دریافت رمز پویا بانک توسعه تعاون

احسان مهدیزاده
زمان مطالعه : 12دقیقه دیدگاهها

راهنمای فعال کردن رمز پویا بانک توسعه تعاون

رمز پویا بانک توسعه تعاون

درست از دی‌ماه سال ۱۳۹۸ بود که اجرای طرح همه‌گانی فعال سازی رمزهای پویا برای تمامی بانک‌ها به الزام بانک‌های مرکزی عملی شد. هدف از اجرایی کردن این طرح این بود که ازهرگونه حمله سایبری و یا هک اطلاعات توسط افراد سودجو جلوگیری شود و به طور کلی ایمنی مناسب جهت حفظ اطلاعات کاربران تمامی بانک‌های ایران فراهم گردد.

بانک توسعه تعاون یکی از آن دسته بانک‌های پیشرو بود که اقدام به فعال‌سازی این طرح امنیتی تحت عنوان رمز دوم پویا برای مخاطبین خود کرد.

بانک توسعه تعاون با توجه به الزامی شدن پیروی از این طرح به منظور حفظ ایمنی مشتریان خود و همچنین با در نظر گرفتن شرایط فعلی و همه‌گیری ویروس کرونا امکان فعال سازی این رمز را در قالب سه روش برای مخاطبین خود امکان پذیر کرده است

  • روش اول استفاده از سامانه اینترنت بانک، بانک توسعه تعاون می‌باشد.
  • روش دوم استفاده از همراه بانک توسعه تعاون می‌باشد.
  • روش سوم نیز مراجعه به یکی از شعب بانک توسعه تعاون است.

اگر شما یکی از مشتریان بانک توسعه تعاون هستید ما قرار است تا در ادامه این مقاله از فراپیام به شما شیوه‌های فعالسازی رمز پویا بانک توسعه تعاون را به تفکیک توضیح دهیم پس اگر هنوز اقدام به فعالسازی این رمز مهم نکرده‌اید مطالعه این مقاله می‌تواند اطلاعات مناسبی در راستای فعال سازی رمز دوم پویا در اختیار شما قرار دهد.

فعالسازی رمز پویا بانک توسعه تعاون

در دنیای علم و فناوری امروز که برخی از سودجویان با استفاده از آخرین تکنولوژی‌های روز اقدام به سوء استفاده و کلاهبرداری از مردم می‌نمایند دیگر برقراری امنیت به منظور انجام موفق تراکنش‌های بانکی به یکی از چالش‌های این روزهای بانک‌ها تبدیل شده است و به همین منظور در طی اقدامی آگاهانه این بانک‌ها تصمیم به اعمال رمز دوم پویا برای مشتریان خود گرفتند.

در ادامه این این بخش از مقاله ما به شما شیوه‌های فعال سازی رمز پویا بانک توسعه تعاون را آموزش خواهیم داد.

  1. استفاده از سامانه اینترنت بانک

فعال سازی رمز پویای بانک توسعه تعاون توسط اینترنت‌ بانک کاری بسیار سهل و آسان است. تنها کافیست تا وارد سایت بانک توسعه تعاون شوید و با استفاده از رمز و کد کاربری خود به سامانه اینترنت بانک وارد گردید. به منوی خدمات بانک مراجعه نموده و گزینه “کارت‌های من” را انتخاب کنید.


همچنین بخوانید : چک بین بانکی یا رمزدار چیست؟


در ادامه این روند می‌بایست در قسمت بالای صفحه سمت چپ گزینه دریافت ‌رمز‌پویا را انتخاب نمایید و پس از وارد کردن شماره کارت بانکی خود بر روی گزینه تاکید کلیک کنید. با انجام تمامی مراحل ذکر شده رمز دوم پویا به شماره تلفن شما اسمس خواهد شد.

