همه چیز درباره تبلیغات اسپانسرینگ اینستاگرام

احسان مهدیزاده
زمان مطالعه : 12دقیقه دیدگاهها

معرفی تبلیغات اسپانسرینگ اینستاگرام، مزایا و محدودیت‌ها

تبلیغات اسپانسرینگ اینستاگرام

شبکه اجتماعی اینستاگرام ماهانه یک میلیارد کاربر فعال دارد. روزانه حدود ۵۰۰ میلیون نفر از کاربران این اپلیکیشن در حال گشت‌وگذار میان میلیاردها صفحه این برنامه هستند. البته کاربران اینستاگرام در فضای این برنامه فقط با دوستان و آشنایانشان در تماس نیستند، بلکه با برندهای تجاری فعال در اینستاگرام هم ارتباط نزدیکی دارند. میزان ارتباط کاربران در اینستاگرام حدود ۱۰ برابر بیشتر از فیس‌بوک است.

طبق مطالعات و آمار منتشر شده حدود ۶۰٪ کاربران اینستاگرام به طور مرتب در حال کشف محصولات جدید در این اپ هستند. همچنین بیش از ۲۰۰ میلیون نفر حداقل یک بار در روز از یک نمایه تجاری بازدید می‌کنند. بنابراین با توجه به آمار موجود باید گفت اینستاگرام یک پلتفرم است که اگر می‌خواهید در کسب‌وکارتان رشد کنید، باید واقعا روی آن تمرکز داشته باشید.

در این پست از شبکه دانش فراپیام ما دقیقا نحوه استفاده از پست‌های اسپانسر شده اینستاگرام را برای کسب‌وکار شما بررسی می‌کنیم. در ادامه با موارد مختلفی از جمله تبلیغات اسپانسرینگ اینستاگرام ، آموزش نحوه ایجاد، زمان استفاده او تفاوت آن‌ها با سایر تبلیغات اینستاگرام را مطرح خواهیم کرد.

چرا به تبلیغات اسپانسرینگ اینستاگرام نیاز دارید؟

با توجه به همه آنچه گفته شد، طبیعتا اینستاگرام یک بستر برجسته برای آگاهی از برند است. داشتن دنبال‌کنندگان بیشتر به این معنی است که می‌توانید با مشارکت بیشتر ، بازدید بیشتر و در نهایت فروش بیشتری داشته باشید.

بنابراین هرچه بیشتر در اینستاگرام فعال باشید و کاربران بیشتری را به سمت خود جذب کنید، می‌توانید درصد فروش بالاتری را برای خود تضمین کنید.

اگر چنین مسیری را برای رشد کسب‌وکارتان انتخاب کرده‌اید، استفاده از استراتژی‌های مختلف بازاریابی می‌تواند به شما در رسیدن به هدف کمک کند. یکی از این برنامه‌های توسعه کسب‌وکار در اینستاگرام، استفاده از پست‌های اسپانسری اینستاگرام است. این پست‌ها راهی خارق‌العاده برای گسترش و توسعه کسب‌وکار در فضای اینستاگرام، جذب فالوورهای بیشتر و ایجاد آگاهی از برند محسوب می‌شوند.

تبلیغات اسپانسرینگ اینستاگرام چیست؟

پست‌هایی که اینستاگرام اسپانسر آن‌هاست، پست‌هایی هستند که گاهی اوقات با نام Promoted Post هم شناخته می‌شوند. پست‌های پروموت اینستاگرام، در واقع همان پست‌های ارگانیک اینستاگرام هستند که شما برای ترویج و انتشار گسترده آن‌ها در این شبکه اجتماعی هزینه مشخصی را پرداخت می‌کنید. در این حالت پست شما به گروه خاصی از کاربران که خودتان تعیین کرده‌اید، نمایش داده خواهد شد؛ حتی اگر این افراد پیج شما را فالو نداشته باشند! با توجه به اینکه در این شیوه خود اینستاگرام مجری نمایش و پروموت پست موردنظر است، دیگر خبری از بازدید فیک، ریپورت، بلاک و شادوبن و سایر مشکلات این چنینی نخواهد بود.

