فعال کردن رمز پویا بانک قوامین

احسان مهدیزاده
زمان مطالعه : 12دقیقه دیدگاهها

راهنمای جامع کاربری سامانه دریافت رمز یکبار مصرف بانک قوامین

رمز پویا بانک قوامین

رمز یکبار مصرف بانک قوامین نیز مانند سایر بانک ­ها به منظور افزایش امنیت خریدهای اینترنتی و تراکنش­ های بانکی غیر ضروری از سوی این بانک ارائه شده و مشتریان بانک قوامین دیگر لازم نیست که نگران سوءاستفاده ­های احتمالی و کلاهبرداری­ ها باشند.

 از آنجایی که حملات فیشینگ با استفاده از درگاه­ های پرداخت قلابی رو به گسترش بوده و بدین ترتیب تعداد قربانیان این نوع حملات سایبری افزایش قابل توجهی یافته­ اند، پلیس فتا و بانک مرکزی را بر آن داشت تا با همکاری یکدیگر، رمز یکبار مصرف یا رمز پویا را برای تمامی بانک­ ها از جمله بانک قوامین ارائه دهند.

در حال حاضر شما می ­توانید رمز یکبار مصرف بانک قوامین را از طریق دو روش نصب نرم افزار و دستگاه خود پرداز فعال کرده و به راحتی به فعالیت ­های اینترنتی خود رسیدگی نمایید. در این مقاله از فراپیام می­خواهیم راهنمای جامعی از فعال­سازی و دریافت رمز پویای بانک قوامین را از طریق این دو روش در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

فعال­سازی رمز یکبار مصرف بانک قوامین با نصب نرم افزار جی بی رمز

۱٫ در ابتدا برای دانلود نرم افزار جی بی رمز به آدرس بانک سایت بانک قوامین https:،،mb.ghbi.ir،fa،g-b-rmz، یا ایران اپ https:،،iranapp.me،ghavamin-bank-otp، مراجعه نمایید.

۲٫ پس از اینکه نرم افزار جی بی رمز را برای یکی از دو نسخه اندروید یا IOS مطابق با تلفن همراه خود نصب نمودید، وارد برنامه شده و شماره تلفن خود را وارد کنید.

دقت داشته باشید که شماره وارد شده باید با شماره­ای که در زمان افتتاح حساب به شعبه بانک قوامین اعلام کرد ه­اید مطابقت داشته باشد. در غیر این صورت، هنگام فعال­ سازی برنامه با مشکل روبرو شده و باید با مراجعه به بانک شماره خود را تصحیح نمایید.

فعال کردن رمز پویا قوامین

۳٫ پس از این مرحله یک کد تأیید چهار رقمی به تلفن همراه شما ارسال می شود که باید کد مربوطه را در محل مورد نظر درج کرده و دکمه تأیید کد ارسالی را انتخاب کنید. اگر بنا به هر دلیل، کد تأییدی برای شما ارسال نشد، گزینه”ارسال مجدد کد” را برگزینید.

۴٫ پس از اینکه کد تأیید با موفقیت ارسال شده و شما آن را وارد نمودید باید اکنون یک رمز عبور با حداقل هشت کاراکتر برای ورود به اپلیکیشن جی بی رمز تعیین کرده و مجددا این رمز را تأیید کنید.

۵٫ زمانی که شما وارد محیط برنامه شدید با سه گزینه در صفحه مواجه خواهید شد: افزودن کارت، کارت­ ها و تنظیمات.

  • افزودن کارت: افزودن کارت به منظور اضافه کردن کارت ­های مشتری در جی بی رمز بوده و می ­توانید پس از فعال­ سازی رمز یکبار مصرف بانک قوامین به این نرم افزار مراجعه کرده و کارت مورد نظر خود را اضافه کرده و عنوان دلخواه خود را وارد نمایید. کد هشت رقمی را که از خودپرداز (روش دیگر دریافت رمز یکبار مصرف) دریافت نموده ­اید در قسمت شماره سریال وارد کرده و پس از دریافت کد، کاراکتری را که به گوشی همراه شما ارسال شده در قسمت کد فعال­سازی وارد کنید. در نهایت، با انتخاب دکمه ارسال، کارت مشتری به لیست کارت­های شما اضافه خواهد شد.
  • کارت­ها: در اینجا شما می­توانید لیستی از کارت­ هایی را که به سامانه اضافه نموده ­اید مشاهده نمایید. در کنار هر کارت، هر دو دقیقه رمز یکبار مصرف بانک قوامین یا رمز پویا تولید می­شود.
  • تنظیمات: در بخش تنظیمات شما می­توانید رمز ورود به اپلیکیشن جی بی رمز را تغییر دهید. اگر بخواهید همچنین کارتی را از لیست خود حذف کنید به صفحه “کارت­ ها” مراجعه کرده و با زدن دکمه ضربدر در کنار شماره کارت و سپس تأیید درخواست، کارت مورد نظر را حذف نمایید.

