چرا داشتن وبسایت در کنار کسب و کار مهم است؟

احسان مهدیزاده
زمان مطالعه : 12دقیقه دیدگاهها

اهمیت وب سایت در کسب و کارها

داشتن وبسایت در کنار کسب و کار

امروزه بیشتر کسب و کارها در تلاش هستند که تجارت خود را از شکل سنتی خارج کنند و به دنبال راه‌کارهای مدرن برای اثربخشی بهتر باشند. راه‌اندازی وبسایت اینترنتی یکی از روش‌هایی است که حضور شما را در نگاه مشتری پررنگ‌تر می‌کند و به این ترتیب می‌توانید کسب و کار خود را گسترش دهید. در جهان امروز که بیشتر مشتریان زمان زیادی را صرف گشت‌وگذار در اینترنت می‌کنند، اهمیت وب سایت برای همه کسب و کارها روشن است.

با توجه به عمومی شدن استفاده از اینترنت، معرفی محصول یا خدمات بدون داشتن وبسایت تا حدودی غیرممکن است؛ در حقیقت کسب و کارهایی که جایگاه محکمی در دنیای دیجیتال ندارند، تعداد زیادی از مشتریان وفادار خود را از دست می‌دهند. به طور معمول بیشتر افراد به کسب و کارهایی که در فضای اینترنت فعالیت می‌کنند، وفادارتر هستند؛ زیرا جست‌وجو در اینترنت و دیدن از وبسایت‌های مختلف، جز عادت روزانه بسیاری از کاربران است.با فراپیام همراه باشید.

چرا راه‌اندازی وبسایت اهمیت دارد؟

کمبود شغل

یکی از دلایل اهمیت وب سایت یا راه‌اندازی مشاغل اینترنتی، این است که این روزها با مشکل کمبود مشاغل روبه‌رو هستیم؛ در واقع به علت وجود مشکلات اقتصادی، پیدا کردن یک شغل مناسب کمی سخت است.

استقلال مالی داشته باشید

یکی دیگر از دلایل اهمیت وب سایت، کسب درآمد و استقلال مالی است. با راه‌اندازی وبسایت می‌توانید برای خود کار کنید و دیگر نیازی به پیدا کردن مشاغلی با شرایط سخت نباشید. با راه‌اندازی کسب و کارهای اینترنتی می‌توان به یک درآمد ثابت و زیاد رسید که به مرور زمان میزان درآمد شما افزایش پیدا می‌کند.

مدیر خودتان باشید

تصور کنید که در یک شرکت مشغول به کار شدید، شما موظف هستید که تمام قوانین و چارچوب‌هایی که توسط مدیر شرکت تعیین شده است را اجرا کنید، در غیر این صورت شغل خود را از دست می‌دهید؛ اما اگر صاحب یک وبسایت اینترنتی باشید، مطابق با برنامه و قوانین خود رفتار می‌کنید.

از بین رفتن کسب و کارهای سنتی

کسب و کار اینترنتی

همان‌طور که در ابتدا مقاله هم گفتیم، با توجه به استفاده روزانه افراد از اینترنت، مشاغل سنتی دیگر طرفداران خود را از دست دادند و در حال از بین رفتن هستند؛ به همین دلیل اکثر کسب و کارها به سمت دیجیتال شدن در حرکت هستند؛ برای مثال می‌توان به اسنپ اشاره کرد با راه‌اندازی آن دیگر کم‌تر کسی از تاکسی و آژانس استفاده می‌کند؛ حتی امروزه بیشتر افراد از نرم افزار فروشگاه‌ اینترنتی ، انواع لباس، کیف، کفش و … را خریداری می‌کنند.

ظهور کسب و کارهای اینترنتی باعث شده است که مردم از وبسایت‌ها خرید کنند و دیگر سراغ مشاغل سنتی نروند؛ برای مثال تصور کنید که می‌خواهید یک کتاب درسی برای خود یا یکی از اعضا خانواده تهیه کنید، به جای اینکه کتا‌ب‌فروشی‌ها را بگردید به راحتی می‌توانید از وبسایت‌های اینترنتی کتاب مورد نظر خود را پیدا کنید.

تبلیغات کم ‌هزینه

تبلیغات مهم‌ترین قسمت هر کسب و کاری است که از طریق آن محصولات و خدمات خود را به مشتری معرفی می‌کنید؛ زیرا تا زمانی که محصولاتتان را به مشتری معرفی نکنید، آن‌ها چیزی از شما نمی‌خرند. در کسب و کارهای اینترنتی نیازی نیست هزینه‌های گزافی را بابت تبلیغات پرداخت کنید، بلکه از طریق بازاریابی و تولید محتوا می‌توانید محصولات خود را به مشتری بفروشید.

