارت هستند از:

۱٫ نمایش تبلیغات برای مخاطبان هدف

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این سرویس امکان هدف‌گیری دقیق مخاطبان است. در سرویس تبلیغاتی گوگل شما می‌توانید فیلترهایی را روی کمپین تبلیغاتی خود اعمال کنید تا تبلیغات فقط به افرادی با ویژگی‌های موردنظر شما نشان داده شوند. شما می‌توانید محدودیت‌هایی مانند جنسیت، موقعیت جغرافیایی، رده سنی، علایق و… را روی کمپین موردنظرتان اعمال کنید.بنابراین احتمال نمایش تبلیغات شما به افرادی که ابدا ارتباطی به کسب‌وکارتان ندارند، بسیار پایین خواهد آمد.

اگر خدمات شما ویژه شهر و استان خاصی است، با تنظیم محدودیت‌هایی برای موقعیت جغرافیایی می‌توانید از نمایش تبلیغات در شهرهای دیگر جلوگیری کنید. به این ترتیب جامعه هدف درست‌تری دارید و احتمال تبدیل این مخاطبان به مشتری بسیار بیشتر خواهد بود.

۲٫ مدیریت بهینه و دقیق بودجه

در تبلیغات گوگلی نحوه پرداخت هزینه تبلیغات بسیار ایده‌آل است و به شرط پیاده‌سازی یک کمپین تبلیغاتی دقیق و مدیریت شده، استفاده از آن می‌تواند بسیار مقرون‌به‌صرفه باشد. در این شیوه تنها در صورتی که مخاطبان روی تبلیغات شما کلیک کنند، هزینه تبلیغات محاسبه خواهد شد. به عبارت دیگر نمایش تبلیغات در گوگل ادز هیچ هزینه‌ای برای شما ندارد و شما مجبور نیستید بابت افرادی که سایت شما را انتخاب نمی‌کنند، هزینه‌ای پرداخت کنید.

تبلیغات

همچنین هزینه تبلیغات در گوگل در مقایسه با سایر شیوه‌های تبلیغ آنلاین بسیار کمتر است. همان‌طورکه گفته شد در این حالت شما به ازای هر کلیک هزینه پرداخت می‌کنید؛ اما در اغلب شیوه‌های تبلیغات آنلاین بدون در نظر گرفتن کلیک (چه مرتبط و چه غیر مرتبط) ناچار به پرداخت میلیون‌ها تومان پول خواهید بود.یکی دیگر از نقاط قوت تبلیغات گوگل ادز در حوزه مدیریت مالی، امکان تعیین سقف بودجه تبلیغاتی روزانه در کمپین‌هاست. یعنی شما می‌توانید رقم مشخصی را تعیین کرده و در کمپین خود اعمال کنید. به این ترتیب هر روز فقط بودجه مشخصی از شارژ اکانت شما مصرف خواهد شد و پس از آن مابقی بودجه برای روزهای آتی باقی خواهد ماند.

۳٫ رصد نتایج تبلیغات و اندازه‌گیری آن‌ها

هیچ کمپین تبلیغاتی بدون بررسی نتایج آن فایده ندارد. از مهم‌ترین قابلیت‌های تبلیغات آنلاین نسبت به آفلاین (بیلبوردهای تبلیغاتی، تبلیغات تلویزیون، مجله و…) امکان اندازه‌گیری و سنجش میزان موفقیت تبلیغات است.

شما می‌توانید در گزارش‌های Google Ads به طور دقیق بررسی کنید چه افرادی در چه ساعاتی از سایتتان بازدید کرده‌اند. وضعیت ورودی سایت از هر کلمه در تبلیغات گوگل ادز، هزینه کلمات، نرخ بازگشت سرمایه و… شاخص‌های مختلف و متنوعی هستند که به شما اجازه می‌دهند به تحلیل تبلیغات گوگلی خود بپردازید. بررسی دقیق این گزارش‌ها و درک آن‌ها به شما کمک می‌کند متوجه شوید این شیوه تبلیغات به تناسب هزینه‌ای که کرده‌اید، برایتان مقرون‌به‌صرفه بوده یا خیر؟

