فعال کردن رمز پویا بانک سامان

احسان مهدیزاده
زمان مطالعه : 12دقیقه دیدگاهها

راهنمای دریافت رمز یکبار مصرف بانک سامان

رمز پویا بانک سامان

 

رمز یکبار مصرف بانک سامان که تحت عنوان رمز پویا نیز شناخته می­شود همانند سایر بانک­ های کشور ما اجباری شده و مشتریان این بانک برای هرگونه خرید از طریق اینترنت به این رمز نیاز دارند. اعتبار رمز یکبار مصرف بانک سامان همانند بانک ­های دیگر ۶۰ ثانیه بوده و در صورتی که در طی این مدت از رمز پویای خود استفاده ننمودید باید مجددا اقدام به دریافت آن نمایید.

 شاید در ابتدا دریافت و استفاده از این رمز برای عده ­ای از افراد دشوار به نظر برسد اما فراموش نکنید که این کار به نفع تمامی مشتریان بوده و کلاهبرداری­ های اینترنتی و از دست رفتن حساب بانکی را تا حد زیادی کاهش می­دهد.

لازم به ذکر است که صحت تلفن همراه شما در بانک سامان برای دریافت رمز یکبار مصرف بسیار اهمیت دارد زیرا در واقع شما این رمز را از طریق شماره­ ای که در بانک ثبت نموده­ اید دریافت خواهید نمود.

در این مقاله از شبکه دانش فراپیام قصد داریم تا راهنمای جامع کاربری سامانه دریافت رمز یکبار مصرف بانک سامان را در در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. پس با ما همراه بمانید.

مراحل دریافت رمز یکبار مصرف با اینترنت بانک سامان

دریافت رمز پویا سامان

به منظور دریافت رمز یکبار مصرف یا رمز پویا با اینترنت بانک سامان در ابتدا باید اپلیکیشن رمزینه را از سایت بانک سامان دانلود کنید. پس از دریافت اپلیکیشن مراحل زیر را ادامه دهید:


همچنین بخوانید : چک بین بانکی یا رمزدار چیست؟


– با نام کاربری و رمز عبور خود وارد حساب در اینترنت بانک سامان شوید.

– حال روی گزینه تنظیمات یا مدیریت کارت کلیک کرده و گزینه “فعال سازی رمز یکبار مصرف کارت” را انتخاب نمایید.

– کارت مورد نظر خود را برای فعال­سازی رمز پویا انتخاب کرده و پس از اینکه صفحه جدید باز شد، روی گزینه “فعال­سازی رمزینه” کلیک کنید.

– در این مرحله یک QR Code سفارشی برای شما تولید می­شود.

– اکنون اپلیکیشن رمزینه را در تلفن همراه خود باز کرده و برای آن یک رمز عبور شش کاراکتری برگزینید.

– پس از انتخاب رمز عبور، گزینه “فعال ­سازی رمز دوم کارت” را در رمزینه انتخاب کرده و بعد گزینه اسکن کد تصویری یا QR را برگزینید.

– زمانی که کد تصویری نمایش داده شد از طریق اپلیکیشن آن را در اینترنت بانک سامان اسکن کنید.

– پس از اسکن، یک کد تأیید به شماره همراه شما ارسال خواهد شد که شما باید آن را در اپلیکیشن وارد کنید و بدین ترتیب شما توانسته­اید رمز یکبار مصرف بانک سازمان را فعال نمایید. به همین سادگی!

چگونه رمز یکبار مصرف بانک سامان را از طریق شعبه دریافت کنیم؟

افرادی که بنا به هر دلیلی نمی­توانند رمز یکبار مصرف بانک سامان را از طریق نت بانک دریافت کنند و یا شماره تلفن همراه آن ها به درستی در بانک سامان وارد نشده است می توانند رمز پویای خود را از طریق شعبه بانک سامان فعال کنند.

۱٫ در ابتدا باید اپلیکیشن رمزینه را از طریق سایت بانک سامان دریافت و روی تلفن همراه نصب نمود.

۲٫ پس از نصب رمزینه، با در دست داشتن کارت ملی خود به یکی از شعب بانک سامان مراجعه کنید.

۳٫ با پر کردن فرم مربوط به درخواست ­های کارت بانکی سامان، بارکدی از سوی عوامل بانک به شما داده می­شود که باید از طریق اپلیکیشن آن را اسکن کنید.

۴٫ پس از این مرحله، باید یک رمز قابل اطمینان برای رمزینه انتخاب کنید.

۴٫ اکنون با ارسال یک کد تأیید به تلفن همراه شما، فعال­ سازی رمز دوم یکبار مصرف به طور کامل انجام شده است.

نکاتی که باید هنگام استفاده از اپلیکیشن رمزینه بانک سامان رعایت کنید

  • از آنجایی که تمام رمزهای دوم ایستا از اول دی ماه ۹۸ غیر فعال شده است، تنها راه خرید اینترنتی، با دریافت رمز یکبار مصرف امکان پذیر خواهد بود.
  • در صورتی که شماره تلفن همراه ثبت شده شما در بانک تغییر یافته است باید به یکی از شعب بانک سامان مراجعه کرده و در اسرع وقت شماره جدید خود را در سامانه ثبت کنید. زیرا فعال سازی رمز یکبار مصرف بانک سامان صرفا برای شماره تلفن ثبت شده در بانک انجام خواهد شد.
  • انتخاب رمز شش کاراکتری به منظور فعال­ سازی اولیه اپلیکیشن مهم بوده و علاوه بر ضامن ایمنی حساب بانکی شما، برای ورودهای بعدی نیز به این رمز نیاز خواهید داشت. در صورتی که این رمز را برای ورود به رمزینه اشتباه وارد کنید، رمز پویای شما به طور کلی غیر فعال شده و باید مراحل فعال سازی آن را از طریق اینترنت بانک سامان، مجددا تکرار نمایید.
  • دقت داشته باشید که تنها مرجع معتبر دریافت اپلیکیشن رمزینه، سایت بانک سامان به نشانی www.sb24.com بوده و در صورتی که این اپلیکیشن را از جای دیگری دریافت کنید ممکن است متحمل ریس ک­های امنیتی شوید.

در نهایت پس از اینکه از یکی از روش­های بالا، رمز یکبار مصرف بانک سامان را فعال نمودید، می­توانید برای هر خریدی که نیاز به رمز پویا داشتید، اقدام به دریافت آن نمایید. همانگونه که در بالا هم ذکر شد، اعتبار این رمز تنها ۶۰ ثانیه بوده و در صورتی که طی این مدت برای خرید از آن استفاده نکردید، باید مجددا آن را دریافت کنید. رمز یکبار مصرف امنیت سپرده­ های شما را در زمان خریدهای اینترنتی افزایش داده و سوء استفاده­ های مالی را توسط کلاهبرداران به حداقل می­رساند.

نویسنده: احسان مهدیزاده

								
برچسب ها :
0 0 رای ها
رتبه
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه ها
مطالب مرتبط
دانلود کاتالوگ دمو