پرسش و پاسخ

احسان مهدیزاده
زمان مطالعه : 12دقیقه دیدگاهها

آیا کسب و کار شما دچار رکورد اقتصادی شده؟ و یا اینکه میخواهید مشتریان جدیدتری جذب کنید . شاید چندین بار در مورد فروش آنلاین شنیده اید و یا در شبکه های اجتماعی نیز فعالیتی داشته اید… اگر تصمیم به راه اندازی یک کسب و کار آنلاین گرفته اید و یا اگر مشغول به تحقیق و بررسی هستید و با حتی اگر با کسانی مشورت کرده اید اصلا نگران نباشید و نزدیک ترین راه برای رسیدن به جواب همه این سوالات ….با ما تماس بگیرید…. ویا شاید به عنوان یک موضوع فقط به دنبال این هستید که درک کنید که کسب و کار آنلاین رو از کجا شروع کنید و چطور فروش خودتون رو افزایش بدید و در حوزه کسب و کار خودتون تبدیل به یه برند بشید.

اما سوالاتی که ممکن هست ذهن شما رو درگیر کنه… :

۱-طراحی وب سایت فروشگاهی فراپیام چگونه است ؟

۲-نصب و راه اندازی اولیه فروشگاه اینترنتی به چه صورت هست؟

۳-چطوری میشه فروش آنلاین داشته باشم؟

۴-چه افرادی میتونن با این فروشگاه کار کنند؟

۵-راه اندازی و قرار دادن محصولات به چه صورت انجام میشه؟

۶-بازاریابی فروشگاه به چه صورته؟

۷-فروشگاهم چطوری از رقبا پیشه بگیره؟

۸-آیا خدمات دیگه هم دارین برای کمک به پیشرفت کسب و کارم؟

برای جواب داد به این سوالات میتونید با کارشناسان ما در شرکت فراپیام تماس بگیرید و یا مطالب آموزشی رو در ادامه بخونید…

برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی شما پس از بررسی پلان و ماژول های مورد نظر فروشگاه ساز اینترنتی (ویترین) که با همفکری و مشاوره با کارشناسان واحد توسعه کسب و کار ما انتخاب میشود میتونید پس از قرارداد خرید نرم افزار یه دسترسی به فروشگاه آنلاین خودتون داشته باشید و پس از گذروندن دوره آموزشی و ثبت دامنه(اسم فروشگاه) و فضای هاست (فضای میزبانی وب که برای حجم محصولات شما در نظر گرفته میشود) به راحتی یه فروشگاه آنلاین متعلق به خودتون داشته باشید.

خبر خوب اینجاست که ما در تمامی موارد بالا از زمانیکه شما برای اینکار تصمیم میگیرید در کنار شما هستیم و همه خدمات از جمله مشاوره کسب و کار تا زمانیکه شما نیاز به بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ داشته باشید، پکیج های مختلفی آماده و برنامه ریزی شده که مرحله به مرحله به شما ارائه میشود از جمله این خدمات میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

[accordion] [spoiler title=”1- طراحی ساختار وب سایت فروشگاهی فراپیام چگونه است :” style=” color: #0000ff”]

احتمالاً شما نیز نام فروشگاه‌سازهای معروف در جهان مانند مگنتو، ووکامرس (وردپرس)، پرستاشاپ، Open Cart یا osCommerce به گوشتان خورده و یا با آن‌ها کار کرده باشید. وجه شباهت تمامی این CMSهای فروشگاه ساز این است که زبان برنامه‌نویسی مورد استفاده در آن‌ها PHP است و لذا بهتر است برای سازگاری بیشتر، بر روی سیستم عامل لینوکس میزبانی شوند. اما آنچه در طراحی وب سایت فروشگاهی به آن می‌پردازیم، فروشگاه سازی بسیار قدرتمند است که برای اولین بار با زبان برنامه‌نویسی .NET پا به عرصه رقابت در بازار کسب و کار ایران گذاشته است.

