صفر تا صد تولید محتوای فروشگاه اینترنتی

احسان مهدیزاده
زمان مطالعه : 12دقیقه دیدگاهها

صفر تا صد تولید محتوای فروشگاهی

فروشگاه-اینترنتی

رازهای تولید محتوای فروشگاه اینترنتی

محتوا پادشاه است؛ شاید تاکنون این جمله را شنیده باشید. امروزه دیگر روش‌های فروش محصولات و خدمات به روش‌های سنتی کارایی خود را از دست داده‌اند. در نظر بگیرید که شما صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید. مزیت شما نسبت به مغازه‌های سطح شهر چیست؟

شاید دسترسی آسان یکی از آن‌ها باشد اما زمانی که صحبت پرداخت پول می‌شود مشتری به دنبال اطلاعات می‌گردد. از طرفی شما باید به دنبال ترفندی باشید تا ترافیک سایتتان را افزایش دهید.تولید محتوا شما را به این دو هدف می‌رساند و  این دو دلیل کاملا روشن می‌کند که تولید محتوای فروشگاه اینترنتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

آیا دیگر داشتن یک وبسایت و یا فروشگاه ساز خوب و ویترین کردن محصولات در آن برای فروش محصولات کافی است؟ بدون تولید محتواهایی از قبیل محتواهای متنی و ویدئویی و صوتی امروزه فروش محصولات کار بسیار سختی شده است. محتوای مناسب فروشگاه اینترنتی می‌تواند دروازه ورود مشتریان بالقوه شما باشد. امروزه با تغییر عادات سرچ کاربران و عادات قبل از خرید آن‌ها باید بازاریابی محتوایی نیز منطبق با این تغییرات به صورت پویا تغییر کند.

هر‌یک از محتواهای متنی، صوتی و ویدئویی اهمیت خاص خود را دارند و باید توجه ویژه‌ای به آن‌ها کرد. ممکن است گاه محتوایی تولید کنیم که هر‌سه نوع محتوا نیز در آن استفاده شوند. با استفاده از این نوع محتواها در کنار هم می‌توانید ترافیک سایت خود را افزایش دهید و نتیجتا نرخ تبدیل خود را افزایش دهید.

فراموش نکنید که معمولا مشتریان قبل از خرید محصول در مورد آن اطلاعات کسب می‌کنند. پس یکی از اهداف تولید محتوا عرضه اطلاعات در مورد محصولی است که ارائه می‌کنید.

همچنین ممکن است گاه نوعی از محتوا برای وبلاگ فروشگاه اینترنتی خود تولید کنید که در آن اطلاعاتی درمورد کاربرد محصولات شما، اطلاعاتی در مورد نحوه تولید آن‌ها و مواردی از این دست در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار دهید، اما فراموش نکنید که الزامی حتی به این کار هم نیست. شما می‌توانید در مورد موضوعاتی که تنها ارتباط کمی به محصولات شما دارند محتوا تولید کنید.

معمولا این دسته از محتواها تنها برای افزایش ترافیک سایت تولید می‌شوند. مثلا می‌توانید در مورد فرهنگ استفاده از محصولی خاص محتوای صوتی تولید کنید.

با فراپیام در این مقاله همراه باشید تا اطلاعاتی از تعریف، اهمیت و روش‌های تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی یا به بیان دقیق‌تر بازایابی محتوایی برای آن در اختیار شما قرار دهیم. در مهمترین بخش مقاله نیز روش‌های تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی را برایتان باز‌گو کرده‌ایم. به بیان دقیق در این مقاله بخش‌های زیر را ذکر کرده‌ایم:

  • تعریف تولید محتوای مناسب فروشگاه اینترنتی
  • «چرا و برای که» در تولید محتوای فروشگاه اینترنتی
  • روش‌های تولید محتوای فروشگاه اینترنتی
  • نتیجه‌گیری

تعریف تولید محتوای فروشگاه اینترنتی

به ساخت و توزیع محتوای مناسب که منجر به جذب مخاطب و در نهایت صورت گرفتن اقدام سود‌آور از جانب او مانند خرید محصول می‌شود، تولید محتوای فروشگاه اینترنتی می‌گویند. فراموش نکنید که شما برای خودتان محتوا تولید نمی‌کنید.

