محتوای کرنراستون چیست ؟

احسان مهدیزاده
زمان مطالعه : 12دقیقه دیدگاهها

محتوای کرنراستون و تاثیر آن روی سئوی سایت

کرانراستون

زمانی که  برای خرید به یک پاساژ مراجع می‌کنیم، برای پیدا کردن فروشگاه مورد نظر خود به ویترین‌ها نگاه می‌کنیم؛ این کار به ما (به عنوان مشتری) کمک می‌کند تا متوجه نوع کالای موجود در مغازه شویم. مخاطبین بیزینس‌ها زمانی که وارد وب‌سایت می‌شوند، باید متوجه محتوای بیزینس شوند؛ آنها وقت کافی برای گشتن تمامی صفحات وبسایت را ندارند و اگر شما با محتوای بنیادی یا کرنراستون اطلاعات کافی را به آن‌ها ندهید، آن‌ها وبسایت شما را ترک خواهند کرد.

محتوای بنیادی یا کرنراستون چیست؟

به جرعت می‌توان گفت محتوای بنیادی یا محتوای کرنراستون، اصلی‌ترین و مهمترین محتوایی است که با استفاده از آن میتوانید، در موتور جستجو رتبه‌های اولیه سرچ گوگل‌های مرتبط گول را از آن خود کنید.

محتوای بنیادی، محتوای جامع و کاملی است که در آن، به معرفی حوزه فعالیت یک کسب‌وکار، عملکرد، خدمات و یا چند موضوع و مرتبط با آن پرداخته می‌شود.

محتوای کرنر استون (محتوای شاخص) اصلی‌ترین مقاله سایت برای نمایش موضوع‌های مرتبط با فعالیت سایت است، بطوری‌که گوگل از آن به‌عنوان شاخصی برای مشخص کردن محور اصلی فعالیت سایت شما استفاده می کند. به همین دلیل استفاده از مقالات شاخص یا بنیادی در سایت نقش ویژه‌ای در استراتژی سئو وب‌سایت دارد.

این نوع محتوا مانند هسته اصلی و مرکزی یک شهر است و به موتور جستجو نشان می‌دهد که سایت شما ارزش نمایش داده شدن در زمان سرچ کلمات مرتبط دارد یا نه.

چرا باید محتوای شاخص تولید کنیم؟

استفاده از محتوا یک امر ضروری در وبسایت است. محتوای هر سایت، نشان دهنده قدرت، اعتبار و میزان پیشرفت آن بیزینس است؛ پس یک محتوای شاخص و قدرتمند به طور غیرمستقیم می‌تواند، باعث پیشرفت و موفقیت شما شود.

محتوای شاخص اگر برای یک موضوع پرطرفدار و مرتبط با فعالیت وبسایت، بر اساس اصول اصلی سئو و محتوا نویسی سایت نوشته شده باشد، باعث جذب مخاطبان شده؛ و منجر به رشد بازدید از سایت، افزایش فروش و ثبت سفارش در سایت می‌شود.

چه زمانی نیاز به محتوای کرنراستون خواهیم داشت؟

محتوای کرانراستون چیست

داشتن محتوای شاخص یا کرنراستون زمانی برای وبسایت شما ضروری‌تر خواهد شد که فعالیت سایت، گسترده‌تر شده و با گذر زمان تعداد مقالات موجود در وبلاگ یا وبسایت شما افزایش پیدا می‌کند؛ این مقالات بر اساس موضوعات متعددی نوشته‌اند.

همانطور که گفته شد، محتوای کرنراستون برای موتور جستجو مشخص می‌کند که کدام یک از محتواهای نوشته شده در حوزه بیزینس شما و نشان‌دهنده فعالیت شما است و محدوده کاری شما را برای موتور جستجو مشخص می‌کند؛ به همین دلیل هر زمان که نیاز به بهینه سازی و بهبود سئو سایت دارید باید به داشتن این نوع محتوای تاثیر گذار بر سئو نیز توجه داشته باشید.

چه برگه‌هایی نیاز به مقالات شاخص یا کرنر استون دارد؟

به طور کلی می‌توان گفت اصلی‌ترین صفحات ورود مخاطبان به سایت، نیاز به محتوای کرنراستون دارد. این صفحات، برگه‌ها یا مقالاتی هستند که به سوالات مخاطبین در نگاه اول پاسخ می‌دهند یا مقالاتی هستند که شامل چند موضوعی محوری مرتبط با کسب وکار است.

یکی از صفحات ضروری برای داشتن محتوای بنیادی، صفحه‌ی اصلی سایت است؛ در این صفحه باید، به طور کامل و با زبان ساده، محتوای بیزینس و نوع فعالیت آن را با یک مقاله کرنر استون مشخص کرد.