وب سایت فروشگاهی فراپیام یک سیستم مدیریت محتوای بهینه و قوی است که به آسانی امکان ایجاد تجارت آنلاین را به شما می‌دهد. در واقع اولین نسخه طراحی شده این نرم افزار در سال ۱۳۹۵ وارد بازار ایران شد و در سال ۱۳۹۷ توانست جایگاه خوبی را در کسب و کارهایی که نیاز به طراحی وب سایت فروشگاهی داشتند باز کند.


ویژه گی های وب سایت فروشگاهی فراپیام
۱- سریع، ایمن، پایدار و توسعه پذیر

به کارگیری کدهای بهینه و جدیدترین تکنولوژی‌ها، سرعت را در این نرم افزار تضمین می‌کند. یکی از هدف‌های مهم طراحی وب سایت فروشگاهی ، ارائه راه‌حل و سیستمی سودمند برای انواع کاربران و کسب و کارهای آنلاین به خصوص استارتاپ و تجارت‌هایی است که در حال توسعه هستند. با این وجود، با چشم‌اندازی به توسعه شرکت ها و مشتریان فراپیام ، این نرم افزار توانسته تبدیل به یک وب سایت فروشگاهی قدرتمند بر پایه زبان .NET برپایه سیستم عامل ویندوز برای کسب و کارهای بازار ایران شود.یکی از برترین امکانات این سیستم امکان ارتباط با نرم افزار حسابداری است.

۲- واکنش گرا – راه حلی برای تجارت موبایلی

امروزه Responsive بودن وب سایت های فروشگاهی به یکی از پیشنیازهای هر مالک کسب و کار آنلاین تبدیل شده است. تقریباً ۸۲% از کاربرانی که دارای Smartphone هستند، برای خرید اینترنتی محصول مورد نظر خود، از طریق موبایلشان سفارش را ثبت می‌کنند. پس m-commerce یا تجارت موبایلی بسیار پراهمیت است. وب سایت فروشگاهی فراپیام با پشتیبانی از نسخه موبایل و استفاده از ویترینی با امکانات فراوان و گرافیک بالا، توانسته نظر کاربران و نمایندگان فروش را به خود جلب کند. استفاده از این امکانات در طراحی این نرم افزار رایگان است و نیازی به توسعه و نصب افزونه اضافی نیست.

۳- سیستم چند فروشگاهی در طراحی این وب سایت فروشگاهی یا Multi-store

سیستم چند فروشگاهی به شما این امکان را می‌دهد که بیش از یک فروشگاه را از طریق ایجاد نمایید. به این معنا که شما قادر خواهید بود بر روی چندین دامنه با آدرس‌های متفاوت، وب سایت های فروشگاه‌ی مختلف ایجاد کنید و تمامی آن‌ها را از طریق تنها یک پنل ادمین مدیریت کنید.

بدین ترتیب می‌توانید وب سایت های فروشگاهی مختلف با برند، محصولات و استراتژی‌های مارکتینگ متفاوت مثل B2B و B2C، سیستم بازاریابی و همکاری در فروش و همچنین فروشگاه‌های Co-branded طراحی کنید یا حتی سریعاً وب سایت فروشگاهی کوچک برای تخفیف‌ها ایجاد کنید.

در سیستم چند فروشگاهی امکان تعریف دسته‌بندی، قیمت، محصول، محتوا، سیستم فروش، سیستم حمل و نقل، قوانین مالیاتی، خبرنامه، پوسته‌های گرافیکی، فیلتر محصولات بر اساس نوع و هر تنظیم مهم دیگری به صورت مجزا مقدور است.

این در حالی است که همواره امکان دسترسی و به کاربردن امکانات به صورت اشتراکی وجود دارد و حتی کاربران یک فروشگاه می‌توانند با اطلاعات لاگین خود، یعنی با همان نام کاربری و پسورد قبلی وارد فروشگاه دیگر شما شوند.