فعال ­سازی رمز یکبار مصرف بانک قوامین از طریق دستگاه خودپرداز

زمانی که اپلیکیشن جی بی رمز را روی تلفن همراه خود نصب نمودید به منظور فعال نمودن رمز یکبار مصرف به خودپرداز یکی از شعب بانک قوامین مراجعه کنید و مراحل زیر را طی کنید:


همچنین بخوانید : چک بین بانکی یا رمزدار چیست؟


۱٫ کارتی از کارت­ های خود را که قصد دارید رمز پویای آن را فعال کنید وارد دستگاه خودپرداز نمایید.

۲٫ رمز خود را وارد کرده و گزینه “سایر خدمات” را از منوی آن انتخاب کنید.

۳٫ اکنون گزینه تغییر رمز و سپس “فعال­سازی رمز پویا” را انتخاب نمایید.

۴٫ پس از این مرحله خودپرداز یک رسید را در اختیار شما قرار می­دهد که حاوی یک شماره سریال هشت رقمی می­باشد.

۵٫ همزمان، یک کد هشت رقمی نیز به تلفن همراه شما در سامانه مدیریت کارت ارسال خواهد شد که شما باید پس از دریافت آن، از طریق منوی اضافه کارت (در مرحله بالا توضیح داده شد) نسبت به اضافه نمودن کارت اقدام کنید.

۶٫ برای غیر فعال­سازی رمز یکبار مصرف بانک قوامین نیز می­توانید به یکی از خودپردازهای این بانک مراجعه کرده و رمز را غیر فعال کنید.

برای این کار کافی است که به قسمت منوی خدمات و سپس تغییر رمز رفته و “غیر فعال­سازی رمز پویا” را انتخاب کنید. پس از این کار، یک رسید مبنی بر غیر فعال­سازی رمز به شما داده می­شود و علاوه بر این از طریق پیامک نیز به شما اطلاع رسانی خواهد شد که رمز پویای شما غیر فعال شده است.

توجه داشته باشید که در هر دو دقیقه رمز یکبار مصرف بانک قوامین مانند سایر بانک ­ها به شما ارسال می­شود و اگر در این بازه زمانی خرید شما انجام نشد مجددا باید کد را دریافت نمایید. همچنین برای نصب، فعال­ سازی و اضافه کردن کارت ­ها، تلفن همراه شما باید به اینترنت متصل باشد. اما پس از انجام این مراحل دیگر برای دریافت رمز یکبار مصرف نیازی به اینترنت نیست.

رمز یکبار مصرف قوامین

نکاتی که پس از فعال­ سازی رمز یکبار مصرف بانک قوامین باید در نظر داشته باشید

۱: زمانی که شما رمز یکبار مصرف بانک قوامین را فعال نمودید، رمز ایستای شما غیر فعال خواهد شد. در مقابل اگر رمز پویای خود را غیر فعال کردید، رمز دوم قبلی شما فعال خواهد بود. اما به طور کلی برای امنیت بالاتر جهت خریدها و تراکنش ­های اینترنتی بهتر است که شما نسبت به فعال ­سازی رمز پویای خود هر چه سریع­تر اقدام نمایید.

۲: در صورتی که شما ۴ بار رمز یکبار مصرف بانک قوامین را اشتباه وارد نمایید، وضعیت کارت به غیر فعال اینترنتی تغییر یافته و باید برای اینکه این وضعیت را درست کرده و رمز پویای خود را مجددا فعال نمایید به یکی از خودپردازهای بانک قوامین مراجعه نمایید.

۳: اگر تاریخ انقضای کارت شما به پایان رسید و یا به هر دلیل شماره کارت شما تغییر پیدا کرد باید کارت قبلی را از لیست کارت­ ها حذف کرده و کارت جدید را به لیست اضافه کنید.

۴: زمانی که رمز عبور نرم افزار جی بی رمز را فراموش کردید، گزینه “فراموشی رمز  عبور” را انتخاب کنید که در این صورت تمامی کارت­ های ثبت شده حذف شده و شما باید مراحل فعال­ سازی کارت را از ابتدا انجام دهید.

۵: اگر کارت شما در حالت “غیر فعال اینترنتی” قرار داشته باشد نمی ­توانید رمز یکبار مصرف بانک قوامین را فعال کنید. برای این کار باید به یکی از خودپردازها مراجعه کرده و نسبت به فعال­ سازی رمز پویا اقدام نمایید.

نویسنده: احسان مهدیزاده

								
برچسب ها :
0 0 رای ها
رتبه
guest
1 دیدگاه
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه ها
سید مرتضی حسین پناه
سید مرتضی حسین پناه
2 years ago

Salam azizam kash be shomare mobailamon gir nemidadin

مطالب مرتبط
دانلود کاتالوگ دمو