انتظار شما از یک نرم افزار خدمات پس از فروش چیست ؟

احسان مهدیزاده
زمان مطالعه : 12دقیقه دیدگاهها

انتظار شما از یک نرم افزار خدمات پس از فروش چیست ؟

امروزه یکی از عواملی که در فروش محصولات یک سازمان نقش بسزایی دارد ، ارائه یک خدمت ارزشمند و با کیفیت به مشتری است . در واقع یک سازمان در سه مرحله با مشتری خود در تعامل است ۱- عملیات قبل از فروش ۲ – عملیات فروش ۳- خدمات پس از فروش ولی متاسفانه گاهی سازمان ها پس از بدست آوردن مشتری مرحله سوم که خدمات پس از فروش است را جدی نمی گیرند و ممکن است مشتریان خود را از دست بدهند، در ادامه به شما خواهیم گفت که برای جلوگیری از این اتفاق نرم افزار ها چه کمکی به شما خواهند کرد

همانطور که گفتیم ارائه خدمات مناسب ، با کیفیت و یکپارچه به مشتری می تواند رضایت مشتری را بهبود بخشد و در علم مارکتینگ ثابت شده ارائه خدمات پس از فروش مناسب می تواند شاخص (CAC) جذب مشتری را تقویت کند در واقع ما به شما این نوید را می دهیم که اگر مشتریان از خدماتتان راضی باشند هزینه تبلیغات شما برای جذب مشتری تا ۱/۴۰ کاهش می یابد .

استفاده از یک نرم افزار خدمات پس از فروش می تواند در بهبود کیفیت و سرعت ارائه خدمات به مشتری تاثیر به سزایی داشته باشد . بنابراین خوب است که شما بتوانید یک نرم افزار خدمات پس از فروش مناسب با کسب و کار خود را انتخاب کنید.

شاید در کوتاه مدت نبود نرم افزار مناسب در روند کار شما اختلالی ایجاد نکند ولی زمانی که از نرم افزار استفاده میکنید انسجام، نظم و سرعت را در پروسه کاری خود خواهید دید، گزارشاتی خواهید گرفت که برنامه های آتی شما را بهبود می بخشد.

با استفاده از نرم افزار خدمات پس از فروش می توانید در بلند مدت برآورد مناسبی از هزینه ها و در آمد های خود داشته باشید، قطعات مصرفی خود را به خوبی رصد کنید و وضعیت قطعات داغی خود را داشته باشید (البته در صورتی که خدمات پس از فروش شما با قطعات سرو کار دارد!).

بدون شک تعمیر کاران و پرسنل پشتیبانی شما برایتان بسیار مهم هستند با استفاده از نرم افزار ها خواهید توانست کیفیت کار آنها را بررسی کنید و آیتم های تشویقی مناسب برایشان در نظر بگیرید و راندمان کاری آنها را بهبود بخشید. به علاوه در بلند مدت با توجه به اینکه شما تمامی اطلاعات دستگاه ها و خرابی های آنها را دارید از یک دایرة المعارف برای خرابی ها ، مشکلات و نحوه رفع عیب آنها خواهید داشت که برای آموزش پرسنل جدید بسیار مفید است.در واقع با استفاده از نرم افزار خدمات پس از فروش این موارد و مزایایی از این دست را در پروسه کاری خود مشاهده خواهید کرد.

برای شناخت یک نرم افزار خدمات پس از فروش خوب شما در ابتدا می بایست نکات زیر را مدنظر داشته باشید با پاسخ دادن به این سوالات شما یک نیاز سنجی خواهید اشت و متناسب با آن می توانید نرم افزار مناسب خود را خریداری کنید.