۴- پشتیبانی از Multi-vendorدر وب سایت فروشگاهی فراپیام

Multi-vendor e-commerce در واقع سیستمی است که بوسیله‌ی آن می‌توان فروش محصولات را توسط اشخاص دیگر به عنوان نماینده انجام داد. یعنی چنانچه یک یا چند وب سایت فروشگاهی با نرم افزار فروشگاه آنلاین فراپیام ایجاد کرده و بیش از ۱۰۰ محصول در آن درج کرده باشید، برای مدیریت بهتر و سریع‌تر، هر چند محصول را به یک نماینده/پرسنل (Vendor) واگذار می‌کنید و دریافت ایمیل و ارائه پشتیبانی توسط او انجام می‌شود. در وب سایت فروشگاهی طراحی شده توسط فراپیام فعالیت و محصولات اختصاص داده شده به یک Vendor با سایر Vendorها تداخل ندارد

۵- ویژگی‌های منحصر بفرد برای محصولات

به هر میزان لازم بود می‌توانید آپشن، ویژگی و محصول به وب سایت فروشگاهی خود اضافه کنید. برای مثال امکان تعریف و فیلتر سایز، قیمت، وزن، مشاهده تصویر و تعداد موجود در انبار به راحتی مقدور می‌باشد. همچنین به صورت خودکار و دستی می‌توان قسمتی را برای مقایسه‌ی دو یا چند محصول با هم، به صفحه معرفی آن محصول اضافه کرد

همچنین می‌توانید محصولات مجازی تعریف کنید که امکان دانلود آن از طریق وبسایت پس از خرید فراهم باشد. هر محصول را می‌توان به صورت فروشی و اجاره‌ای در وب سایت فروشگاهی قرار داد و برای آن برچسب تعریف کرد.

تعداد تصاویر یک محصول را به تعداد متعدد افزایش داد و در صورت مرجوع آن توسط مشتری پس از خرید، از طریق بخش مدیریت مرجوع محصول در نرم افزار اقدامات لازم را انجام داد. محصولات را می‌توان در ویترین‌هایی مجزا با Lable ویژه تخفیف خورده و یا جدید برای نمایش بهتر دسته‌بندی کرد و برای صرفه جویی در وقت، عملیات Import یا Export بر روی محصولات انجام داد و یا چندین محصول را به صورت یکجا با هم ویرایش کرد.

بیشتر بدانید: نکات مهم در مورد طراحی وب سایت فروشگاهی

[/spoiler] [spoiler title=”2- نصب و راه اندازی اولیه فروشگاه اینترنتی شامل:” style=” color: #0000ff”] 1-انتخاب فضای هاست پیشنهادی و پارک دامنه مورد نظر شامل مشخصات زیر

هنگامي كه مشتری ها اقدام به مشاهده يك فروشگاه آنلاین مي نمايند، معمولا اين عمل توسط وارد نمودن نام دامنه يا همان نام فروشگاه در مرورگر براي آنها ميسر مي گردد. بنابراين زمانی که بازدید کنندگان، نام دامنه شما را در مرورگرشان وارد و بر روی گزینه Enter کلیک می نمایند یک اتفاق ساده می افتد. بدين صورت كه، این نام به آدرس ip سرور) سروری که اطلاعات سایت بر روی آن قرار دارد) ترجمه می شود، سپس سرور، فایل های سایت را برای کاربر ارسال و در نهايت کاربران قادرند تا سایت مربوطه را بر روی اینترنت مشاهده نمایند.

بنابراین چنین می توان گفت که دامنه، نام سایت می باشد که به جای یک IP آدرس عددی مورد استفاده قرار می گیرد. از یک سو هاست فضایی است بر روی یک سرور که براي ذخيره سازي صفحات وب، پايگاه داده و محتوا مورد استفاده قرار می گیرد. از سویی دیگر نام دامنه است که راهی برای دسترسی مردم به یک وب سایت می باشد.