ویژگی‌های یک مقاله بنیادی یا کرنراستون

مقاله کرنر استون مانند دیگر مقالات سئو محتوایی نوشته می‌شود و تنها در پاره‌ای از جزئیات با دیگر مقالات تفاوت دارد. تصور کنید که به عنوان یک مخاطب برای اولین بار وارد یک صفحه می‌شود، در قدم اول نیاز به دانستن چه مواردی درباره وبسایت خود دارید؟ پاسخ به این سوال می‌توان هدف از نوشتن این نوع محتوا را مشخص کرده.

نکته اول

به طور کلی می‌توان گفت که مقاله بنیادی وبسایت شما، باید از بهترین مقالات نوشته شده در سایت باشد. منظور از بهترین، مقاله‌ای است که مطابق با تمامی تکنیک‌های سئو محتوایی نوشته شده باشد؛ شیوایی کلام، ساده نویسی و حفظ زبان برند را برای نوشتن این نوع مقاله فراموش نکنید. استفاده درست و به جا از علائم نگارشی در این نوع از مقالات باعث فهم‌ بهتر و جذب خوانندگان برای مطالعه مقاله می‌شود.

نکته دوم

از مقالات کرنراستون، به نام مقاله مادر نیز یاد می‌شود. این نوع مقالات باید طولانی‌تر از مقالات دیگر وبسایت شما باشد. بهتر است که این مقالات کمتر از ۳۰۰۰ کلمه نباشد.

ممکن است یک مقاله مادر بین ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ کلمه داشته باشد.


همچنین بخوانید : همه چیز درباره دیجیتال مارکتینگ


نکته سوم

انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای نوشتن یک مقاله بنیادمحتوا بسیار مهم است. بهتر است تا برای نوشتن این مقاله از کلمات جامع‌تر و پربازدید در حوزه کاری خود به عنوان کلمه کلیدی استفاده کنید. استفاده از کلمات کلیدی پربازدید به شما کمک می‌کند تا بازدید بیشتری از سایت جذب کنید.

نکته چهارم

متن شاخص یا کرنراستون باید از نظر سئو محتوایی، بسیار دقیق باشد. در این متن اصول اولیه سئو را رعایت کنید و نظم بیشتری را برای لینک سازی در آن رعایت کنید. برای آنکه یک محتوای متنی با کیفیت‌تری در زمینه سئو داشته باشید، از سوتیترها، گوشواره‌های یا خلاصه در بین متن‌ استفاده کنید، اینکار به موتور جستجو کمک می‌کند تا چکیده اصلی متن شما را بهتر درک کند؛ استفاده از سوتیترها در متن باعث آسان‌تر شدن خواندن متن برای کاربران نیز می‌شود.

نکته پنجم

نوشتن تیتر مناسب برای محتوای کرنراستون می‌تواند CTR یا نرخ کلیک کاربران مقاله را، افزایش می‌دهد. استفاده از کلمه کلیدی اصلی در تیتر اصلی و دیگر کلمات کلیدی در زیر تیترها به شناسایی و نمایش مقاله توسط موتور جستجو کمک می‌کند. از ویژگی‌های مقالات مادر موفق باید به داشتن تیتر‌های واضح و خلاقانه اشاره کرد.

نکته ششم

انتخاب عکس‌های جذاب و متناسب با محتوای متن بسیار حائز اهمیت است. در محتوای مقالات بنیادی، از ویدئو، گیف یا موشن‌گرافیک‌ها استفاده کنید؛ این کار باعث افزایش زمان ماندن مخاطبان در صفحه خواهد شد و به بهینه سازی مقاله کمک می‌کند. با این حال توجه داشته باشید که حجم تصاویر و ویدئو‌های مورد استفاده در صفحه را، کاهش دهید تا سرعت آپلود صفحه کم نشود.

نکته هفتم

به تگ گذاری عکس‌ها دقت کنید؛ استفاده از تگ‌های تکراری استفاده شده در مقالات دیگر، کار شما را خراب خواهد کرد و منجر به پنالتی شدن برگه مورد نظر شما در موتور جستجو می‌شود. استفاده از تگ‌ها مناسب و اختصاصی برای هر عکس باعث افزایش ورود مخاطبان به وب‌سایت شما خواهد شد.

راه‌های مشخص کردن مقاله کرنر استون از دیگر مقالات

محتوای کرنراستون

برای مشخص کردن یک مقاله مادر از دیگر مقالات چندین راه وجود دارد. این کار را می‌توانید به صورتی دستی یا با استفاده از ابزاری مانند یواست سئو (افزونه yoast seo ) انجام دهید.

توجه داشتید که محتوای کرنر استون، در مقایسه با دیگر مقالات سایت، باید بولدتر باشد تا به چشم ربات‌های همیشه فعال موتور جستجو گوگل بیاید.