۴٫ بازدهی کوتاه مدت و سریع در گوگل ادز

از دیگر مزایای این شیوه تبلیغات در گوگل می‌توان به نتایج سریع و بازدهی کوتاه مدت آن اشاره کرد. کافی است اکانت شما در Google Ads شارژ شده و تنظیمات کمپین تبلیغاتی موردنظرتان اعمال شود. به محض آن که گوگل تبلیغات شما را تایید کند، تبلیغ موردنظرتان در صفحه اول گوگل به نمایش در خواهد آمد.بنابراین در صورتی که بتوانید کمپین تبلیغات گوگل ادز خود را با آگاهی کامل و به شیوه‌ای کاملا صحیح طراحی و پیاده‌سازی کنید، می‌توانید نتایج بسیار خوبی از آن داشته و در کوتاه‌ترین زمان فروش محصول یا خدماتتان را زیاد کنید.

برای سایت‌هایی که دنبال فروش محصولات و خدمات خود در فصل یا بازه زمانی خاصی هستند، این شیوه تبلیغاتی بسیار کارآمد خواهد بود. کسب‌وکارهایی مانند فروش پوشاک یا خدمات نظافت از جمله مشاغلی هستند که می‌توانند برای بازه زمانی پایان سال به جای تمرکز روی بهبود سئوی سایت که بسیار زمان‌بر است، از گوگل ادز استفاده کنند.

آیا تبلیغات گوگل ادز معایبی هم دارد؟

طبیعتا هر سرویس تبلیغاتی مزایا و معایب خاص خود را دارد. تبلیغات Google Ads هم از این قاعده مستثنی نیست. در این بخش بعضی از معایب این سرویس را مطرح کرده‌ایم.

۱٫ پرداخت به ازای هر کلیک‌

همان‌طور که می‌دانید در تبلیغات گوگل ادز پرداخت هزینه به ازای کلیک‌هاست. هرچند در شرایط کلی این موضوع کاملا صحیح است؛ اما برای یک کسب‌وکار تازه‌کار و نوپا که بودجه زیادی ندارد، چنین هزینه‌ای می‌تواند بسیار گران تمام شود؛ چراکه گاهی اوقات هزینه مربوط به کلیک به جای چند سنت، چندین دلار است. از طرفی با وجود گوگل ادز طبیعتا تبلیغات شما در صفحه اول نتایج جستجو نمایش داده خواهد شد.

تبلیغات در گوگل

این شیوه می‌تواند بازدیدکنندگان بیشتر سایت شما را تضمین کند، اما به معنای مشتری قطعی برای کسب‌وکار، محصول و خدمات شما نیست. ممکن است مخاطبان تنها در حال وب‌گردی باشند، اما در هر صورت هر کلیک آن‌ها برای شما هزینه‌بر خواهد بود. بنابراین در صورتی که کمپین تبلیغاتی خود را روی کلماتی بسته باشید که رقابت زیادی داشته و گران‌قیمت باشند، ریسک بالایی روی بودجه تبلیغاتی خود کرده‌اید.این هزینه با توجه به ارزش ریال در برابر ارزهای خارجی برای ایرانیان به مراتب بسیار گران‌تر خواهد بود.

۲٫ عدم امکان رقابت کسب‌وکارهای کوچک با رقبای بزرگ

با توجه به اینکه هزینه مربوط به تبلیغات گوگلی برای کلمات کلیدی که رقابت بالایی دارند، بسیار گران است؛ طبیعتا شرکت‌های نوپا که بودجه تبلیغاتی محدود و درآمد کمی دارند، نمی‌توانند روی چنین کلماتی با شرکت‌های بزرگ و قدرتمند رقابت کنند.شرکت‌های پولدار و بزرگ می‌توانند سالانه مبالغ بسیار هنگفتی را برای تبلیغات گوگل ادز در نظر بگیرند و برای کلمات کیدی پر رقابت در صفحه اول نتایج گوگل باشند. در چنین شرایطی سازمان‌های کوچک هیچ شانسی برای رقابت نخواهند داشت.