نیاز به سرمایه زیادی ندارید

یکی از دلایل اهمیت وب سایت‌ این است که نیاز به سرمایه زیادی ندارید؛ بنابراین شما با سرمایه بسیار کم به یک درآمد زیاد می‌رسید، اما درباره مشاغل سنتی همچین چیزی امکان‌پذیر نیست؛ بنابراین اگر جز آن دسته افرادی هستید که سرمایه کمی دارید، بهترین شغل برای شما همان مشاغل اینترنتی و داشتن وبسایت است.

عدم محدودیت جفرافیایی و زمانی

اگر بخواهیم به یکی دیگر از دلایل اهمیت وب سایت اشاره کنیم؛ وبسایت‌های اینترنتی ۷ روزه هفته به صورت ۲۴ ساعته فعال هستند و کاربران به سادگی می‌توانند در هر ساعتی از شبانه‌روز و در هر نقطه‌ای از سطح کشور خرید کنند.


همچنین بخوانید : دیجیتال مارکتینگ چیست؟


برای درک بهتر این موضوع تصور کنید که می‌خواهید یک محصول خاص را از یک فروشگاه تهیه کنید؛ علاوه‌بر اینکه باید زمان و هزینه زیادی را برای رفتن به فروشگاه صرف کنید، ناگهان متوجه می‌شوید که فروشگاه بسته است؛ چه احساسی دارید؟ بی‌شک کلافه هستید و تصمیم دارید یک مرکز خرید دیگر را پیدا کنید، اما انتخاب یک فروشگاه جدید کار سختی است؛ بنابراین خرید از یک وبسایت اینترنتی اقدامی بسیار منطقی است.

کسب اعتبار برای کسب و کارتان

ساخت وبسایت در کنار کسب و کار

با ایجاد یک وبسایت اینترنتی به کسب و کارتان اعتبار می‌بخشید و به مشتریان نشان می‌دهید که چرا باید به شما اعتماد کنند؛ اکثر افراد قبل از خرید هر کالایی ابتدا به طور کامل درباره آن تحقیق می‌کنند و پس از کسب اطلاعات کافی، محصول مورد نظر خود را می‌خرند؛ حال اگر شما محصول یا خدمات بسیار خوبی را در اختیار مشتری قرار دهید، کاربران شما را برای خرید انتخاب خواهند کرد.

نکته: شما موظف هستید که حرفه‌ای رفتار کنید تا مشتری به کسب و کارتان اعتماد کند؛ یکی از روش‌هایی که شما را در نگاه مخاطب حرفه‌ای جلوه می‌دهد، راه‌اندازی وبسایت است.

برندینگ

اگر شما از یک وبسایت مناسب برخوردار باشید، به راحتی می‌توانید خدمات و محصولات خود را به مشتری معرفی کنید و اعتبار و شهرت زیادی برای تجارت خود به دست آورید؛ به این ترتیب نام برند شما در ذهن مشتریان ماندگار می‌شود.

بهبود تعامل با مشتریان

در فضای آنلاین به راحتی می‌توانید با مشتریان ارتباط برقرار کنید و با سلیقه و نیاز مشتریان آشنا شوید؛ همچنین از نظرات و پیشنهادات مشتریان در جهت بهبود کسب و کارتان استفاده کنید.

معرفی محصولات

یک وبسایت اینترنتی به خوبی قابلیت معرفی و نمایش محصولات و خدمات شما را به مشتری دارد؛ همچنین به آسانی می‌توانید اطلاعات کاملی را درباره محصولات خود در اختیار مشتریان قرار دهید. یکی از مزایای معرفی محصول در فضای اینترنت این است که نیاز به حضور فیزیکی مشتریان ندارید و آن‌ها می‌توانند به صورت آنلاین از محصولات و سایت شما دیدن کنند تا خرید خوبی داشته باشند.البته باید توجه داشته باشید که دریافت اینماد یکی از مهم ترین مسائل در راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی است.

برطرف کردن انتظارات مشتری

شما به عنوان صاحب یک کسب و کار موظف هستید، انتظارات مشتریان را شناسایی کنید و اطلاعات کافی درباره آن در اختیار مشتری قرار دهید.

به آسانی اطلاعات خود را به‌روزرسانی می‌کنید

تصور کنید که صاحب یک تجارت سنتی هستید و می‌خواهید تغییری در ویترین خود ایجاد کنید؛ مسلما این تغییرات نیازمند زمان و هزینه‌ زیادی است، ولی در کسب و کارهای اینترنتی به راحتی می‌توانید وبسایت خود را به‌روزرسانی کنید.

