این اتفاقات باعث نابودی فروشگاه اینترنتی می شود

احسان مهدیزاده
زمان مطالعه : 12دقیقه دیدگاهها

این اتفاقات باعث نابودی فروشگاه اینترنتی می شود

3

ممکن است شما نیز تاکنون این موضوع را شنیده باشید که برخی از فروشگاه‌های آنلاین با رعایت تمامی دستورالعمل‌های مربوطه به بهترین نحو ممکن باز هم با شکست و نابودی روبرو شده‌اند. دقیقا چه عواملی باعث از بین رفتن این همه سختی و کار و زحمت می‌شود؟

در واقع ساختن یک فروشگاه اینترنتی کار خیلی آسانی است ولی سخت‌ترین قسمت آن حفظ موفقیت و محبوبیت آن در سطح اینترنت است. هنگامی که افراد بدون داشتن اطلاعات و تجربه کافی از این زمینه و تنها با دیدن به موفقیت رسیدن فروشگاه‌های اینترنتی معروف در سطح کشور اقدام به راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی می‌کنند، این بی‌تجربگی و نداشتن اطلاعات کافی می‌تواند در نهایت منجر به نابودی فروشگاه اینترنتی آن‌ها گردد. در ادامه تعدادی از مهمترین دلایل نابودی فروشگاه اینترنتی را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

این اتفاقات باعث نابودی فروشگاه اینترنتی می‌شود

سعی داشته باشید تا به هنگام راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی مرتکب اشتباهاتی که در ادامه این مقاله برای شما ذکر می‌کنیم نشوید. این اشتباهات بسیار ساده به نظر می‌رسند اما با گذشت زمان همین اشتباهات ساده می‌توانند تاثیر زیاد و منفی بر روی تجارت شما بگذارند.

  1. وارد شدن به یک بازار اشباع شده

اشباع بازار زمانی اتفاق می‌افتد که یک کالای خاص در بازار بیش از حد معمول پراکنده شده باشد. بهترین راه به منظور پیشرفت کردن در یک بازار اشباع شده صرفاً همگام شدن با یک رقابت سرسختانه است.

در واقع شما هنگام وارد شدن به یک بازار اشبح شده‌ای که رسیدن به موفقیت در آن نیازمند تلاش زیادی نسبت به سایر بازار‌ها ی غیر اشباح دارد، ممکن است پس از گذشت مدتی تلاش در این عرصه خسته شوید و دیگر انگیزه اولیه برای ادامه فعالیت در فروشگاهتان را نداشته باشید. همین امر باعث می‌شود تا پس از مدتی بیخیال تمام زحماتی که تاکنون کشیده‌اید شوید و دیگر به فعالیت در این عرصه ادامه ندهید.


همچنین بخوانید : چرا فروشگاه ها به نرم افزار حسابداری نیاز دارند؟


  1. هدف خود را مشخص کنید

اگر می‌خواهید که فروشگاه اینترنتی شما با شکست و نابودی روبرو نشود باید از همان ابتدا اهداف مشخصی داشته باشید؛ زیرا بدون داشتن هدف مشخص نمی‌توانید موفقیت فروشگاه اینترنتی خود را بسنجید. شما با تعیین کردن هدف خود از راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی می‌توانید متوجه شوید که دقیقاً برای رسیدن به چه هدفی فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی کرده‌اید.

  1. مشتری هدف خود را بشناسید

درگذشته بازاریابی تنها مبتنی بر ارائه محصول در بازار و تحت فشار قرار دادن مردم برای خرید آن بود. اما در حال حاضر با پیشرفت علم و دستیابی و دسترسی تمامی مردم به اینترنت دیگر انجام تحقیقات راجب یک محصول برای دستیابی به تمامی اطلاعات و سابقه آن کار بسیار ساده ای است.

در واقع در عصر حاضر مشتری چیزی را می‌خواهد که متناسب با نوع نیازهای شخصی او باشد به همین ترتیب لازم است هنگام شروع به تاسیس یک فروشگاه اینترنتی ابتدا مشتریان هدف خود را مشخص کنید. شما با شناخت مشتریان هدف خود و با درک  و انجام مطالعه بر روی خواسته‌ها و نیازهای مشتریان می‌توانید از راه‌های مختلفی برای جذب این قشر خاص استفاده کنید.