۳٫ خسارات مالی هنگفت تنها با یک خطای کوچک

این طبیعی است که هریک از شما خطاهای کوچکی در زمینه کسب‌وکارتان داشته باشید. ساده‌ترین احتمال این است که شاید چیزی را فراموش کنید. اگر در تبلیغات گوگل ادز فراموش کنید کمپینی را که طراحی و پیاده‌سازی کرده‌اید، غیر فعال کنید، احتمال دارد این موضوع هزینه سرسام‌آوری برای شما به بار آورد و همه شارژ اکانتتان را استفاده کند. یکی دیگر از ساده‌ترین خطاها که می‌تواند هزینه شما را هدر دهد، یک غلط املایی یا اشکال تایپی ساده است! اگر هنگام طراحی و پیاده‌سازی کمپین تبلیغاتی Google Ads کلمه کلیدی موردنظرتان را اشتباه بنویسید، هزینه زیادی بابت کلیک روی نتایج اشتباه خواهید پرداخت.

برای مثال ممکن است به جای نوشتن عبارت «خرید شیر ارگانیک» در کمپین تبلیغاتی خود، به اشتباه از عبارت «خرید سیر ارگانیک» استفاده کنید. همین اشتباه ساده می‌تواند نتایج تبلیغات گوگل ادز شما را به طور کامل خراب کرده و بودجه تبلیغاتی سازمان را به نابودی بکشاند.

۴٫ عدم اعتماد بعضی کاربران به تبلیغات گوگل

خیلی از کاربران عادی فضای وب به نشان Ad که کنار بعضی از نتایج صفحه اول گوگل نمایش داده می‌شود، توجهی ندارند. این افراد می‌توانند مخاطبان خوبی برای کمپین‌های تبلیغاتی باشند؛ اما در مقابل کاربرانی هم هستند که تفاوت چنین نتایجی را با نتایج طبیعی می‌دانند. این گروه از مخاطبان عموما اعتمادی به نتایج تبلیغاتی گوگل ندارند. آن‌ها ترجیح می‌دهند این موارد را نادیده بگیرند و روی نتایجی که به طور طبیعی نمایش داده شده، کلیک کنند.این موضوع می‌تواند باعث ریزش بخشی از مخاطبان شما باشد. چنین تجربه‌ای به ویژه برای سایت‌هایی که محتوای آموزشی دارند، بسیار نامطلوب است.

بالاخره تبلیغات گوگل ادز مقرون‌به‌صرفه است یا خیر؟

از یک سو با توجه به آنچه درباره مزایای تبلیغات Google Ads گفته شد، اگر شما بتوانید کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادز را در این سرویس به درستی انتخاب کنید، محدودیت‌های هوشمندانه‌ای برای نمایش تبلیغ در نظر بگیرید، بودجه معقولی داشته باشید و تبلیغات گوگلی را به خوبی پیاده‌سازی کنید، نتیجه و سود آن نسبت به هزینه پرداخت شده کاملا مقرون‌به‌صرفه و ایده‌آل خواهد بود. همچنین بررسی و تحلیل گزارش‌های تبلیغات گوگل ادز و اعمال نکات مهمی که از بررسی این گزارش‌ها به دست می‌آید، می‌تواند در اجرای کمپین‌های بعدی باعث عملکرد بهینه‌تر شما شود.

از سوی دیگر هرچند گوگل ادز ابزاری بسیار قدرتمند و حرفه‌ای برای تبلیغات سریع است؛ اما اولا به نظر می‌رسد استفاده از آن به ویژه برای کلمات کلیدی پر رقیب، تنها برای سازمان‌هایی با بودجه کلان مناسب باشد، دوما یک اشتباه کوچک در طراحی و اجرای کمپین‌های آن می‌تواند خسارات مالی بسیار زیادی ایجاد کند. پس این شیوه تبلیغات در ذات خود چندان بد نیست، اما استفاده از آن شرایط، هوشمندی، تسلط و دقت بسیار بالایی را می‌طلبد.

مقایسه گوگل ادز با دیگر روش‌های تبلیغاتی

حالا که سرویس تبلیغاتی گوگل را به خوبی شناختید و از مزایا و معایب آن مطلع شدید، شاید بخواهید به جای آن از یک شیوه دیگر برای تبلیغات خود استفاده کنید. پس بد نیست نگاهی هم به جایگاه سایر روش‌های تبلیغاتی در برابر Google Ads داشته باشیم.