برای آنکه یک محتوا را به صورت دستی تبدیل به یک بنیاد محتوا کنید، بعد از رعایت موارد گفته برای نوشتن یک محتوای شاخص، بیشترین لینک سازی داخلی را در مقایسه با دیگر محتواهای سایت انجام دهید. نوع لینک سازی در مقالات کرنر استون به این صورت است که سایر مقالات مرتبط با مقاله مادر با کلمات کلیدی مرتبط به مقاله مادر لینک دهی می‌شود؛ با این حال توجه داشته باشید که این لینک سازی‌ها باید به صورت کاملا حساب شده، مرتبط و کاملا تخصصی انجام شود.

لینک سازی‌هایی که توسط ربات‌ها انجام می‌شود، مانند لینک‌ سازی‌های داخلی غیراصولی، تنها باعث افزایش نرخ پرش کاربران و سردرگم شدن مخاطبان خواهد شد.

پس بهتر است انجام اینکار را به متخصصین سئو بسپارید تا با دقت هرچه تمام‌تر این فرایند را انجام دهند.

برای بهینه سازی بهتر مقاله مادر یا کرنر استون، مقاله مورد نظر را در صفحه اصلی، در بخش مقالات منتخب سردبیر و یا در فوتر سایت به نمایش بگذارید.

یواست سئو

یکی از افزونه‌های مورد استفاده در سایت‌های وردپرسی، برای بهینه سازی و سئو سایت و مقالات، افزونه یواست سئو ((yoast seo است. این پلاگین در آخرین نسخه‌های آپدیت خود از  امکان مشخص کردن محتوای مادر یا کرنراستون را برای کاربران رونمایی کرد.

به استفاده از این ابزار می‌توانید به شمارش لینک‌های داخلی مقالات شاخص، رسیدگی کنید، با استفاده از ویژگی مقاله شاخص را با دیگر مقالا مقایسه کنید. اگر از نسخه پرمیوم (پولی) این ابزار استفاده کنید، در زمان بارگذاری مقاله، پیشنهاداتی برای ساخت لینک‌سازی داخلی از سوی این ابزار به شما داده می‌شود. این کار باعث بهینه سازی بهتر مقاله شاخص در مقایسه با دیگر مقالات شما خواهد شد.

نکات کاربردی برای نوشتن مقاله بنیاد محتوا

اولین راه برای داشتن یک مقاله‌ی شاخص موفق، انتخاب صحیح موضوع مقاله و کلمات کلیدی آن است. کلمات کلیدی مقالات شاخص را بر اساس بیشتر سرچ ماهایانه و با توجه به اصلی‌ترین موضوعات مرتبط با بیزینس انتخاب کنید.

انتخاب بهترین برگه یا مقاله به عنوان محتوای شاخص

همانطور که اشاره شد، محتوای شاخص پرطرفدارترین یا بهتر است بگوییم پربازدیدترین مقاله از مقالات موجود در یک سایت است. اگر مقاله پربازدید شما یک مقاله جامع و بسیار مرتبط است با بهینه سازی و ترفیع محتوا، آن را به یک مقاله شاخص تبدیل کنید.

بازنویسی محتوای کرنر استون

محتوای شاخص یک متن بسیار طولانی است، نوع نگارش این محتوا به دلیل حجم بالای آن بسیار اهمیت دارد وبا بازنگری و ارتقای نگارشی آن، می‌توانید محتوای مورد نظر را بهینه سازی کنید.

در زمان ارتقای متن شاخص به زمان مطالعه متن توجه داشته باشید، هرچه متن شما قابل فهم و خوانا‌تر باشد، طولانی بودن متن به چشم نمی‌آید و مخاطبان بیشتری را به سمت خود جذب خواهد کرد.

توجه داشته باشید که در بازنویسی متن شاخص، تعداد تیترهای متن را افزایش دهید.

کلمه‌کلیدی را با یک عبارت مناسب و نسبتا طولانی در تیتر مقاله جای دهید.

همواره بازنگارش و به‌روزرسانی مقاله‌های‌تان را در بازه‌های زمانی مشخص و به صورت منظم انجام دهید.

در زمان بازنویسی یک متن شاخص ممکن است تا، مطالب و تیترهای جدیدی به آن اضافه شود، توجه داشته باشید که در نوشتن یک بخش جدید از مقاله نوع زبان نوشته را حفظ کنید.

فضای خالی ایجاد کنید؛ ایجاد فضای خالی در لابه لای مقاله از خسته شدن مخاطب برای خواندن مقاله جلوگیری می‌کند.

سخن پایانی

محتوای کرنر استون یک محتوای بسیار موثر در سئو است؛ این نوع محتوا به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا وبسایت شما به سادگی به مخاطبان هدفتان نمایش داده شود. استفاده از محتوای مادر (کرنراستون) در سایت را دست کم نگیرید و با استفاده از موارد گفته شده به نوشتن و بهینه‌سازی محتوای کرنراستون بپردازید.از اینکه در این مطلب هم با فراپیام همراه بودید از شما سپاسگذاریم.

نویسنده: احسان مهدیزاده

								
برچسب ها :
0 0 رای ها
رتبه
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه ها
مطالب مرتبط
دانلود کاتالوگ دمو