بلکه محتوا را برای مخاطب خود تولید می‌کنید. این محتوا بایستی با کمک به مخاطب در سفر مشتری، او را به سمت قسمت‌های پایینی قیف بازاریابی هدایت کند. در غیر این صورت محتوای شما برای شما ارزش افزوده‌ای ایجاد نخواهد کرد.

پس با درنظر گرفتن پرسونای مشتری که در ادامه در مورد آن توضیح خواهیم داد، باید خود را جای مخاطب بگذارید و با درک شرایط و پیش‌بینی اقدام بعدی او در راستای تولید هر‌چه بهتر محتوای خود تلاش کنید. بهترین راه این است که تنها به تبلیغ محصول خود نپردازید.

تولید محتوای فروشگاه اینترنتی

اگر به وجوه مختلف محصول خود از جمله کیفیت مناسب یا قیمت مناسب آن ایمان دارید، تنها به پررنگ کردن و اطلاعات دادن در مورد همین موارد بپردازید تا مخاطب با مطالعه آن‌ها تصمیم به خرید آن بگیرید. دیگر دوره‌ای که بگویید محصول ما بهترین است و مشتری باور کند به پایان رسیده است. پس سعی کنید با ارائه محصولاتی که دارای مزیت رقابتی هستند، انتخاب را به مشتری واگذار کنید و تنها به بولد کردن مزیت خود در بستری از ارائه اطلاعات در مورد محصول خود اکتفا کنید.

«چرا و برای که» در تولید محتوای فروشگاه اینترنتی

چرا و برای که محتوای خود را تولید کنیم؟ این دو سوالی است که باید قبل از اینکه به صورت دقیق به سراغ روش‌های تولید محتوای فروشگاه اینرنتی برویم باید در مورد آن‌ها بحث کنیم. در ادامه به هریک از این سه سوال به صورت مجزا پاسخ داده‌ایم. البته سوال «چگونه» نیز سوال مهمی است که در ادامه و در بخش روش‌های تولید محتوای مناسب فروشگاه اینترنتی به بیان آن خواهیم پرداخت.

چرا؟

دگرگونی‌های بزرگ در تکنولوژی و بازاریابی امروزه همه معادلات بازاریابی سنتی را تغییر داده‌اند. کریستین کراندال می‌گوید: «خریدار‌ها، دستبندها را باز کرده و پرتاب کردند و قوانین را از نو نوشتند.» امروزه اینترنت سرشار از اطلاعات است. اطلاعاتی که ممکن است خوب یا بد باشند. این محتواها ممکن است از محصولی طرفداری کنند یا از آن انتقاد کنند.

پس حدس می‌زنید که مهمترین نکته در اینکه محصولی خاص را در فروشگاه اینترنتی خود به فروش برسانید، چیست؟ قطعا مهم‌ترین نکته اعتماد‌سازی بین برند و مخاطب است. مخاطب تا زمانی که اعتماد نداشته باشد برای محصول شما پول پرداخت نمی‌کند.  اما چگونه بایستی اعتماد‌سازی کرد؟ مطمئنا یکی از بهترین روش‌ها برای اعتمادسازی تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی است. به اعداد زیر توجه کنید:

  • ۵۷ درصد مشتریان از طریق وبلاگ برندها کسب می‌شوند.
  • ۸۲ درصد علاقمند به خواندن محتوای مرتبط با برند‌ها هستند.
  • ۷۸ درصد از مصرف‌کننده‌ها معتقدند سازمان‌هایی که اقدام به تولید محتوای اختصاصی می‌کنند روابط بهتری با آن‌ها درست می‌کنند.
  • ۴۸ درصد مشتری‌ها می‌گویند محتوا آن‌ها را نسبت به برند متمایل‌تر می‌کنند.
  • هزینه‌های مربوط به تولید محتوا ۶۲ درصد در هزینه برای هر‌مشتری راغب کمتر از کانال‌های مارکتینگ برونگرا است.