توانایی جذب مشتریان هدف

اگر نگاهی گذرا به کسب و کارهای کوچک داشته باشید، متوجه می‌شوید که هنوز هم هستند کسب و کارهایی که وبسایت ندارند؛ بنابراین این یک فرصت طلایی است که می‌توانید از طریق آن جایگاه خوبی را به دست آورید.

یکی دیگر از دلایل اهمیت وب سایت دقیقا همین‌جا مشخص می‌شود؛ تصور کنید که کاربران می‌خواهند محصول خاصی را خریداری کنند و هنگام جست‌وجو در گوگل، وبسایت شما به کاربر نمایش داده می‌شود؛ در این حالت مخاطب شما را برای خرید انتخاب می‌کند.

نکته: بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به جای گشت‌وگذار در فروشگاه، بیشتر وقت خود را صرف مرور وبسایت‌ها کنند، تا تصمیم بگیرند که چه محصول یا خدماتی برای آن‌ها مناسب است.

شروع مراحل کسب درآمد از وبسایت

شناسایی مهارت

قبل از هر چیزی ابتدا باید علاقه و مهارت خود را شناسایی کنید، سپس با تکیه بر علاقه و استعداد، کسب و کارتان را شروع کنید.

انتخاب حوزه کاری

قدم دوم برای شروع هر تجارتی انتخاب حوزه کاری است؛ شما باید پس از شناسایی مهارت خود، حوزه‌ای که قرار است در آن فعال باشید را انتخاب کنید. فراموش نکنید که برای انتخاب حوزه کاری و شروع تجارت، نیازی نیست که ایده خاص و عجیبی داشته باشید بلکه سعی کنید، کمی‌ متفاوت باشید تا نتیجه خوبی به دست آورید.

اگر در یک رشته خاص مهارت داشته باشید که خب کار شما بسیار آسان است، اما اگر مهارت خاصی هم ندارید، باید کسب و کارهایی را انتخاب کنید که در بین کاربران بسیار پرطرفدار هستند؛ به همین دلیل بهترین منبع شما گوگل است، پس از طریق گوگل موضوعاتی که مردم آن را جست‌وجو می‌کنند را پیدا کنید.

رقبا را بررسی کنید

قبل از شروع هر تجارتی باید رقبای کسب و کارتان را به خوبی تحلیل کنید؛ یعنی محتوا، محصولات، خدمات و وبسایت آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید تا بدانید استراتژی رقبا چیست و چقدر پیشرفت داشتند.

بررسی محتوا وبسایت قسمت بسیار مهمی است که با بررسی آن می‌توانید، نقاط ضعف و قوت آن‌ها را شناسایی کنید؛ به این ترتیب صفحات محصول خود را بسیار جذاب‌تر در اختیار کاربران قرار می‌دهید.

طراحی وبسایت

طراحی سایت بسیار اهمیت دارد و باید به بهترین نحو احسن این قسمت را انجام دهید؛ بعضی از افراد تصور می‌کنند که برای طراحی سایت باید هزینه‌های گزافی را پرداخت کنند، یا باید به برنامه‌نویسی کامپیوتر مسلط باشند تا سایت خوبی را بسازند؛ اما این تصور کاملا اشتباه است؛ برای طراحی و ساخت سایت باید هاست و دامین مناسب انتخاب کنید که شرکت‌های ارائه کننده این خدمات شما را راهنمایی می‌‍‌کنند.

برای انتخاب هاست باید به نکاتی دقت کنید که به شرح زیر است:

  • از شرکت‌های معتبر ارائه‌کننده هاست استفاده کنید؛
  • سایت شما باید آپ‌تایم بالایی داشته باشد تا کاربران به سادگی از آن استفاده کنند؛
  • از هاست ارزان و قیمت پایین استفاده نکنید که مشکلی برای وبسایت شما ایجاد نشود؛
  • از هاست با کیفیت استفاده کنید.

افزایش ترافیک سایت

ترافیک سایت رابطه مستقیمی با میزان فروش شما دارد؛ هر چه میزان ترافیک سایت شما افزایش یابد درآمد خوبی را از این راه کسب می‌کنید.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی (سوشال مدیا)

یکی از روش‌های بسیار خوب در جذب مخاطب و افزایش ترافیک سایت، استفاده از شبکه‌های اجتماعی است؛ امروزه به دلیل استفاده بسیار زیاد کاربران از شبکه‌های اجتماعی، ترافیک زیادی را می‌توانید از طریق سوشال مدیا به سمت وبسایت خود هدایت کنید.