    • آپتایم ۹۹٫۹٪ واقعی
    • پشتیبان گیری یا Backup هفتگی
    • کنترل پانل قدرتمند Plesk17 و سیستم عامل Windows Server 2012
    • امکانات عمومی مانند (Email,FTP,Domain Allias…,)
    • .NetFramework 4.5 به بالا
    • بانک اطلاعاتی MS SQL ورژن ۲۰۰۸ به بالا

۲- تعیین دسته بندی و مشخص شدن کالاها ۳-ورود اولیه داده ها به تعداد ۲۵ محصول رایگان [/spoiler] [spoiler title=”3- نحوه گرفتن نماد اعتماد و درگاه پرداخت:”] ۱-اقدام برای گرفتن نماد اعتماد الکترونیکی :

یکی از عوامل مهم در توسعه تجارت الکترونیک، ایجاد اعتماد و اطمینان نسبت به روند تجارت الکترونیک در کاربران است. از طرفی جرایم اتفاق افتاده در زمینه خرید از فروشگاه های اینترنتی، مراجع قانون گذار را به این فکر انداخت که بتوانند استاندارد و نشانی برای امن بودن این خرید ها ایجاد نمایند…

۲-اقدام جهت گرفتن درگاه بانکی :

    • اخذ درگاه پرداخت اینترنتی (IPG)

پرداخت اينترنتي نوعي پرداخت الكترونيكي است كه از طريق آن دارندگان كليه كارت‌هاي بانكي عضو شتاب مي‌توانند با استفاده از مشخصات كارت بانكي خود شامل شماره كارت، رمز دوم، تاريخ انقضاء و كد اعتبار سنجي (CVV2) نسبت به خريد كالا يا خدمات بصورت الکترونیکی از طریق درگاه های پرداخت اینترنتی اقدام نمايند در واقع پرداخت کننده با استفاده از کارت بانکی عضو شتاب خود می تواند از طریق اینترنت و بصورت آنلاین خرید نماید. پرداخت اینترنتی بعنوان یکی از پر طرفدارترین روشهای خرید الکترونیکی در عصر حاضر فناوری اطلاعات، می باشد.

    • ویژگی سرویس های پایانه پرداخت اینترنتی
      • واریز همزمان مبلغ خرید به چند حساب بصورت درصدی
      • واریز همزمان مبلغ خرید به چند حساب بصورت شناسه واریز
      • ارائه خدمات پشتیبانی آنلاین فنی به پذیرنده
      • ارائه اطلاعات مربوطه به تراکنش های صورت پذیرفته از طریق وب سرویس
      • امکان واریز وجوه تراکنش ها ی موفق انجام شده به صورت جزء به جزء
      • امکان ارائه سرویس استعلام لحظه ای تراکنش ها
      • امکان دریافت گزارشهای متنوع مالی
      • امکان دریافت ریز تراکنشها از طریق پورتال پذیرندگان
      • امکان واریز تجمیعی در هر روز
      • امکان پرداخت چند حسابی بصورت تجمیعی
    • الزامات دریافت درگاه پرداخت اینترتی
      • دارا بودن وب سایت اینترنتی رسمی و فعال به منظور فروش خدمات یا کالا
      • اخذ نشان نماد اعتماد الکترونیکی کسب و کارتهای اینترنتی از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ( وزارت صنعت ، معدن ، تجارت
      • دارا بودن حساب بانکی نزد شعب بانک ملت و یا بانکهای دیگر
      • دارا بودن مدارک هویتی مورد نظر جهت متقاضیان حقیقی و حقوقی

[/spoiler] [spoiler title=”4- استخدام و تعیین اپراتورها با همکاری شما جهت راه اندازی فروشگاه با مشخصات فردی ذیل :”]

