فعال کردن رمز پویا بانک تجارت

زمان مطالعه : 12دقیقه دیدگاهها

 

راهنمای جامع کاربری سامانه دریافت رمز یکبار مصرف بانک تجارت

رمز پویا بانک تجارت

رمز یکبار مصرف یا رمز پویا یکی از مهمترین روش­ های مقابله با سرقت­ های مجازی است که از سوی بانک مرکزی برای تمامی بانک­ های کشور و مشتریان آن ها الزامی شده است. رمز یکبار مصرف بانک تجارت نیز همانند بانک­ های دیگر با ماهیتی که دارد سبب می­شود سرقت و کلاهبرداری از حساب مشتریان این بانک به حداقل رسیده و در واقع غیر ممکن شود.

بانک مرکزی با الزام دانستن استفاده از رمز یکبار مصرف کارت­ های بانکی، سطح امنیت در پرداخت ­ها و خریدهای اینترنتی را افزایش داده و پس از آن تنها با فعال سازی رمز پویای کارت می­توان امور  و خریدهای اینترنتی را انجام داد.

در این مقاله از فراپیام قصد داریم نحوه فعال­سازی رمز پویا بانک تجارت را آموزش دهیم تا مشتریانی که در این بانک حساب دارند به راحتی و با اطمینان خاطر بالا تراکنش­ های بانکی را انجام دهند.

قبل از آن لازم به ذکر است که در حال حاضر مشتریان بانک تجارت فقط می­توانند با دستگاه خودپرداز این بانک درخواست رمز یکبار مصرف را ثبت کنند.


همچنین بخوانید : چک بین بانکی یا رمزدار چیست؟


 

راهنمای جامع کاربری سامانه دریافت رمز یکبار مصرف بانک تجارت

رمز پویا بانک تجارت

۱٫ مراحل دریافت رمز پویا از طریق خودپرداز

در ابتدا به یکی از شعب بانک تجارت مراجعه کرده و کارت خود را وارد دستگاه نمایید.

– پس از اینکه رمز ورود را وارد کردید از قسمت منوها، گزینه سایر خدمات را انتخاب کنید.

– از منوی سایر خدمات، روی گزینه فعال سازی رمز پویا زده و یک برگ رسید که حاوی شماره سریال و شماره تلفن همراه مشتری است را از دستگاه دریافت کنید.

– پس از این مرحله، یک کد فعال سازی رمز یکبار مصرف بانک تجارت به شماره تلفن همراه شما ارسال می شود که شماره ثبت شده مربوط به کارت می­باشد.

۲٫ دریافت نرم افزار تولید رمز یکبار مصرف

شما می­توانید با مراجعه به سایت tejaratbank.ir فایل برنامه “همراز” را دریافت و دانلود کنید. این اپلیکیشن را متناسب با سیستم عامل تلفن همراه خود که یکی از دو نسخه اندروید یا IOS است دریافت نمایید.

۳٫ چگونگی کار با نرم افراز همراز

پس از اینکه برنامه را دانلود و در تلفن همراه خود نصب کردید، باید برای ورود به برنامه یک کلمه عبور تعریف نمایید. توجه داشته باشید که کلمه عبور جهت ورود به برنامه، حداقل هشت رقم است.

همچنین لازم به ذکر است که کلمه عبور نباید حاوی سه رقم تکراری مانند ۳۳۳ باشد. ارقام متوالی به صورت کاهشی یا افزایشی نیز غیر مجاز بوده و نمی­توانند انتخاب شوند مانند ۸۷۶ یا ۴۵۶٫

اگر شما کلمه عبور منتخب خود را فراموش کردید باید نرم افزار همراز را حذف و مجددا نصب کنید یا می­توانید به جای کلمه عبور از اثر انگشت استفاده نمایید.

به منظور فعال سازی اثر انگشت برای گوشی ­های مجهز هوشمند باید پس از نمایان شدن صفحه مربوط به فعال­سازی اثر انگشت، دکمه تأیید را انتخاب کرده و آن قسمت را لمس نمایید. با این کار، اثر انگشت شما در برنامه همراز تعریف شده و در دفعات بعدی می­توانید به راحتی با لمس اثر انگشت وارد برنامه شوید.

۳٫ اضافه نمودن کارت

پس از اینکه وارد برنامه شده و گزینه افزودن کارت را مشاهده نمودید آن را انتخاب کرده و شماره کارتی را که رمز یکبار مصرف بانک تجارت را از طریق دستگاه خودپرداز فعال نموده­اید وارد کنید. همچنین می­توانید یک عنوان را برای مدیریت بهتر حساب­های خود در بانک تجارت برای کارت خود در “عنوان کارت” تعریف نمایید.

اکنون شماره سریالی را که در رسید دریافتی از خودپرداز وارد شده است در بخش شماره سریال توکن وارد کنید. سپس در قسمت کلید فعال­ سازی توکن، کد فعال­ سازی را که به شماره تلفن شما ارسال شده بود وارد کرده و دکمه تأیید را انتخاب نمایید.

۴٫ دریافت رمز یکبار مصرف بانک تجارت

در این مرحله، گزینه درخواست رمز یکبار مصرف را انتخاب کرده و کلمه عبور خود را وارد کنید. پس از اینکه دکمه تأیید را انتخاب کردید، رمز یکبار مصرف بانک تجارت برای کارت شما تعریف شده و به مدت ۳۰ ثانیه به شما نشان داده خواهد شد.

شما باید این رمز را به عنوان رمز دوم در خرید اینترنتی یا تراکنشی که قصد انجام آن را دارید وارد کنید.

همانند سایر بانک­ های دیگر، رمز پویا بانک تجارت که دریافت نموده ­اید تنها برای ۶۰ ثانیه قابل استفاده خواهد بود و پس از این بازه زمانی، رمز اعتباری نخواهد داشت و شما باید رمز جدیدی را دریافت کنید.

همانگونه که مشاهده نمودید بانک تجارت به دلیل اینکه ضریب امنیت و صیانت از اطلاعات مشتریان خود را ارتقا دهد، نرم افزار همراز را جایگزین رمز دوم ایستای کارت نموده است و مشتریان می ­توانند با دریافت رمز یکبار مصرف بانک تجارت، تراکنش ­های بانکی خود را با اطمینان کامل انجام دهند.

نویسنده: احسان مهدیزاده

								
برچسب ها :
0 0 رای ها
رتبه
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه ها
مطالب مرتبط
دانلود کاتالوگ دمو