انتخاب بهترین راهکارهای نرم افزاری برای صنایع

احسان مهدیزاده
زمان مطالعه : 12دقیقه دیدگاهها

انتخاب بهترین راهکارهای نرم افزاری برای صنایع

در حدود نیم قرن از عمر بزرگترین و اولین شرکت های ارائه کننده نرم افزارهای سازمانی و کاربری در جهان میگذرد. حال میتوان گفت نبود این شرکت ها در صنایع غیر قابل توصیف می باشد. شرکت های نرم افزاری با ارائه ابزار و روش های مختلف و کسب تجربه امروز به رشد و پویایی صنایع میتوانند کمک شایانی داشته باشند.

اگر به وب سایت های شرکت های نرم افزاری سری بزنید ، حتما با کلماتی چون راهکار یا نقشه راه روبرو خواهید شد. این راهکارها و نقشه راه مجموعه ابزارها و روش هایی هستند که عموما در صنایع و یا به طور تخصصی در یک صنعت استفاده شده و اغلب نیازهای صنعت را مرتفع نموده است.

پس میتوان گفت راهکارهای یک صنعت ، مجموعه ای از ابزارها و روش های سخت افزاری و نرم افزاری می باشد که به رشد و پویایی کسب و کار کمک شایانی میکند. در واقع این موضوع برگرفته شده از ذات دنیای فناوری تولید شده توسط بشر است که به شکل های مختلف امروز به او قدرت رقابت در کسب و کار می دهد.

با وابستگی روز افزون صنایع به دنیای مهندسی نرم افزار و حضور مشتریان در فضای سایبر ، رفته رفته شکل و نحوه ارائه خدمات شرکت های نرم افزاری رو به تغییر و گسترش بوده است.

به طوری که در گذشته شرکت های نرم افزاری با ارائه یک لوح فشرده به مشتری ، محصول و خدمات خود را به مشتری ارائه نموده و از آن پول دریافت میکردند.

اما امروزه شرکت های نرم افزاری علاوه بر ارائه لوح فشرده به مشتریان خود ، خدماتی چون مشاوره در فروش و بازاریابی و تبلیغات و مشاوره در تولید و مدیریت منابع از مشتریان خود پول دریافت نموده و راهکارهایی استانداردسازی شده در اختیار مشتریان خود قرار میدهند که غالبا از آن با عنوان راهکار قید میشود.

انتخاب بهترین راهکار نرم افزاری با چه روش هایی امکانپذیر است؟ اگر سری به وب سایت های شرکت های نرم افزاری بزنید، انتخاب بهترین راهکار برای شما کمی دشوار خواهد شد. شرکت هایی که مدعی هستند تمامی راهکارها و ابزارهای صنایع مختلف را ارائه دادند! تا چه حد یک نرم افزار مالی ، امکان راه اندازی در یک رستوران دارد و همان نرم افزار چگونه در واحد مالی یک شرکت نفتی مورد استفاده قرار میگیرد ؟

– تعداد شرکت هایی که در صنعت شما فعالیت می‌کنند از راهکارهای این شرکت نرم افزاری استفاده می کنند؟

شرکت هایی که قبل از شما احساس نیاز به راهکارهای نرم افزاری را داشته اند اقدام به جستجو نموده اند و طیف گسترده ای با دیدن ابزارها و روش ها اطمینان حاصل نموده اند که این راهکارها بهترین انتخاب بوده است ، در نتیجه شما میتوانید امتیاز این بخش را با توجه به تعدد رقبا در نظر بگیرید. هر چه تعداد رقبا بیشتر باشد امتیاز بهتری برای انتخاب است.

– قدمت نرم افزار و طول عمر این شرکت ها چقدر است؟

واقعیت این است که هرچقدر قدمت نرم افزار بیشتر باشد و تکنولوژی های آن به روز شده باشد این به نفع شماست. چرا که استفاده کنندگان قدیمی درخواست های خود را به شرکت نرم افزاری منتقل نموده اند و به احتمال موارد غیر قابل پیش بینی شما قبلا در این نرم افزار پیاده سازی شده است. پس بنابر این جای نگرانی ندارید.

همچنین قدمت شرکت ارائه دهنده نرم افزار از این حیث مهم است که این شرکت به احتمال دارای مشتریان زیاد بوده و توانسته نرم افزار خود را تولید و به مرحله عرضه منتقل نماید.

– قدمت مشتریانی که از نرم افزارهای این شرکت استفاده میکنند چقدر است ؟

قالبا شرکت هایی که برای آنها زمان مهم است، پس از گذشت یکی دو سال از عمر استقرار یک نرم افزار در سازمان خود ، در صورتی که متوجه شود این نرم افزار نمی تواند جوابگوی کسب و کارشان باشد به سرعت آن را کنار گذاشته و انتخاب دیگری را از سر میگیرند. چرا که انتخاب نا صحیح یک نرم افزار میتواند در همه رده های یک سازمان از کارشناسی تا مدیریت را به چالش بکشد

– ابعاد مشتریان این شرکت نرم افزاری با ابعاد سازمان شما چه تفاوتی دارد ؟

یکی دیگر از پارامترهایی که در انتخاب راهکارهای نرم افزاری برای شما تاثیر بسزایی دارد ، بررسی ابعاد مشتریان یک شرکت نرم افزاری و مقایسه آنها با سازمان شما می باشد. یک نرم افزار همانند یک لباس برای سازمان شما می باشد. اگر لباس بزرگ و یا تنگ باشد در فعالیت های شرکت شما مشکلات رخ میدهد.

– میزان رضایت مشتریان این شرکت ها چقدر است ؟

و در نهایت میزان رضایت مشتریان از این شرکت نرم افزاری میتواند برای شما بسیار مهم باشد.

پس در نظر داشته باشید که راهکارها می توانند بسیار موثر باشند در صورتی که واقعا عملیاتی شوند و به صورت اجرایی در آمده باشتد.

سخن آخر :

همراهان گرامی امیدوارم مطلب بالا در انتخاب بهترین راهکار نرم افزاری به شما و سازمان شما کمک کرده باشه. خوشحال خواهیم شد نظراتتان را برایمان ارسال کنید و با هم بحث و گفتگویی داشته باشیم.

نویسنده: احسان مهدیزاده

								
برچسب ها :
0 0 رای ها
رتبه
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه ها
مطالب مرتبط
دانلود کاتالوگ دمو