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یا کانتنت مارکتینگ به معنای تولید محتوایی است که اطلاعات مفید و ارزشمندی درباره محصول یا خدمات شما، در اختیار مشتری قرار می‌دهد؛ یعنی در حقیقت به صورت مستقیم محصول کسب و کارتان را تبلیغ نمی‌کند، اما توانایی ایجاد علاقه به خرید را در مشتریان به وجود می‌آورد.

کاربرانی که از سایت شما بازدید می‌کنند براساس کیفیت محتوا، کسب و کارتان را مورد قضاوت قرار می‌دهند؛ بنابراین اگر سایت از جذابیت بصری و محتوایی برخوردار نباشد، به‌طور قطع مخاطبین خود را از دست می‌دهید.

استفاده از تصاویر، ویدیو و صدا از نکاتی است که در جذب مخاطبین حائز اهمیت است؛ در واقع محتواهای بصری به درک بهتر کاربران کمک شایانی می‌کند تا به آسانی پیام شما را دریافت کنند.

استراتژی سئو سایت

استراتژی سئو سایت عبارت است از یک برنامه‌ریزی دقیق و اجرای آن برای کسب رتبه بالا در گوگل؛ به عبارتی دیگر استراتژی سئو کمک می‌کند، تا رتبه سایت شما بهبود پیدا کند و ترافیک سایت به‌طور چشم‌گیری افزایش یابد.

استراتژی سئو سایت، شامل موارد زیر است که به صورت مختصر به شما توضیح می‌دهیم.

  • تحقیق کلمات کلیدی

اولین قدم در بهبود سایت، تحقیق کلمات کلیدی یا کیورد ریسرچ است؛ برای اینکه کلمات درستی را برای کیورد ریسرچ انتخاب کنید، باید از طریق گوگل کلماتی که به شما پیشنهاد می‌شود را مورد بررسی قرار دهید؛ البته از ابزارهای کمکی مانند google keyword، kwfinder، moz و … نیز استفاده کنید.

  • بررسی صفحات اول گوگل

پس از انتخاب کلمات کلیدی مناسب، باید وبسایت‌هایی که در صفحه اول گوگل قرار دارند را مورد بررسی قرار دهید؛ به این منظور، کلمات کلیدی را در موتور جست‌وجوگر گوگل وارد کنید تا محتوای وبسایت‌هایی که در صفحه اول قرار گرفتند را مورد بررسی قرار دهید.

  • تولید محتوای ارزشمند

محتوای با کیفیت و منحصر به فرد برای کاربران تولید کنید، تا در بین رقبا جایگاه خوبی داشته باشید.

نکات کاربردی در موفقیت وبسایت

  1. اهداف کسب و کارتان را مشخص کنید؛
  2. اهداف بلند مدت و کوتاه مدت خود را به گونه‌ای انتخاب کنید که قابل دسترس باشند؛
  3. اهداف و برنامه‌های خود را اولویت‌بندی کنید و براساس اهمیت آن‌ها اقدامات لازم را انجام دهید؛
  4. مسئولیت‌‍‌پذیر باشید و مسئولیت وظایفی که برعهده دارید را بپذیرید؛
  5. برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید و با ذهنی خلاق، اهداف کسب و کارتان را دنبال کنید؛
  6. افراد خلاق و با انگیزه را در کسب و کار خود استخدام کنید؛
  7. قبل از راه‌اندازی هر نوع وبسایتی، به علایق خود توجه کنید؛ رمز موفقیت شما این است که با شناخت علاقه و توانمندی خود، کسب و کارتان را شروع کنید؛
  8. محصولات خود را با شیوه‌ای مناسب تبلیغ کنید، به صورتی که حاوی یک پیام دقیق و مشخص باشند؛
  9. رقبای خود را تحلیل کنید و شرایط آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید؛
  10. به مشتریان احساس با ارزش بودن بدهید و با آن‌ها تعامل داشته باشید؛
  11. از یک تیم بازاریابی فروش خبره، برای فروش محصولات استفاده کنید.

راه‌اندازی یک وبسایت برای هر کسب و کاری الزامی است و با داشتن یک سایت حرفه‌ای، می‌توان نتیجه بسیار خوبی به دست آورد؛ بنابراین اگر تا به حال وبسایتی نداشتید، هر چه سریع‌تر مراحل آن را شروع کنید؛ همچنین برای راهنمایی‌های بیشتر می‌توانید، روی کمک تیم فراپیام حساب کنید.به همین منظور می توانید با صفحه خدمات دیجیتال مارکتینگ مراجعه کنید.

نویسنده: احسان مهدیزاده

								
برچسب ها :
0 0 رای ها
رتبه
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه ها
مطالب مرتبط
دانلود کاتالوگ دمو