– تبلیغات همسان (Native) یا گوگل ادز

اهمیت تبلیغ در گوگل

تبلیغات نیتیو به گروهی از تبلیغات گفته می‌شود که میان یا انتهای مطالب سایت نمایش‌دهنده قرار گرفته و به دلیل داشتن ظاهری مشابه، یکپارچه و همسان با مطالب و آیکون‌های سایت، شکل تبلیغاتی مستقلی ندارند.

همین موضوع باعث شده تبلیغات همسان برای مخاطب آزاردهنده نباشند و باعث ایجاد مزاحمت یا حواسپرتی برای او نشوند. در نتیجه احتمال اینکه مخاطب روی چنین تبلیغی کلیک کند، بیشتر است.این شیوه تبلیغاتی هم به صورت عادی (نمایش تبلیغات به همه کاربرانی که به سایت مراجعه می‌کنند.) و هم به صورت ریتارگتینگ (نمایش تبلیغات فقط به کاربرانی که پیش از این حداقل یک بار به سایت مراجعه کرده‌اند.) قابل اجرا و پیاده‌سازی است. شما می‌توانید به تناسب نتیجه تحلیل و بازخورد تبلیغات یکی از دو شیوه را برای تبلیغات خود انتخاب کنید.

در تبلیغات همسان شیوه پرداخت مانند تبلیغات گوگل ادز به شکل پرداخت به ازای کلیک است و در قبال نمایش تبلیغات در سایت هزینه‌ای دریافت نمی‌شود. این موضوع باعث شده چنین تبلیغاتی نسبتا مقرون‌به‌صرفه و ایده‌آل باشد. همچنین در این شیوه تبلیغ هم مانند گوگل ادز می‌توانید مخاطبان هدف را انتخاب کنید و از نظر موضوعی، زمانی، جغرافیایی و نمایش‌دهندگان تبلیغ محدودیت‌ها و فیلترهای مدنظر خودتان را اعمال کنید، اما کنار همه تشابه‌های این شیوه با گوگل ادز، تبلیغات همسان تفاوت‌های مهمی با سرویس تبلیغاتی گوگل دارد.

از مهم‌ترین تفاوت‌های این تبلیغ با گوگل ادز می‌توان به این مورد اشاره کرد که در سرویس تبلیغاتی گوگل کاربر با جستجو در گوگل دنبال موضوع و درخواست خاصی است و با چند سرچ به تبلیغات گوگل می‌رسد؛ اما در شیوه تبلیغاتی همسان، این تبلیغات در حالی پیش چشم مخاطب قرار می‌گیرند که کاربر دنبال آن‌ها نبوده است. بنابراین بدیهی است که نرخ تبدیل در سرویس تبلیغاتی گوگل بسیار بیشتر از تبلیغات همسان خواهد بود. همچنین از دیگر تفاوت‌های این دو شیوه تبلیغاتی می‌توان به گزارش‌های بسیار جامع، کامل و جزییات کاربردی در گزارش‌های مربوط به تبلیغات گوگل اشاره کرد.

– تبلیغات بنری یا گوگل ادز؟

یکی دیگر از رایج‌ترین انواع تبلیغات آنلاین، تبلیغات بنری است. در این روش تبلیغات یک پیام تبلیغاتی در قالب طرحی گرافیکی جذاب ثابت یا متحرک به مخاطبان ارائه می‌شود و آن‌ها را به سوی سایت شما هدایت می‌کند. اولین نکته درباره تبلیغات بنری این است که در این شیوه، آگهی تبلیغاتی به شکل یک هویت مستقل از سایت نمایش‌دهنده به مخاطب نشان داده می‌شود. همین موضوع باعث خواهد شد مخاطبان هم رغبت و میل کمتری برای کلیک روی تبلیغات داشته باشند و هم گاهی تبلیغات را به عنوان یک مزاحم در فضای سایت ببینند. با وجود این تبلیغات بنری هنوز هم یکی از جذاب‌ترین و کارآمدترین انواع تبلیغات است که خیلی از افراد از آن استقبال می‌کنند.

