سئو بهتر است یا تبلیغات گوگل ؟

احسان مهدیزاده
زمان مطالعه : 12دقیقه دیدگاهها

سئو بهتر است یا تبلیغات گوگل ؟

یکی از مشکلاتی که کسب‌وکارها به ویژه کسب‌کارهای نوپا با آن مواجه می‌شوند عدم توانایی در مقایسه سئو و گوگل ادز است. به این صورت که محصولی را به بازار عرضه می‌کنند اما نمی‌دانند چگونه به مخاطب‌های خود دست پیدا کنند. آیا بر روی گوگل ادز سرمایه‌گذاری کنند یا سئو؟ کدام یک در کوتاه مدت و کدام در درازمت اثربخش‌تر است؟ تمام این‌ها سوالاتی است که برخی کسب‌وکارها با آن مواجه می‌شوند. نکته‌ای که در مقایسه سئو و گوگل ادز بای به آن توجه کنید این است که باید توجه کنید که نمی‌توان تمام سرمایه‌گذاری را بر روی یکی از کانال‌ها کرد و دیگری را به طور کامل رها کرد.از طرفی فراموش نکنید که می‌توان از این دو به عنوان مکمل یکدیگر نیز استفاده کرد.

سئو بهتر است یا تبلیغات گوگل

در این مقاله از شبکه دانش فراپیام ابتدا به ارائه توضیحات مختصری در مورد کانال‌های سئو و گوگل ادز می‌پردازیم. سپس به سراغ ارائه چندآمار مهم پیرامون هریک آن‌ها می‌پردازیم. و در انتها نتیجه می‌گیریم که کدام یک از کانال‌ها از اولویت بالاتری نسبت به کانال دیگر برخوردار است.

سئو چیست؟

سئو چیست؟ سئو یا بهینه‌سازی موتور جستجو به ارائه محتوا در وبسایت جهت بهبود نمایش سایت به کاربران و موتور‌های جستجو می‌گویند. نکات مهم در مورد سئو این است که ابتدا باید سایتی داشته باشید که به لحاظ تکنیکال، سرعت لود و امنیت استاندارد باشد. سپس باید به سراغس سئو کردن محتوای خود بپردازید. از کلمات کلیدی در عناوین خود استفاده کنید و کلما کلیدی را به صورت استاندارد در زیرعنوان‌های خود پخش کنید. همچنین مورد دیگری که به بهود سئوی سایت شما کمک می‌کند استفاده از ساختار url استاندارد است. لینک‌سازی نیز کمک بسیاری به بهبود رتبه وبسایت شما می‌کند. هرچه سایت‌ها یا کاربران راضی از محتوای بیشتری به شما لینک بدهند اعتبار بیشتری به سایت شما داده می‌شود.

فراموش نکنید هرچه زمان بیشتری به بهینه کردن وبسایت خود اختصاص دهید امکان دسترسی به مشتری‌های هدف بیشتر شده و در نتیجه نرخ تبدیل شما افزایش می‌یابد. پس سئو یکی از کانال‌های مناسب برای هدایت ترافیک به سایت است که با ارائه محصول یا خدمت مناسب خود می‌‌توان آن‌ها را به مشتری تبدیل کرد. رایگان بودن موتور‌های جستجو شاید مهم‌ترین مزیت آن باشد. اما توجه داشته باشید که به علت رقابت سنگین در موتور جستجویی مانند گوگل هزینه‌هایی مانند هزینه متخصص، هزینه لینک‌سازی و هزینه بهبود سرعت سایت در سئو غیرقابل‌چشم‌پوشی است. در ادامه به ارائه توضیحاتی پیرامون گوگل ادز می‌پردازیم..

مقایسه سئو و ادز

گوگل ادز چیست؟

گوگل ادز چیست؟ به پلتفرمی که در آن می‌توان تبلیغات به ازای کلیک تعریف کرد گوگل ادز می‌گویند. کنار لینک‌هایی که توسط گوگل ادز در نتایج جستجو یا SERPS نمایش داده می‌شود کلمه Ad قابل مشاهده است. سازوکار گوگل ادز بر مبنای مزایده است. یعنی شما با مشخص کردن سقف میزانی که قصد دارید به ازای هر تبلیغ هزینه کنید به گوگل می‌گویید که تحت چه شرایطی تبلیغ شما را نمایش دهد. اینکه تبلیغ شما نمایش داده شود یا خیر به عوامل دیگری مانند مرتبط بودن تبلیغ، تجربه‌ای که لندینگ پیج در اختیار کاربران قرار می‌دهد و CTR مورد انتظار بستگی دارد.


همچنین بخوانید : آیا تبلیغات گوگل ادز به صرفه است؟


گوکل ادز یک فرصت مناسب برای کسب‌وکارهایی است که توانایی رقابت در کلمات کلیدی محتلف به صورت ارگانیک را ندارند. آن‌ها می‌توانند با استفاده از گوگل ادز و مورد هدف قرار دادن کلمات کلیدی مرتبط به افزایش ترافیک وبسایتشان با استفاده از این روش کمک کنند.

