فعال کردن رمز پویا بانک ملی

احسان مهدیزاده
زمان مطالعه : 12دقیقه دیدگاهها

فعال کردن رمز پویا بانک ملی

رمز پویا بانک ملی

با فراگیر شدن خریدهای اینترنتی و استفاده بیشتر از رمزهای ثابت ایستا، کلاهبرداران و سودجویان بدین واسطه راهی یافتند تا از طریق ترفندهای مختلف از اطلاعات شما سوء استفاده کنند و به حساب شما دسترسی یابند. به منظور جلوگیری از این امر تمامی بانک‌ها ملزم به فعال‌سازی و استفاده از رمزهای پویا گشتند.

بدین واسطه دیگر همانند گذشته نمی‌توانید در خرید‌های اینترنتی خود به واسطه رمز ثابت ایستا،  مبلغ بیش از ۱۰۰ هزار تومان خرید نمایید.

به همین منظور همگی باید برای فعال‌سازی رمز پویای کارت و بانک خود اقدام نمایند. در این مقاله از فراپیام برایتان چگونگی استفاده و فعال سازی رمز پویای بانک ملی را شرح خواهیم داد.

فعال سازی رمز پویای بانک ملی

همان طور که برایتان در بالاتر توضیح دادیم، با استفاده از رمز پویا به میزان قابل توجهی امنیت کارت بانکی شما ارتقا خواهد یافت .

حال اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که هنوز در حال استفاده از رمزهای ثابت ایستا خود هستید، باید به شما بگویم که در اولین فرصت باید برای فعال‌سازی رمز پویای خود اقدام نمایید؛ زیرا استفاده از رمزهای دوم ایستا به زودی قرار است در کل کشور متوقف گردد.

پس اگر خریدهای اینترنتی زیاد انجام می‌دهید،  دیگر باید به انجام تراکنش به واسطه رمزهای پویا عادت کنید.

برای استفاده از رمزهای پویا هم لازم است تا شماره سیم کارت خود را به درستی در بانک مورد نظر به ثبت رسانده باشید؛ زیرا شما بعد از ارسال درخواست برای دریافت رمز پویا و دریافت آن، تنها به مدت ۶۰ ثانیه فرصت دارید تا تراکنش تان را با موفقیت انجام دهید و بعد از گذشت این ۶۰ ثانیه باید مجددا برای دریافت این رمز درخواست ارسال کنید.

همچنین باز باید تاکید کنم که تمامی مراحل گفته شده فقط و فقط برای حفظ امنیت کارت و اطلاعات شما می‌باشند.


همچنین بخوانید : فعال سازی رمز پویا بانک ملت


به هر حال شما مشتریان و کاربران بانک ملی می‌توانید به سه شیوه زیر اقدام به فعالسازی رمز پویای بانک ملی خود کنید:

  1. خودپرداز بانک ملی
  2. استفاده از سامانه بام
  3. نصب و استفاده از اپلیکیشن ۶۰ بانک ملی

فعال سازی رمز پویا از طریق اپلیکشین

رمز یکبار مصرف بانک ملی

برنامه ۶۰ بانک ملی یکی دیگر از تدابیر بانک ملی به منظور استفاده امن و کاربردی مشتریان در زمینه تراکنش‌های بانکی است.

همچنین شما می‌توانید با استفاده از این اپلیکیشن بدون نیاز به حضور در یکی از شعبات بانک ملی، اقدام به فعالسازی رمز پویای خود کنید. این برنامه کاربردی در دو نسخه اندروید و ios برای کاربران و مشتریان بانک ملی ساخته شده و هم اکنون در دسترس است.

همچنین اپلیکیشن ۶۰ بانک ملی علاوه بر قابلیت‌های گفته شده، می‌توانند در زمینه خرید بلیط اتوبوس، رزرو بلیط کنسرت، رزرو هتل، خرید شارژ و ارسال کارت به کارت پول بسیار موفق عمل کند.

به منظور فعال ‌کردن رمز پویای بانگ ملی  در این اپلیکیشن باید دستورالعمل‌های زیر را دنبال کنید:

  1. پس از دانلود و نصب برنامه گفته شده وارد آن شوید و شماره خود را وارد کنید.
  2. کد ورود برای شما ارسال خواهد شد که این کد یکبار مصرف است و تنها باید از آن برای راه‌اندازی و ثبت نام در این اپلیکیشن استفاده کنید.
  3. پس از ورود به برنامه بر روی گزینه “رمز یکبارمصرف” کلیک کنید.
  4. بعد از انجام این فرایند یک برنامه جدید در گوشی شما تحت عنوان برنامه رمزبان نمایش داده خواهد شد که دوباره باید شماره تلفن خود را وارد کرده و ثبت نام نمایید.
  5. پس از راه‌اندازی مجدد برنامه رمزبان به قسمت “اتصال کارت” رفته و اطلاعات کارت بانک ملی خود را تکمیل کنید.
  6. سپس برنامه از شما کد دریافتی از سامانه بام را می‌خواهد که باید پس از طی کردن مراحل موجود در سامانه بام آن را دریافت کرده و اینجا وارد کنید.
  7. به بخش “دریافتی از دستگاه” رجوع کرده و کدی را که به شماره تلفن شما اس‌ام‌اس شده است را آنجا وارد کنید.
  8. پس از اینکه تمامی مراحل بالا را به درستی انجام دادید، دیگر قادر خواهید بود تا رمز دوم پویای خود را هر بار از طریق این اپلیکیشن دریافت نمایید.