در اجرای تبلیغات بنری شیوه‌های پرداخت مختلفی مانند پرداخت ثابت و کلیکی وجود دارد. در پرداخت ثابت، عامل تعیین‌کننده قیمت زمان است. برای مثال شما می‌توانید فضاهای تبلیغاتی مختلف صفحات یک سایت را به صورت ماهانه یا هفتگی اجاره کنید و با پرداخت یک مبلغ ثابت برای مدت مشخص، این فضا را برای نمایش بنر تبلیغاتی خود مورد استفاده قرار دهید. در این حالت تبلیغات بنری شما ب صورت ثابت در محل انتخابی باقی خواهد ماند.

در این شیوه اغلب اوقات هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید، بسیار گران‌ است و نسبت به مخاطبی که برایتان می‌آورد، به صرفه نیست. به ویژه اگر سایت میزبان، ترافیک ورودی بسیار بالایی داشته باشد. در مجموع می‌توان گفت این روش برای سازمان‌های نوپا انتخاب هوشمندانه‌ای نیست. یکی دیگر از شیوه‌های پرداختی در این روش، پرداخت به ازای Impression است. در این شیوه سایت میزبان و نمایش‌دهنده تبلیغ شرایط ویژه‌ای را تعریف کرده و اعلام می‌کند تبلیغات بنری شما تا زمانی روی سایت نمایش داده می‌شود که ایمپرشن خاصی به دست آورد. عدد ایمپرشن و هزینه مربوط به آن در این روش پرداخت برای هر سایت متفاوت است که به تناسب تعداد ورودی، کلیک و نرخ تبدیل اعلام می‌شود.

آخرین و البته بهینه‌ترین روش پرداخت در تبلیغات بنری هم پرداخت به ازای کلیک است که در این حالت شیوه پرداخت مانند گوگل ادز خواهد بود. بنابراین نمایش تبلیغ به مخاطب هزینه‌ای نداشته و شما موظف هستید تنها به ازای مجموع کلیک انجام شده روی تبلیغ بنری خود هزینه پرداخت کنید. این مبلغ هم با در نظر گرفتن عوامل مختلفی مانند ترافیک ورودی سایت، محل قرارگیری تبلیغات بنری و… برای هر سایت متفاوت است.

اگر بتوانید در مذاکره با سایت نمایش‌دهنده تبلیغ شیوه پرداخت برای تبلیغ بنری را به ازای کلیک در نظر بگیرید، برای شما به‌صرفه خواهد بود. در پرداخت کلیکی برای تبلیغات بنری، تبلیغ شما به تناسب علاقه کاربر و ارتباط موضوعی تبلیغ با صفحات مختلف سایت به مخاطبان نمایش داده خواهد شد. همچنین شما می‌توانید انتخاب کنید تبلیغ بنری شما تنها به مخاطبانی نمایش داده شود که قبلا هم از سایت میزبان بازدید کرده‌اند، یعنی ریتارگتینگ کنید.

در نتیجه در مقایسه این شیوه با گوگل ادز می‌توان گفت امکان انتخاب روش‌های پرداخت مختلف باعث شده تبلیغات بنری از نظر پرداخت، انعطاف‌پذیری بالاتری نسبت به تبلیغ گوگل ادز داشته باشند، اما در نهایت شیوه پرداختی گوگل ادز همچنان امتیاز بالاتری دارد. همچنین در روش تبلیغات بنری انتخاب مخاطب هدف نسبت به گوگل ادز به مراتب شفافیت و دقت کمتری دارد و همیشه احتمال نمایش تبلیغات به مخاطبانی که چندان ارتباطی با موضوع ندارند، وجود دارد.