آمار تاثیر‌گذار در مقایسه سئو وگوگل ادز در زمینه سئو

حال که با سئو به طور مختصر آشنا شدید به بیان چند نمونه آمار در زمینه سئو می‌پردازیم. این آمار که توسط سایت هاب‌اسپات منتشر شده‌اند می‌تواند به شما در زمینه مقایسه سئو گوگل ادز و اولویت دادن یکی بر دیگری کمک بسیاری کند:

  • ۸۰ درصد از کاربران موتورهای جستجو نتایج گوگل ادز را نادیده می‌گیرند. ۷۰ درصد از کاربران تمایل به کلیک کردن بر روی لینک‌های ارگانیک از خود نشان می‌دهند.
  • سایت‌های محتوایی ۳۰۰ درصد بیشتر از شبکه‌های اجتماعی حجم سرج دارند.
  • درآمد کانال سئو ۲۰ درصد است. بازگشت سرمایه توسط سئو انباشت شده و این کانال را به یکی از بهترین کانال‌ها به این لحاظ تبدیل کرده است. معمولا کاربران در بازدید اول تبدیل به مشتری نمی‌‎شوند. به همین دلیل بالا بودن در موتور‌های جستجو کمک بسیاری به بازدید دوباره مشتری از سایت می‌کند.
  • ۲ درصد از کاربران تبلیغات گوگل را مطالعه می‌کنند اما بر روی آن کلیک نمی‌کنند. البته این نکته شایان ذکر است که تنها نصف مشتریان قار به شناسایی تبلیغات هستند.
  • ۹۰۰ درصد رشد در دو سال اخیر در کانال سئوی محلی صورت گرفته است. ۸۸ درصد از کاربران مرتبط برای تماس و بازدید از نتایج سئوی محلی استفاده می‌کنند.
  • سئوی ارگانیک ۵٫۶۶ برابر بهتر از تبلیغات گوگلی است و این عدد نقش مهمی در مقایسه سئو و گوگل ادز ایفا می‌کند. در دراز مدت سئو قعا کانال بهتری از تبلیغات گوگلی است. بیشتر کاربران معتقدند تبلیغات گوگلی به هنگام جستجو برای آن‌ها حواس‌پرتی ایجاد می‌کند.

سئو و تبلیغات

آمار تاثیر‌گذار در مقایسه سئو وگوگل ادز در زمینه گوگل ادز

در مورد گوگل ادز توضیحاتی را ارائه دادیم. هرچند گفتیم سئو کانال بهتری در دراز مدت است اما فراموش نکنید که تبلیغات گوگلی نیز مستق از سئو کانال بسیار مهم و ارزشمندی محسوب می‌شود. به آما زیر که توسط وبسایت هاب‌اسپات منتشر شده‌اند توجه کنید:

  • ۳ جایگاه اول گوگل ادز ۴۶ درصد از کلیک‌ها را به خود اختصاص می‌دهند
  • کسب‌وکارها به ازاری هر ۱٫۶ سرمایه گذاری بر روی گوگل ادز ۳ دلار درآمد کسب می‌کنند.
  • بیش از ۶۵۰ میلیون دستگاه از تبلیغات گوگل استفاده می‌کنند.
  • تبلیغات گوگلی آگاهی از برند را ۸۰ درصد افزایش می‌دهند.
  • گوگل ۳۳۲۴ بار تا کنون الگوریتم خود را به‌روزرسانی کرده است و یکی از مزایای تبلیغات گوگلی این است که شامل این به‌روزرسانی‌ها نمی‌شوند.

نتیجه‌گیری

اعدادی را که برای شما ذکر شد را با یکدیگر مقایسه کنید. ببنید کدام یک از کانال‌ها برای شما مفید‌تر است. اگر مشکل سرمای‌گذاری کردن ندارید پیشنهاد ما به شما استفاده زا مزیت‌های هردو کانال است. هم تبلیغات گوگلی و هم سئو می‌توانند به طرز چشمگیری نرخ تبدیل را افزایش دهند. توجه داشته باشید که می‌توانید با برنامه‌ریزی دراز مدت در سئوی ارگانیک و برنامه‌ریزی کوتاه مدت در تبلیغات گوگلی موفقیت کسب کنید. از طرفی فراموش نکنید که می‌توانید به کمک تبلیغات گوگلی و سئوی ارگانیک از آن‌ها به عنوان مکمل نیز استفاده کنید.

همراهان فراپیام از اینکه تا انتهای این مقاله وبلاگی با ما همراه بودید نهایت تشکر را دارا هستیم. لطفا با ارائه نظرات و پیشنهادات خود ما را در بهتر کردن هرچه بیشتر مقالاتمان یاری کنید.

نویسنده: احسان مهدیزاده

								
برچسب ها :
0 0 رای ها
رتبه
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه ها
مطالب مرتبط
دانلود کاتالوگ دمو