      • آشنایی با ورود محتوا
      • آشنایی با شبکه های اجتماعی
      • آشنایی با نرم افزار های گرافیکی
      • آشنایی با فضای هاست و دامنه
      • آشنایی با تجارت الکترونیک: SEO,SEMو…
      • آموزش کامل استفاده از فروشگاه اینترنتی به اپراتورهای معرفی شده
      • پشتیبانی فروشگاه و رفع ایرادات احتمالی

مشاوره جهت استخدام و انجام مصاحبه به ازاء هر فرد ۵۰٫۰۰۰ هزار تومان و در صورت انجام خدمات فوق توسط نیروهای شرکت فراپیام بنا به درخواست شرکت اروم کاوش غرب ماهیانه…..

[/spoiler] [spoiler title=”5- آموزش انجام عملیات راه اندازی و بارگزاری فروشگاه توسط اپراتور فروشگاه:”]

ورود داده و…

مسئول ثبت و پیگیری سفارشها و فرایندهای سیستم

پشتیبانی عملیات سیستم

    • تست امنیت لایه انتقال :

پروتکل امنیتی لایه انتقال (Transport Layer Security)، بر پایه لایه سوکت‌های امن(Secure Sockets Layer) که یکی از پروتکل‌های رمزنگاری است و برای تأمین امنیت ارتباطات از طریق اینترنت بنا شده‌است به کار میرود. لایه سوکت‌های امن (Secure Sockets Layer) یا اس‌اس‌ال (SSL) پروتکلی است که برای ردّ و بدل کردن سندهای خصوصی از طریق اینترنت توسعه یافته‌است.

    • تست بار سیستم

تست تحمل بار در مقابل بار زیاد یا ورودی‌ها تست می‌شود مانند تست پرتال فروشگاه برای یافتن نقاطی که درآن نقطه، پرتال یا برنامه شکست می‌خورد و یا نقاطی که در آن‌ها کارایی پرتال کاهش پیدا می‌کند. این تست به ما اجازه می‌دهد که کارایی نرم افزار مالی را براساس رفتار واقعی کاربر اندازه بگیریم. در این نوع تست، کاربران در حال توسعه شبیه سازی می‌شوند که به صورت دوره‌ای درخواست خود را به برنامه می‌فرستند. دقت نتایج حاصل از تست کارایی به تشابه بین کاربران شبیه‌سازی شده و کاربران واقعی بستگی دارد. این نکته لازم به ذکر است که تست بار نمی‌خواهد سیستم را با فشار آوردن از پا در آورد اما می‌خواهد سیستم را به طور پیوسته زیر بار نگه دارد. این تست می‌تواند شامل موارد زیر باشد.

      • زمان کار پیوسته با سیستم بدون خارج شدن از نرم‌افزار (۷۲ ساعت)
      • استفاده فعال هم‌زمان از نرم‌افزار توسط چند کاربر
      • کارکرد نرم‌افزار با استفاده از حداکثر گنجایش بانک اطلاعاتی: به این منظور جدول برای تست سرعت و زمان پاسخگویی سیستم، باید حاوی حداکثر تعداد پیش بینی شده رکورد باشد.

[/spoiler] [spoiler title=”6-بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ توسط فراپیام شامل:”]