به این اعداد دقت کنید. کلیدواژه‌هایی از جمله علاقه‌مند شدن، متمایل‌تر بودن و هزینه‌های کمتر همه و همه از اهمیت تولید محتوا برای وبلاگ فروشگاه اینترنتی خبر می‌دهند.

برای که؟

با گذاشتن جلسه با تیم مارکتینگ و محتوا کار خود را آغاز کنید. فراموش نکنید که مخاطب باید در مرکزیت کار قرار بگیرد. مرحله بعدی نوشتن پرسونا است.

پرسونا مشتری فرضی شماست. باید جنبه‌های کلیدی رفتار و عادات مشتری خود را استخراج کنید. فراموش نکنید در نوشتن پرسونا خود را در مرکز قرار ندهید. در صورت داشتن داده‌های آماری معتبر از آن‌ها استفاده کنید. در غیر این صورت سعی کنید به جای مشتری فکر کنید. از سوالات زیر در این راه می‌توانید استفاده کنید:

  1. اطلاعات دموگرافیک مشتری من اعم از سن، جنسیت، درآمد و غیره چیست؟ : مسلما هر‌مشتری بسته به اینکه سن او چقدر است، در آمدش چقدر است و جنسیت او چیست عادات خاصی از خود نشان می‌دهد و باید محتوایی که مختص آن دسته از مشتریان باشد را با توجه به مصرف‌کنندگان محصول خود تولید کنید.
  2. مسئولیت‌های روزانه او چیست؟ : مسئولیت‌های روزانه‌ای که مخاطب دارد می‌تواند به روشن شدن مساله که به چه محصولاتی نیاز دارد کمک کند. از طرفی این مسئولیت‌ها می‌توانند در لحنی که باید با مخاطب سخن بگوئیم نیز تاثیرگذار باشد.
  3. چه چیزهایی می‌خرد؟ : این دقیقا همان مساله‌ای است که می‌تواند به ما کمک کند که محتواها را بر اساس اهمیت آن‌ها دسته‌بندی کنیم.
  4. نقطه تصمیم‌گیری آن‌ها چیست؟ : شناسایی نقاط تصمیم‌گیری مشتری می‌تواند به اینکه چه زمانی باید از او دعوت به اقدام سود‌آور برای برند کنیم کمک کند.

روش‌های تولید محتوای فروشگاه اینترنتی

محتوای-صفر-تا-صد-فروشگاه

برای فروختن در فروشگاه اینترنتی خود به بالا بردن ترافیک سایت خود نیاز دارید. همچنین فراموش نکنید ترافیک بالا به تنهایی نمی‌تواند هزینه‌های شما را پرداخت کند. این نرخ تبدیل است که علاوه بر پرداخت هزینه برای شما سود‌آوری نیز به همراه می‌آورد. طبق آمار نرخ تبدیل فروشگاه‌هایی که از بازاریابی محتوایی استفاده می‌کنند پنج برابر آن‌هایی است که این کار را نمی‌کنند. در ادامه روش‌های تولید محتوای مناسب برای فروشگاه اینترنتی را توضیح داده‌ایم.

ساختن راهنمای محصول برای مشتریان

سوالی که در کنار سوال محتوای خود را کجا منتشر کنم پیش می‌آید و از اهمیت بالایی برخوردار است این است که چه محتوایی عرضه کنم؟ یکی از بهترین موضوعات برای تولید محتوا برای پست‌های وبلاگی در محوریت قرار دادن محصولات است. در مورد محصولات خود بنویسید. روش‌های استفاده یا تعمیر آن‌ها و مواردی از این دست را بیان کنید.