  1. عدم ایجاد محتوای جذاب

داشتن محتوای جذاب از این نظر که باعث جذب مشتری به محصول شما می‌شود حائز اهمیت است. همچنین یک محتوای مناسب برای فروشگاه اینترنتی محتوایی است که علاوه بر جذاب بودن به گونه‌ای باشد که مزایای محصول را به خوبی برای مشتری توضیح بدهد.

همچنین شما به منظور نوشتن یک محتوای خوب و مناسب می‌توانید همواره نیازهای مشتریان را مد نظر بگیرید. یکی دیگر از اشتباهاتی که منجر به نابودی فروشگاه‌های اینترنتی می‌شود، عدم استفاده از یک محتوای مناسب و جذاب است.

  1. غفلت از پیگیری مداوم

فروشگاه اینترنتی شما بدون هیچگونه پیگیری به خودی خود ساخته و موفق نخواهد شد. در واقع ساختن یک فروشگاه‌اینترنتی و عدم پیگیری آن مساوی با یک شکست بزرگ است، به همین دلیل همیشه لازم است که فروشگاه اینترنتی خود را تجزیه و تحلیل کنید و نتایج حاصل از آن را به خوبی پیگیری نمایید تا بتوانید قسمت‌هایی از فروشگاه خود را که عملکرد مناسبی ندارند بشناسید و سپس اقدام به اصلاح آن نمایید.

همچنین مزایای دیگر پیگیری این است که در درازمدت در تعیین بودجه شما و شناخت بهترین سیستم عامل‌هایی که می‌توانید از آن برای نمایش محصول خود بهره ببرید به شما کمک خواهد کرد.

  1. رقبای خود را بشناسید

4

اگر رقبای خود را در زمینه‌ای که در آن فعالیت می‌کنید به خوبی نمی‌شناسید بهتر است وارد تجارت فروشگاه اینترنتی نشوید؛ زیرا نتیجه آن قطعاً شکست است. شما با نشناختن رقبا و تشکیل یک فروشگاه آنلاین در واقع در حال قمار کردن بر روی اموال خود هستید.

شما با شناخت رقبای خود و مطالعه روش‌های بازاریابی آن‌ها و فهمیدن این موضوع که کدام روش‌ها باعث جذب مخاطب می‌شوند، می‌توانید فروشگاه اینترنتی خود را به سمت موفقیت هدایت کنید. در واقع شناخت رقبا فقط نظارت و تجزیه تحلیل بر شیوه فعالیت آن‌ها نیست، شما همچنین باید ببینید که اگر رقبایتان کالایی با کیفیت در اختیار مشتریان می‌گذارند شما محصولی عالی‌تر از آن‌ها به مشتریانتان عرضه کنید و اگر می‌بینید که رقبایتان ضعفی دارند از این نکته به نفع خود استفاده کنید.


همچنین بخوانید : مراحل دریافت اینماد فروشگاه اینترنتی


  1. غافل شدن از تاثیرات سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه‌سازی موتورهای جستجو را می‌توان مهمترین عامل در موفق شدن و پیشرفته یک فروشگاه اینترنتی دانست. از این رو بهتر است برای جلوگیری از از شکست کسب و کار اینترنتی خود این موضوع را در نظر بگیرید و از همین حالا برای بهینه‌سازی آن اقدام کنید.

در واقع تأثیر سئو سایت خیلی بیشتر از بازاریابی و تبلیغات به منظور شناخته شدن فروشگاه اینترنتی است. شما با رعایت سئو می‌توانید جایگاه بالایی در میان موتورهای جستجو پیدا کنید و همین امر باعث می‌شود تا از شکست در این عرصه رهایی پیدا کنید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله از فراپیام سعی کردیم تا اتفاقاتی که باعث نابودی فروشگاه اینترنتی شما می‌شود را  برایتان شرح دهیم. البته علاوه بر نکاتی که در طول این مقاله گفته شد عناصر دیگری نیز وجود دارند که عدم رعایت آن‌ها باعث نابودی فروشگاه‌اینترنتی شما می‌شود مانند:

  • عدم وجود اطلاعات دقیق و کافی در مورد محصول
  • استفاده از تصاویر کم و بی کیفیت برای معرفی محصول
  • طراحی وب سایت بد
  • عدم تنوع در روش‌های پرداخت
  • عدم وضوح سیاست‌های موجود در فروشگاه

امیدواریم که مطالب ارائه شده در این مقاله از شبکه دانش فراپیام مورد استفاده شما دوستان عزیز قرار گیرد.

نویسنده: احسان مهدیزاده

								
برچسب ها :
0 0 رای ها
رتبه
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه ها
مطالب مرتبط
دانلود کاتالوگ دمو