فعال سازی رمز پویا از طریق USSD و خودپرداز

رمز پویا بانک ملی

این قابلیت بیشتر مناسب کسانی است که به گوشی‌های هوشمند دسترسی ندارند و می‌خواهند از روشی متفاوت‌تر دریافت رمز پویای خود را انجام دهند.

  • بخش اول
  1. این افراد تنها کافیست با کد دستوری *۷۳۷*۶۰#را شماره گیری نمایند.
  2. در منوی نمایش داده شده، می‌بایست گزینه ۱ که همان ثبت نام است را ارسال نمایند.
  3. سپس پیامی مبنی بر انجام موفقیت آمیز ثبت نام برای شما نمایش داده خواهد شد و شماره تلفنتان در سامانه ثبت می‌شود.
  4. سپس اس‌ام‌اس ای مبنی بر کد فعالسازی بانک ملی دریافت می‌کنید.
  5. برای ادامه فرآیند اگر از سامانه رمز دوم خارج شده‌اید لازم است تا دوباره کد دستوری گفته شده را شماره‌گیری نمایید و این بار به جای زدن ثبت نام، گزینه دو که فعال سازی است را انتخاب نمایید.
  6. منوی نمایش داده این‌بار از شما می‌خواهد تا کد فعال سازی را که برایتان اس‌ام‌اس شده بود را وارد کنید و سپس گزینه ارسال را فشار دهید. البته فراموش نکنید از زمانی که اس‌ام‌اس حاوی کد فعالسازی برای شما ارسال می‌گردد تا زمانی که آن را درون کادر مشخص شده وارد کنید تنها سه دقیقه وقت دارید.
  7. در مرحله بعد باید یک رمز چهار رقمی بنابر سلیقه خودتان انتخاب نمایید تا بتوانید وارد مراحل بعد فعالسازی شوید.
  8. بعد از اینکه رمز‌تان را وارد کردید این سامانه پیامی برای شما نمایش خواهد داد که در آن از شما می‌خواهد تا برای ادامه فعال سازی رمز پویا بانک ملی خود به یک خودپرداز مراجعه کنید.
  • بخش دوم

فعال سازی رمز پویا از طریق خودپرداز امری بسیار ساده می‌باشد و کافیست تا تنها دستورالعمل های گفته شده  در زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا در منوی نمایش داده شده در خودپرداز گزینه عملیات رمز را انتخاب کنید.
  2. سپس پس بر روی گزینه فعالسازی رمز یکبار مصرف یا پویا کلیک کنید.
  3. در ادامه روند شما می‌بایست شماره تلفنی که در بانک ملی به هنگام افتتاح حساب ثبت نموده‌اید را وارد کنید.
  4. پس از اینکه اطلاعات نمایشی در مانیتور خودپرداز را با موفقیت تایید کردید، برای شما یک کد تایید مخصوص USSD ارسال می‌شود.
  5. در ادامه باید این کد دریافتی را دوباره با شماره گیری کد دستوری *۷۳۷*۶۰*۳# وارد کنید.
  • بخش سوم

بعد از به اتمام رساندن تمامی مراحل گفته شده. باید با شماره گیری کد دستوری *۷۳۷*۶۰*۴# اقدام به تولید رمز دوم یکبار مصرف نمایید.

فعال سازی رمز پویا بانک ملی با استفاده از سامانه بام

برای اینکه بتوانید از طریق این سامانه رمز یکبار مصرف پویا خود را فعال کنید، باید ابتدا نرم افزار ۶۰ بانک ملی را نصب کرده و تمامی مراحل ثبت نام را به درستی طی کرده باشید.

  1. ابتدا به سامانه بام رجوع کرده و گزینه‌ی فعال سازی رمز یکبار مصرف را انتخاب نمایید.
  2. سپس در کادرهای ظاهر شده، شماره کارت و سایر اطلاعات مورد نظر از کارت بانکی خود را وارد کنید و در قسمت فعالسازی باید مشخص کنید که تقاضای فعال سازی رمز اول را دارید یا رمز دوم را.
  3. سپس بر روی دکمه دریافت کد کلیک.
  4. بلافاصله برای شما کدی ارسال خواهد شد که شما باید آن را در برنامه رمزبان بانک ملی که بالاتر نصب و استفاده از آن را برای شما توضیح داده بودم در بخش “اتصال کارت” وارد کنید.

بعد از اینکه تمامی مراحل گفته شده را به درستی انجام دادید دیگر به راحتی می‌توانید از طریق برنامه ۶۰ رمز پویا خود را دریافت نمایید و این قابلیت برای کارت بانکی شما با موفقیت فعال شده است.


همچنین بخوانید : فعال کردن رمز پویا بانک صادرات


نتیجه‌گیری

هنوز زمان زیادی از اولین بار که طبق قانون‌های صادره همه ملزم به استفاده از رمز پویا شده‌اند نگذشته است. در واقع این فرایند متقابلا برای جلوگیری و رفع هرگونه کلاهبرداری و سواستفاده برای مردم تهیه و تدبیر گشته است.

زمان زیادی طول نخواد کشید تا رمز دوم ایستا دیگر برای همیشه منسوخ گردد.از این رو فعالسازی این رمز یکبار مصرف می‌تواند برای شما امری مفید باشد، خصوصا اگر جزو افرادی هستید که تراکنش‌های اینترنتی زیادی انجام می‌دهید.

ما در این مقاله از شبکه دانش فراپیام راه‌های فعالسازی رمز دوم پویا بانک ملی را برای شما کاربران این بانک توضیح دادیم امید‌واریم تا مورد پسند شما دوستان واقع گردد.

نویسنده: احسان مهدیزاده

								
برچسب ها :
0 0 رای ها
رتبه
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه ها
مطالب مرتبط
دانلود کاتالوگ دمو