سعی نکنید توسط محتوای خود محصولات خود را بفروشید. بلکه سعی کنید از طریق محتوای خود مخاطبان خود را آموزش دهید و به آن‌ها اطلاعات دهید. دادن اطلاعات و آموزش دادن به مخاطب باعث می‌شود که بین برند و او اعتماد‌سازی کنید. زمانی که مشتری در ابتدای قیف بازاریابی قرار دارد سخت به دنبال جایی می‌گردد که بتواند به آن اعتماد کند. یکی از راه‌های ساختن اعتماد بین مخاطب و برند نیز دادن این حس به اوست که شما برایش اهیمت قائل هستید.

از محتواهای تصویری نیز در کنار محتوای متنی برای پست وبلاگی خود استفاده کنید. مخاطبان تمایل زیادی دارند در مورد محصولی که می‌خواهند خریداری کنند محتوای تصویری ببینند.

یکی از بهترین روش‌های استفاده از محتوای متنی در کنار محتوای تصویری استفاده از اینفوگرافیک‌ها است. اینفوگرافیک‌ها می‌توانند در قالب یک تصویر جمع و جور اطلاعات زیادی را به مخاطبان منتقل کنند. مخاطب معمولا پس از دیدن اینفوگرافیک آن را به اشتراک نیز می‌گذارد. به طور کلی تهیه و انتشار اینفوگرافیک یکی از بهترین روش‌های گرفتن بک‌لینک از سایت‌های دیگر است.

به این طریق شما می‌توانید همزمان به دو‌هدف برسید. هم مشتری را در مسیر قیف بازاریابی به انتهای آن هدایت کنید و از طرفی سئوی سایت خود را نیز بهبود ببخشید تا ترافیک سایت خود را افزایش دهید.

در نوشتن در مورد محصولات خود سعی کنید که کمتر در مورد محصول حرف بزنید و در عوض به بالا بردن کیفیت زندگی مخاطب خود بیاندیشید. مخاطب همین‌که ببیند شما به او اهمیت می‌دهید اعتمادش جلب می‌شود. محصول خود را به همان شکلی که هست معرفی کنید و انتخاب را به مخاطب واگذار کنید.

شما دو انتخاب دارید؛ در مورد محصول در قالب پست وبلاگی صحبت کنید یا در صفحه معرفی محصول. از هر‌دو امکان استفاده کنید. در مورد نوشتن پست‌های وبلاگی صحبت کردیم. در مورد صفحات معرفی محصول فراموش نکنید نیازی نیست تنها به آموزش دادن مخاطب اکتفا کنید. مزیت‌های محصول خود را پر‌رنگ کنید. البته اگر واقعا مزیتی دارد.

تولید محتوای فروشگاه اینترنتی

اینجا جایی است که کمی باید از تکنیک‌های کپی رایتینگ نیز کمک بگیرید.  سعی کنید از ادبیاتی که ترغیب‌کننده است استفاده کنید. اما فراموش نکنید که مبنا را باید بالا بردن سطح کیفیت زندگی محاطب قرار دهید. نیازی نیست در صفحات معرفی و بررسی محصول در مورد محصول خود بزرگ‌نمایی نکنید، چرا که مخاطب در صورت تبدیل شدن به مشتری و مواجه شدن با محصولی با کیفیت پایین‌تر اعتمادش از برند شما سلب خواهد شد.

در صفحات معرفی محصول حتی می‌توانید از تکنیک‌ها مدرن داستان‌سرایی در محتوا نیر استفاده کنید که در بخش بعدی در مورد آن به طور کامل صحبت کرده‌ایم.

