فروشگاه ­های اینترنتی و دغدغه تأمین کالا

احسان مهدیزاده
زمان مطالعه : 12دقیقه دیدگاهها

فروشگاه­ های اینترنتی و دغدغه تأمین کالا

دغدغه های فروشگاه اینترنتی

آیا تا به حال فکر کرده اید محصولاتی را که می­خواهید در فروشگاه اینترنتی خود بفروشید چگونه تهیه کنید؟ تأمین کالا در فروشگاه­های اینترنتی پس از خرید فروشگاه ساز اینترنتی یکی از دغدغه­های مشاغل آنلاین بوده و اگر هنوز راه حل مناسبی برای این کار پیدا نکرده­اید وقت آن است که در تجارت آنلاین خود جدی­تر باشید.

در نظر داشته باشید بدون اینکه در این رابطه راه حل مناسبی بیابید نمی­توانید از میزان سوددهی محصولات خود مطلع شوید و در نتیجه برنامه­ ریزی برای یک کسب و کار موفق در فروشگاه اینترنتی تقریبا غیر ممکن می­شود. از این رو برای اینکه در این عرصه بتوانید فعالیت خوبی داشته باشید باید چندین مرحله را پشت سر بگذارید که در ادامه این مقاله از فراپیام با آنها آشنا خواهیم شد.

چگونه محصولات و کالاهای فروشگاه اینترنتی را تأمین کنیم؟

تأمین کالا در فروشگاه اینترنتی و موارد مرتبط با آن مانند مدیریت فروشگاه آنلاین و انبارداری و خدمات ارسال کالا جزء آن دسته از موضوعاتی است که علیرغم اهمیت فراوان آنها، کمتر به آنها پرداخته شده است. چندین روش برای تأمین کالا در فروش آنلاین به شرح زیر وجود دارند:

۱٫ تأمین کالا در فروشگاه­های اینترنتی از عمده فروشی­ها

با خرید کالای مورد نیاز خود از عمده فروش­ها (Wholesalers) در صورتی که فروش شما از برخی کالاها افزایش یافت، دیگر لازم نیست که نگران تأمین محصولات خود باشید. شما می­توانید با یافتن عمده فروشی­های معتبر در زمینه کاری خود، کالاهای خود را با قیمت بسیار مناسب خریداری کرده و در صورت سفارشات بیشتر، شاهد سود بیشتری برای فروشگاه اینترنتی خود باشید.

نکته­ای که البته باید در مورد سفارشات زیاد به آن توجه داشته باشید، انبار محصولات است. در واقع برای انبار و مدیریت آن نیز باید از قبل برنامه­ریزی کرده باشید تا به مشکل برنخورید.

۲٫ همکاری با فروشندگان سنتی و تأمین کالای مورد نیاز

تامین کالای فروشگاه اینترنتی

برای شروع کار فروش آنلاین می­توانید به فروشندگان سنتی سطح شهر و یا محلی که در آن زندگی می­کنید مراجعه کرده و از آنان بخواهید در این فرآیند با شما همکاری کنند. برای این همکاری باید چند نکته را در نظر داشته باشید تا طی فروش با مشکلی مواجه نشوید:

  • چک کردن موجودی کالاها با فروشنده: یکی از مسائل تأمین کالا در فروشگاه­های اینترنتی هنگام خرید از فروشگاه­های سنتی هماهنگ بودن با فروشنده است. شما باید به طور مرتب موجودی کالاها را چک کرد و در صورت نیاز از فروشنده بخواهید تا کالای مورد درخواست را برای شما ارسال کند.
  • سود و درآمدزایی: سود و درآمدزایی این روش از تأمین کالا به توافقی بستگی دارد که از ابتدا با فروشنده انجام می­دهید. بسته به نوع محصول و تعداد آن شما می­توانید از فروشنده بخواهید که در ازای فروش پورسانتی را برای شما در نظر بگیرد.
  • معرفی محصولات به مشتریان: معرفی محصولات در فروشگاه اینترنتی جزء وظایف شما بوده و باید با روش­های کارآمد به بازاریابی محصولاتی را که از فروشنده خریداری کرده­اید بپردازید.