  • تعداد حدودی مشتریان شما چقدر است ؟
  • تعداد پرسنل سرویسکار یا ارائه دهندگان خدمات در سازمان شما چقدر است؟
  • وسعت جغرافیایی خدمات زیاد است یا خیر(برای مثال سرویسکاران در یک محل هستند یا در شهرهای مختلف در حال ارائه سرویس هستند) ؟
  • پروسه پذیرش شما به چه صورت است؟
  • تراکنش های مالی خدمات را به چه صورت انجام خواهید داد؟
  • تراکنش های بخش خدمات با انبار به چه صورت خواهد بود؟
  • چه گزارشاتی در روند پروسه خدمات خود لازم دارید؟
  • برنامه ای مدون برای نظر سنجی از مشتریان دارید؟
  • در صورتی که در پروسه خود سرویس های دوره ای دارید چگونه می خواهید به آنها رسیدگی کنید؟
  • اطلاعات مشتریان شما چگونه ذخیره می شود ؟
  • آیا آماری برای هر دستگاه یا هر مشتری و اینکه چه کارهایی تا به حال برایشان انجام شده است وجود دارد؟
  • برای استخراج آمار تعمیرات یک تعمیرکار ابزاری دارید؟

علاوه بر اینها مواردی که در مقاله راهکارهای خرید نرم افزار حسابداری ذکر شده نیز حتما مد نظر قرار دهید. چون خدمات پس از فروش بخشی از یک نرم فزار یکپارچه است بنابراین به این موضوع نیز باید توجه خاصی شود و در صورت امکان نرم افزاری تهیه کنید که در بلند مدت امکان یکپارچه سازی با بخش مالی و انبار را داشته باشد.

پس از آماده شدن نیازسنجی حال باید محصول مورد نظر خود را بررسی کنید ،با توجه به اینکه شرکت های نرم افزاری عموما در هنگام تولید نرم افزار عموما به هدف محصول فکر میکنند و بعد روی راهکار های مختلف کار می کنند بنابراین این وظیفه خود شماست که تشخیص دهید نرم افزار منتخب شما برای صنعت شما راهکار های مناسبی دارد یا نه .

به علاوه می توانید با استفاده از RFP نرم افزار متوجه شوید که آن نرم افزار چقدر منعطف است هر چقدر نرم افزار منعطف و گسترده باشد راحت تر می توانید از آن استفاده کنید .

در واقع نرم افزاری که منعطف است برای عموم کسب و کار ها جوابگو است و می تواند راهکارهای متفاوتی را پوشش دهد . اگر در پروسه خدمات خود مسیر های متفاوتی را دارید می توانید نرم افزاری را انتخاب کنید که بتوانید جریان های کاری خود را در آن تعریف کنید. نرم افزار های خدمات پس از فروش عموما باید جریان های کاری را داشته باشند

تا روند کار طبق تعاریف شما اجرا شود مثلا اگر پروسه شما به این صورت است که ابتدا پذیرش انجام می شود سپس تعمیر کار قطعات لازم را از انبار می گیرم و بعد اعزام می گردد بهتر است بتوانید این پروسه را به صورت روتین کار خود تعریف کنید که روال کار شما حفظ شود. و اینکه شما باید بتوانید چندین روال در نرم افزار تعریف کنید چون بدون شک روند های کاری در سازمان شما متفاوت خواهد بود

حال که نیازسنجی خود را با نرم افزار منتخب خود منطبق دیدید می توانید از کارشناسان فروش نرم افزار نیز کمک بگیرید آنها می توانند امکاناتی را به شما معرفی نمایند که شاید شما متوجه آن نشده باشید ولی بسیار برایتان کاربردی باشد.

در نظر داشته باشید که انتخاب نرم افزار و خرید آن همیشه اول راه است بخش مهمتر که بسیار قابل توجه است پیاده سازی و استقرار آن است پس همیشه توجه داشته باشید که نرم افزاری را انتخاب کنید که در استقرار و پشتیبانی سابقه ی خوبی داشته باشد و بتواند نهایت همکاری را با شما انجام دهد هر چه استقرار یک نرم افزار به صورت حرفه ای تری انجام گردد شما بهتر می توانید از ابزارهای آن در جهت پیشبرد اهدافان استفاده نمایید.

سخن آخر :

همراهان عزیز بدون شک شما نیز دغدغه های زیادی در ارائه خدمات دارید که خوشحال خواهیم شد آنها را با خوانندگان ما در میان بگذارید.

نویسنده: احسان مهدیزاده

								
برچسب ها :
0 0 رای ها
رتبه
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه ها
مطالب مرتبط
دانلود کاتالوگ دمو