استفاده از داستان‌سرایی در تولید محتوا

داستان‌سرایی در تولید محتوای مناسب فروشگاه اینترنتی و به طور کلی در تولید محتوا به امری متمایزکننده میان برند‌های موفق و برندهای معمولی تبدیل شده است. داستان سرایی در محتوا نه یک روش است، نه یک تکنیک. بلکه نوعی هنر است و کسی که در محتوا داستان سرایی می‌کند هنرمند است؛ پس نیجه می‌گیریم که داستان‌سرایی در محتوا یک امر تخصصی بوده و با گذراندن چند دوره در این زمینه این تخصص کسب نمی‌شود، بلکه باید بسیار آزمون و خطا کرد تا بتوان به آن مسلط شد.

به طور کلی داستان‌ها فراتر از جنسیت، ملیت و جغرافیا قرار می‌گیرند؛ چرا که تخیل و احساسات ما را درگیر می‌کنند. داستان بایستی سرگرم‌کننده، آموزشی، سازمان‌دهی شده و به یادماندنی باشد. این هنر شماست که محتوایی تولید کنید که هم آموزش دهد و هم سرگرم کند. در داستان‌سرایی محتوایی سه عامل شخصیت، جدال و جمع‌بندی از عوامل مهم هستند.

البته عواملی دیگر نیز مانند، تجربه، لحن و الگو نیز دارای اهمیت بالایی هستند ولی موضوع بحث ما نیستند. فراموش نکنید محتوای داستانی شما باید حداقل یک شخصیت داشته باشد. اگر از داستان‌سرایی سریالی استفاده می‌کنید شخصیت شما باید به نحوی خلق شده باشد، که در رفتار او تناقضی که در ذوق مخاطب زند دیده نشود. این محتواها ممکن است، ویدئویی باشند، متنی یا حتی در قالی یک پادکست ارائه شوند. عامل جدال نیز بیان‌کننده ارتباطی است که میان تجارب مختلف شخصیت‌ها برقرار می‌کنید.

جدال ممکن است یک گفتگو یا بحث میان دو شخصیت شما باشد. در انتها جمع‌بندی عاملی است که تا حدودی داستان‌سرایی در تولید محتوای فروشگاه اینترنتی را از داستان‌سرایی هنری محض جدا می‌کند. باید در انتها به خوبی داستان خود را به نقطه‌ای که باب میلتان است و پیام کلیدی شما را پوشش دهد برسانید و در رانتها با دعوت به اقدام، مشتری را در مسیر قیف بازاریابی به انتهای آن هدایت کنید.

استفاده از محتوای ویدئویی

یکی از بهترین روش‌ها برای فروش محصولات در فروشگاه اینرنتی، تولید محتوای ویدئویی برای آن است. ویدئو نسبت به متن قابلیت انتقال حجم بیشتری از اطلاعات و احساسات را دارد. به همین دلیل است که مخاطبان علاقه زیادی به محتواهای ویدئویی دارند. طبق تحقیقات کمپانی ها‌ب‌اسپات، فیسبوک و اینستاگرام بهترین پلتفرم‌ها برای ویدئوهای یک الی دو دقیقه‌ای هستند.

از طرفی پلتفرمی مانند یوتیوب مناسب برای ویدئوهای طولانی‌تر از دو دقیقه است. فراموش نکنید محتوای ویدئویی شما باید خاص باشد، در مخاطب شور ایجاد کند و در کنار سرگرم کردن او سطح زندگی او را نیز بالا ببرد. البته محتواهای ویدئویی با مقاصد صرفا آموزش نیز می‌توان تولید کرد و در آن به آموزش‌ دادن مثلا در مورد نحوه استفاده یک محصول خاص از فروشگاه اینترنتی خود بپردازید.

دیگر ویدئو تنها بخشی از برنامه‌های مارکتینگی شما نیست. بلکه در استراتژی‌های شما بخصوص در پلتفرم‌های اجتماعی فروشگاه اینترنتی شما نقشی مرکزی به خود گرفته‌ است. چهار کانال از کانال‌هایی که بیشترین مخاطب ویدوئویی را دارند اجتماعی هستند و این مساله اهمیت جای دادن ویدئو در استراتژی‌های مارکتینگی را نشان می‌دهد.