۳٫ دراپ شیپینگ

دراپ شیپینگ (Drop Shipping) نسل جدیدی از کسب و کار است که برای راه اندازی آن نیازی به سرمایه میلیونی جهت خرید کالا از عمده فروش نداشته و شما باید برای پشتیبانی و تبلیغات محصولات خود مقداری سرمایه داشته باشید. به عبارتی این یک روش عرضه کالا است که در آن کالا را مستقیما از انبار تأمین کننده برای خریدار ارسال می­کنید.

تأمین کالا در فروشگاه­های اینترنتی با دراپ شیپینگ با ریسک بالایی همراه است. در واقع موجودی انبار شما صفر است اما در وب­ سایت خود لیست کاملی از محصولات را دارید. شما به نوعی کاتالوگی از محصولات را در سایت خود قرار داده­اید و اگر کسی از فروشگاه آنلاین شما خرید و هزینه را پرداخت کنید، شما کالا را تهیه و برای او ارسال می­کنید.

شاید در نگاه اول تأمین کالا برای مشتری بدین شیوه راحت به نظر برسد اما با ریسک­های زیادی نیز همراه است. ممکن است مشتری هزینه را پرداخت کند اما شما با توجه به عدم کالای مورد نیاز نتوانید آن را تأمین کنید. یا قیمت محصولات در بازار بالا و پایین شود و مدیریت آن برای شما سخت باشد. پس برای اداره کردن این نوع تأمین کالا باید تمامی جوانب را به خوبی در نظر بگیرید.


همچنین بخوانید : مراحل دریافت ای نماد فروشگاه اینترنتی


۴٫ نمایشگاه­های تجاری

یکی دیگر از راه­های تأمین کالا در فروشگاه­های اینترنتی، مراجعه به توزیع­کنندگان در نمایشگاه­های تجاری است. شما می­توانید با در این مکان­ها، تولیدکنندگان کوچک بیشماری را پیدا کنید که ممکن است برای جذب مخاطبین بیشتر مایل به همکاری با شما باشند. می­توانید با فروشندگان صحبت کنید و از آنها بخواهید که با قیمتی مناسب محصولات خود را برای فروش آنلاین با سودی مناسب در اختیار شما قرار دهند.

۵٫ مارکت پلیس

pic11

بازارچه آنلاین یا مارکت پلیس (Marketplace) بستری است که کاربر می­تواند در آن از چندین تأمین­کننده مختلف خرید کند. در واقع کسب و کار در این بازارچه یعنی در اختیار قرار دادن موجودی کالاهای سایر فروشندگان و تسهیل امکان خرید کالاهای عرضه شده توسط مشتریان. مارکت پلیس روش تأمین کالا در فروشگاه­های اینترنتی نیست اما شما می­توانید از این مدل برای رونق کسب و کار خود بهره ببرید.

در حقیقت شما می­توانید به جای فروشندگی، با سایر فروشندگان و تأمین­کنندگان کالا همکاری کنید. یعنی آنها محصولاتشان را در پنل شما قرار داده و مشتریان از آن خرید می­کنند. شما در این وضعیت باید به مدیریت و بازاریابی محصولات ارائه شده بپردازید. البته لازم به ذکر است که برای شروع کار فروشگاه اینترنتی، مارکت پلیس توصیه نمی­شود زیرا شما هنوز برند قوی در اختیار ندارید. اما اگر روزی در فروش اینترنتی جایگاهی کسب کردید می­توانید مدل تک فروشی خود را به بازارچه آنلاین تغییر داده و از این راه سود زیادی کسب کند.

جمع بندی

در این مقاله از شبکه دانش فراپیام سعی کردیم که بهترین روش­های تأمین کالا در فروشگاه­های اینترنتی را به شما معرفی کنیم. نکته­ای که در این زمینه مهم است، متفاوت بودن فروشگاه­ها و محصولاتی است که عرضه می­شوند. در واقع شما باید بهترین راه برای گسترش فروشگاه اینترنتی خود را با دقت انتخاب کرده و مرحله به مرحله به سمت بازار هدف قدم بردارید. سعی کنید همیشه از موجودی کالاهایی که در فروشگاه آنلاین خود ثبت نموده­اید اطمینان حاصل کرده تا بعدا دچار مشکل نشده و اعتماد مشتریان را از دست ندهید. امید است که با فروش و دریافت سود بیشتر، کسب و کار خود را به بهترین شکل گسترش دهید.

نویسنده: احسان مهدیزاده

								
برچسب ها :
0 0 رای ها
رتبه
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه ها
مطالب مرتبط
دانلود کاتالوگ دمو