– تبلیغات پری رول (Pre Roll)

در این تبلیغات یک ویدئوی کوتاه ۱۵، ۳۰ یا ۶۰ ثانیه‌ای به طور خودکار پیش از پخش فیلم یا ویدئوی اصلی به مخاطب نمایش داده خواهد شد. پس از نمایش اجباری چند ثانیه از این ویدئوی تبلیغاتی، مخاطب می‌تواند انتخاب کند از این تبلیغات پرش کرده و به ویدئوی اصلی برسد یا برای کسب اطلاعات بیشتر روی صفحه فرود تبلیغات ویدئویی پری رول کلیک کرده و وارد آن شود. ازآنجاکه مخاطب به تماشای ویدئوی موردنظر خود علاقه‌مند است، اجرای این تبلیغ پیش از نمایش محتوای دلخواه کاربر باعث می‌شود افراد خواه‌ناخواه به تماشای این تبلیغ بنشینند، حتی اگر تنها برای چند ثانیه باشد.

این تبلیغات برای اهداف مختلفی از جمله آگاهی از برند، نرخ درگیری با برند، شهرت برند و… بسیار موثر هستند و از نگاه کاربران نسبت به تبلیغات بنری کمتر به عنوان یک تبلیغ مزاحم شناخته می‌شوند.این روش تبلیغاتی نسبت به گوگل ادز بسیار گران‌تر است و برای سازمان‌های نوپا یا افرادی که می‌خواهند تبلیغات کامل و البته طولانی‌تری داشته باشند، چندان به صرفه نیست. همچنین تماشای اجباری ویدئوی تبلیغاتی ابتدای محتوای اصلی هرچند باعث افزایش نرخ درگیری مخاطب و آگاهی از برند بیشتر می‌شود، اما در نهایت محبوبیت برند را کاهش خواهد داد، در حالی که تبلیغات گوگل ادز هیچ اجباری همراه ندارند و علی‌رغم میل مخاطب به اون نشان داده نخواهند داشت.

بنابراین حتی اگر گوگل ادز نرخ تبدیل کمتری داشته باشد، نسبت به تبلیغات پری رول آورده مخاطبان واقعی‌ و هدفمندی برای کسب‌وکار ایجاد خواهد کرد. در نتیجه قیمت مناسب، امکان انتخاب مخاطب هدف، عدم اجبار در نمایش تبلیغات به مخاطب، افزایش نرخ تبدیل مخاطب به مشتری و ایجاد ارتباط مثبت بین مخاطب و برند از مزایای تبلیغات گوگل ادز در مقایسه با تبلیغات پری رول است.

ادوردز

– تبلیغات آفلاین

هریک از انواع تبلیغات آنلاین به دلایل مختلفی مانند هزینه‌ مقرون‌به‌صرفه‌تر، امکان انتخاب نسبی مخاطبان هدف و بررسی و تحلیل نتیجه تبلیغات نسبت به انواع تبلیغات آفلاین مانند بیلبوردها، تبلیغات در روزنامه و مجلات و… بهتر هستند. بنابراین اگر دنبال یک برنامه جدی برای اجرای تبلیغات هستید، سعی کنید سراغ تبلیغات آنلاین بروید.هرچند روش‌های تبلیغاتی بسیار متنوع هستند، اما در این مطلب رایج‌ترین شیوه‌های تبلیغ را بررسی کردیم. در آخر باید گفت هزینه مربوط به تبلیغات گوگل ادز با توجه به کلمات رقابتی مورد نظر هر کسب‌وکار قیمت‌های متفاوتی دارد و طبیعتا کلماتی با رقابت بالاتر گران‌تر هستند.

همین موضوع می‌تواند فاکتور مهم قیمت اقتصادی را در تبلیغات گوگل ادز از میان بردارد؛ اما امکان انتخاب مخاطبان هدف، دسترسی به گزارش‌ها و تحلیل‌های دقیق، مدیریت بودجه و عدم پرداخت هزینه برای نمایش تبلیغ همچنان از مهم‌ترین امکانات و قابلیت‌های این تبلیغ محسوب می‌شود.

سخن آخر

پس اگر بودجه کافی برای استفاده از گوگل ادز را دارید، این شیوه تبلیغ را امتحان کرده و نتیجه آن روی کسب‌وکارتان را بررسی کنید تا بتوانید برای ادامه استفاده از این شیوه تبلیغاتی با اطلاعات کافی و واقعی تصمیم‌گیری کنید.

نویسنده: احسان مهدیزاده

								
برچسب ها :
0 0 رای ها
رتبه
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه ها
مطالب مرتبط
دانلود کاتالوگ دمو