انواع ویدئوها

در ادامه به انواع ویدئوهایی که می‌توانید در وبسایت و شبکه‌های اجتماعی فروشگاه اینترنتی خود استفاده کنید اشاره کرده‌ایم:

  • ویدئوی دمو: این نوع از ویدئوها با مقاصد شرح نحوه به‌کار‌گیری یا تعمیر محصولات استفاده می‌شوند. می‌توانید در قالب چند دقیقه ویدئو به طور کامل نحوه استفاده یا تعمیر محصولات را بیان کنید.
  • ویدئوی برند: به عنوان بخشی از کمپین تبلیغاتی بزرگتر می‌توانید از ویدئوهای برند جهت نشان دادن ماموریت، دورنما یا محصول سطح بالای برند خود استفاده کنید. هدف اصلی این نوع ویدئو‌ها بالا بردن آگاهی از برند است.
  • ویدئوی رخداد: اگر فروشگاه اینترنتی شما در حال برگزاری یک رخداد یا بحث میز گرد و مواردی از این دست است می‌توانید با تهیه ویدئو از بخش‌های مهم آن این نوع ویدئو را تولید کرده و در وبلاگ، شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های دیگر خود از آن استفاده کنید.
  • مصاحبه‌ با حرفه‌ای‌ها: افراد خبره را در زمینه خاصی که مد‌نظر دارید پیدا کنید. تا جای ممکن سعی کنید فردی که با او مصاحبه می‌کنید به محصولی که می‌خواهید در مورد آن حرف بزنید مرتبط باشد. با انجام مصاحبه‌ و بحث با آن‌ها میان مخاطبان و برند خود اعتماد ایجاد کنید.
  • ویدئوهای آموزشی: ویدئوهای آموزشی در مورد کسب‌وکار خود تولید کنید. به این شکل آگاهی از محصولات خود را نزد مشتریان بالا می‌برید و میان خود و آن‌ها اعتماد ایجاد می‌کنید.
  • ویدئوهای توضیحی: مخاطبان معمولا در ابتدای سفر مشتری همیشه دچار تردید می‌شوند. با ساختن ویدئوهای توضیحی می‌توانید به آن‌ها در تصمیم‌گیری کمک کنید.
  • ویدئوهای انیمیشن: برای ایده‌هایی که اجرای آن‌ها به شکل حقیقی سخت است می‌توانید از ویدئوهای انیمیشن استفاده کنید.
  • ویدئوهای گواهی‌دهنده: از طرفداران برند خود بخواهید پشت دوربین قرار بگیرند و در صورتی که واقعا از محصولات شما راضی هستند رضایت خود را از آن‌ها نشان دهند.
  • ویدئوهای زنده: ویدئوهای زنده‌ای که می‌توانید در پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب و اینستاگرام به اشتراک بگذارید یکی از انواع روش‌های تولید محتوای ویدئویی هستند.اگر در مورد تبلیغ فروشگاه اینترنتی خود در شبکه های اجتماعی نیاز به راهنما دارید این مطلب را بخوانید.

تولید محتوای فروشگاه اینترنتی

ساخت صفحه سوالات متداول

معمولا در فروشگاه‌های اینترنتی همیشه سوالات خاصی به مراتب بیشتر از سوالات دیگر پرسیده می‌شوند. می‌توانید با ساختن صفحه سوالات متدوال نوعی محتوای کاربردی برای مخاطبان خود تولید کنید. این سوالات می‌توانند به این شکل باشند:

  • آیا محصول برای من ارسال می‌شود؟
  • آِیا ارسال رایگان است یا هزینه دارد؟
  • سیاست‌های مربوط به باز‌پس گرفتن محصولات چگونه است؟
  • چقدر زمان می‌برد تا محصول به دست من برسد؟

فراموش نکنید که صفحات سوالات متدوال را می‌توانید به صورت پویا با توجه به سوالات جدیدی که برای مشتریان ایجاد می‌شود، به‌روز‌رسانی کنید. از طرفی به یاد داشته باشید که صفحات سوالات متداول می‌توانند مانند راهنماهای محصول در ساختن اعتماد نقش مهمی ایفا کنند.