  • امکان عضویت کاربران به کانال تلگرام فروشگاه آنلاین و همچین شبکه های اجتماعی دیگر مثل توئیر و اینستاگرام و فیس بوک انجام لینک سازی و ارتباط با فروشگاه آنلاین به ازاء هر شبکه اجتماعی می باشد
  • امکان تحلیل رفتار مشتریان و ارائه نمودار مختلف (برحسب میزان خرید یابازه زمانی خرید یابراساس مشاهده محصولات خاصی ازانها در سایت این گزارش براساس تحلیل فروشگاه آنلاین و بررسی شبکه های اجتماعی و تحیل مشتریان در استان های مختلف به صورت ماهیانه و حداکثر ۲ بار در ماه انجام میشود.
  • انجام اقداماتی جهت بهینه سازی: جستجوی فروشگاه اینترنتی پاساژ و ارتقای آن در موتورهای جستجوگر مثل گوگل (شایان ذکراست این کار فرایندی است که نیاز به بستر سازی دارد مثلا تبلیغات در سایت های پربیننده و تعریف تگ ها و کلمات کلیدی در هنگام برنامه نویسی و ارجاع نمودن کاربران ازسایت های مختلف به فروشگاه اینترنتی شما و معرفی جدید محصولات به روبات های کش کننده گوگل و طراحی فروشگاه براساس معیارهای موتورهای جستجو همچنین توجه به رتبه بازدید صفحات، توجه به محتویات باکیفیت و کم حجم و باکلمات کلیدی بالا و همسان سازی فروشگاه اینترنتی باتحلیلگرهای Google analytics) , ، Google trend ,web master tools)
  • انجام تبلیغات بنری و کلیکی در وب سایت های پربازدید به همراه آمار و رتبه بندی وب سایت های مورد نظر این پکیج شامل سایت های زیادی میباشد و در حوزه های (خبری، اقتصادی،فرهنگی و…) تبلیغات بنری درج میشود و بنا بر تحلیل فراپیام مبنی بر انتخاب سایت و ارائه گزارش انجام میشود .
      • انجام کنفرانس خبری در رسانه های مختلف و همچنین مصاحبه در رادیو و تلویزیون این پکیج به صورت کاملا حرفه ای و از طریق همکاری با مجریان صدا و سیما و خبرگزاری ها برگزار میشود و در این پکیج بیش از ۲۵ خبرنگار در حوزه های مختلف حضور دارند و با برگزاری نشست خبری و کارآفرینی به ارائه خبر و درج محتوا در شبکه های اجتماعی میپردازند
      • بررسی کلمات کلیدی و تحلیل محتوا برای فروشگاه آنلاین: به ازاء معرفی و بررسی هر کلمه کلیدی برای تولید محتوا و کمک به سئو فروشگاه می باشد.

[/spoiler] [spoiler title=”7-بهینه سازی فروشگاه اینترنتی:”]

بهینه سازی یا سئو یکی از مهمترین موضوعات قابل توجه برای پرتال فروشگاه اینترنتی می باشد ، در حالی که در بسیاری از فروشگاه های مبتنی بر وب نادیده گرفته می شود. سئو فروشگاه اینترنتی می تواند ترافیک بیشتری را برای کسب و کار به ارمغان آورد .با انجام تکنیک های عمومی بهینه سازی که در پرتال فروشگاه انجام میشود به سطحی از سئو دست می یابد که جایگاه کسب و کار شمار را در نتایج جستجو ارتقا میدهد و از رقبای خود پیشی میگیرد. از جمله ابزارهای مورد نیاز برای بهینه سازی فروشگاه اینترنتی قابل پیاده سازی است میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

SEO Large Business

[/spoiler] [spoiler title=”8- خدمات طراحی و برندینگ (Branding & Web branding):”]

برای داشتن یک برند موفق و بنام، باید تمامی اصول و قواعد برندینگ را اجرا نمایید. استفاده از یک لوگو یا نشانه زیبا و دارای شخصیت رقابتی می تواند شرایط متفاوتی را در میان رقبا برای شما ایجاد نماید. پایبندی به قواعد شناسنامه برند می تواند یک هارمونی کامل از تمامی ابزارهای تبلیغاتی برای شما ایجاد کند و مبدل به یک ابزار قدرتمند در دنیای تجارت گردد.

[/spoiler] [/accordion]

نویسنده: احسان مهدیزاده

								
برچسب ها :
0 0 رای ها
رتبه
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه ها
مطالب مرتبط
دانلود کاتالوگ دمو