  1. استفاده از همراه بانک توسعه تعاون

جهت فعال سازی رمز پویا بانک توسعه تعاون توسط همراه بانک ابتدا باید اقدام به دانلود و بارگیری اپلیکیشن مخصوص به این بانک نمایید که می‌توانید با مراجعه به پورتال بانک ttbank.ir اقدام به انجام این کار نماید و یا اینکه می‌توانید با مراجعه به برنامه بازار و یا گوگل پلی همراه بانک توسعه تعاون را دانلود نمایید. پس از دانلود و نصب همراه بانک توسعه تعاون باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • برنامه را در گوشی خود باز کنید و ابتدا نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نمایید.
  • سپس از منو “سایر” وارد قسمت عملیات کارت شوید.
  • در مرحله بعد پس از ورود به بخش “عملیات کارت” باید دریافت رمز یکبار مصرف کارت (رمز پویا) را انتخاب کنید.
  • در مرحله آخر تنها کافی است تا کارت مورد نظر خود را انتخاب کنید تا رمز مورد نظر توسط همراه بانک برای شما ارسال شود.

البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که اگر شماره همراه شما در سامانه بدرستی ثبت نشده باشد پیامکی مبنی بر رمز پویا برای شما ارسال نخواهد شد پس در صورت برخورد با چنین مشکلی بهتر است تا در اسرع وقت به یکی از شعب بانک توسعه تعاون مراجعه کنید و اقدام به ثبت شماره صحیح خود در بانک نمایید.

دریافت رمز دوم پویای بانک توسعه تعاون از طریق پیامک

رمز دوم بانک توسعه تعاون

در این شیوه نیز شما پس از مراجعه درگاه‌های پرداخت اینترنتی به هنگام ثبت خریدهای خود می‌توانید بر روی گزینه “درخواست رمز دوم ‌پویا” کلیک نمایید و در نهایت توسط بانک برای شما اس‌ام‌اسی حاوی رمز دوم پویا ارسال خواهد شد.

اما این نکته را فراموش نکنید که جهت دریافت اس‌ام‌اس رمز دوم پویای بانک توسعه تعاون لازم است تا از قبل شماره همراه خود را به درستی در سایت ثبت کرده باشید و همچنین اقدام به فعال سازی رمز پویا خود نیز نموده باشید.

در صورتی که تمامی مراحل ذکر شده را درست انجام داده باشید به راحتی این اس‌ام‌اس را از جانب بانک‌توسعه‌تعاون دریافت خواهید کرد.

نتیجه ‌گیری

در این مقاله از شبکه دانش فراپیام سعی کردیم تا به شما شیوه فعال سازی رمز دوم پویای بانک توسعه تعاون را آموزش دهیم. همانطور که در مقدمه نیز برایتان توضیح دادیم دیگر به منظور ثبت خریدهای اینترنتی خود موظفید تا اقدام به فعالسازی رمز پویای خود نمایید.

مزایای استفاده از رمزهای پویا عبارتند از:

  1. جلوگیری از سوء استفاده افراد سودجو از اطلاعات شخصی شما
  2. جلب اعتماد و اطمینان مشتریان
  3. افزایش امنیت تراکنش‌های بانکی

نکته آخری که در این مقاله در خصوص رمز دوم پویا به شما می‌گوییم این است که مدت اعتبار این رمز‌ها پس از ارسال توسط بانک مورد نظر تنها ۶۰ ثانیه است پس بهتر است تا نسبت به ثبت خرید اینترنتی خود اندکی عجله کنید، زیرا پس از اتمام این ۶۰ ثانیه باید دوباره درخواست دریافت رمز دوم پویایی خود را تایید نمایید.

نویسنده: احسان مهدیزاده

								
برچسب ها :
2 1 رای
رتبه
guest
1 دیدگاه
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه ها
مکه
مکه
2 years ago

سلام .الان من دسترسی به بانک ندارم ونام کاربری نگرفتم الان چکار کنم.

مطالب مرتبط
دانلود کاتالوگ دمو