به اشتراک گذاشتن داستان‌های مشتریان

به اشتراک گذاشتن داستان‌ها و نظرات مشتریان یک روش خوب برای تولید محتوای فروشگاه اینترنتی است. اگر در سایت خود نظرات ارزشمند و خوبی از مشتریان خود دریافت می‌کنید و احساس می‌کنید آن شخص مدافع برند شماست، با دسترسی دادن به او از او بخواهید اطلاعات بیشتری در مورد محصولات شما تولید کند.

این روش، روشی است که در آن فردی که در واقعیت از محصول شما استفاده کرده است، در مورد آن نظر می‌دهد و از طرفی دارای هزینه کمتری نیز است. مشتریان معمولا به نظرات مشتریان دیگری که از محصول استفاده کرده‌اند، اهمیت بیشتری می‌دهند تا بررسی شما از محصول. البته هر‌یک جایگاه خاص خود را دارند، اما با ارائه محصولات با کیفیت سعی کنید نظرات خوبی از مشتریان خود بگیرید تا مشتریان دیگر را نیز ترغیب به خرید از خودتان کنید.برای عملکرد بهتر در این خصوص پیشنهاد می کنیم مقاله کنترل کامنت در فروشگاه اینترنتی را مطالعه کنید.

پادکست تهیه کنید

هرچند محتوای متنی همچنان مورد علاقه بسیاری از مخاطبان است، اما محتواهایی مانند محواهای ویدئویی و صوتی مانند پادکست به سرعت در حال باز کردن جای خود در دل مشتریان هستند.

خودتان را به جای مشتری بگذارید: پادکست را می‌توان در مترو، اتوبوس و ماشین یا به هنگام ظرف شستن و ورزش کردن و پیاده‌روی و بسیاری از فعالیت‌های دیگر گوش داد. به همین علت است که می‌توانید با ساخت پادکست با محوریت محصولات خود هم اعتماد ایجاد کنید و هم تردید‌های مشتریان را در مراحل اولیه سفر مشتری برطرف کنید. از طرفی به علت اینکه پادکست نیاز به امکانات زیادی ندارد، نسبت به ویدئو کم‌هزینه‌تر نیز است که می‌تواند یک مزیت برای صاحبین کسب‌وکار محسوب شود.

 نتیجه‌گیری

حال که با روش‌های تولید محتوای فروشگاه اینترنتی آشنا شدید، بهتر است به یاد داشته باشید که شما تمام این کارها را برای بالا بردن اعتماد میان برند و مشتری انجام می‌هید.

پس از بزرگ‌نمایی بیش از حد یا استفاده از محتوایی که تمام واقعیت را در مورد محصولات شما نشان نمی‌دهد اجتناب کنید. چرا که مشتری اگر از محصول شما رضایت کافی نداشته باشد و اعتماد او نیز از طریق محتوای بزرگ‌نمایی شده شما سلب شده باشد کار سختی برای داشتن کسب‌وکاری موفق خواهید داشت.

از اینکه تا انتهای این مقاله ما را همراهی کردید نهایت تشکر را داریم. لطفا با بیان نظرات و پیشنهادات خود ما را در بهتر کردن هر‌چه بیشتری پست‌های وبلاگی خود یاری کنید.

نویسنده: احسان مهدیزاده

								
برچسب ها :
0 0 رای ها
رتبه
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه ها
مطالب مرتبط
دانلود کاتالوگ دمو