زمانی که شما برای نمایش گسترده پست‌های خود در اینستاگرام هزینه می‌کنید، یک پست تبلیغی جدید خلق و طراحی نخواهید کرد؛ بلکه همان پست منتشر شده در صفحه خود را با همان نرخ درگیری مخاطب مانند سایر تبلیغات اینستاگرام به مخاطب نشان خواهید داد.

در شیوه تبلیغات اسپانسرینگ اینستاگرام مانند سایر گزینه‌های تبلیغاتی این برنامه، می‌توانید بعضی شاخص‌های هدف‌گذاری را برای نمایش تبلیغ به مخاطبان انتخاب کنید که با توجه به آن‌ها پست تبلیغاتی شما به افراد مشخصی نمایش داده خواهد شد.

امکانات و مزایای تبلیغات اسپانسرینگ اینستاگرام

اسپانسرینگ-تبلیغات-اینستاگرام

اینستاگرام برای این شیوه تبلیغاتی خود، امکانات و مزایای مختلفی در نظر گرفته است که با به کار گیری آن‌ها می‌توانید بیشترین بازدهی را روی تبلیغات اینستاگرام داشته باشید.

یکی از این موارد قابلیت اعمال فیلتر برای نمایش تبلیغات است. پیشنهاد فراپیام این است که اگر می‌خواهید از روش تبلیغاتی شبکه اجتماعی محبوب اینستاگرام برای Promoted Post استفاده کنید، می‌توانید شاخص‌هایی مانند سن، موقعیت جغرافیایی و علایق مخاطبان را برای نمایش تبلیغات به آن‌ها انتخاب کنید. در این شیوه تعداد شاخص‌های مربوط به انتخاب مخاطب هدف کمی محدود است، اما در عین حال اجرای آن بسیار ساده خواهد بود.

در نظر داشته باشید این پست‌ها فقط در اینستاگرام نشان داده می‌شوند، اما شما می‌توانید با قرار دادن آدرس صفحات سایت، پس از نمایش پست، مخاطب را به سمت سایت‌تان هم هدایت کنید تا ترافیک ورودی آن را بالا ببرید.

همچنین در صورتی که هنگام استفاده از تبلیغات اسپانسرینگ اینستاگرام، از ابزارهای مدیریت تبلیغات استفاده می‌کنید، می‌توانید تبلیغات این شبکه اجتماعی را با سایر کمپین‌ها و تبلیغات خود یکپارچه کنید.

برای این کار می‌توانید یکی از پست‌های از قبل منتشر شده در صفحه خود را برای تبلیغات اینستاگرام انتخاب کنید. سپس از همه گزینه‌های هدف‌گذاری و قرارگیری در دسترس مخاطب در تبلیغات معمول فیس‌بوک و اینستاگرام استفاده کنید. در این حالت با اجرای صحیح تنظیمات در ابزارهای مدیریت تبلیغات، تمام مشارکت‌هایی که در اینستاگرام یا خارج از اینستاگرام دارید، با اجرای کمپین به پست ارگانیک منتقل می‌شود.

این یک معامله بسیار کارآمد با بازدهی بالاست؛ چراکه در این حالت اگر فردی در یک تبلیغ فیس‌بوک کامنتی ثبت کند، این دیدگاه به جمع‌آوری محتواهای UGC بیشتر در پست ارگانیک اینستاگرام کمک خواهد کرد.

معایب و محدودیت‌های پست‌های تبلیغاتی اینستاگرام

همان‌طور که گفته شد پست‌های پروموت (Promoted Post) به شما اجازه می‌دهند که لینک‌های مختلف و امکانات یا قابلیت‌های متنوعی برای نمایش پست‌های مربوط به کسب‌وکارتان داشته باشید. به عبارت دیگر می‌توان گفت تبلیغات اسپانسرینگ اینستاگرام نسخه ساده‌ای از ابزارهای تبلیغاتی برای نمایش تبلیغات و القای احساسات به مخاطبان است.

اما مثل هر پلتفرم تبلیغاتی دیگر، تبلیغات اینستاگرام هم محدودیت‌های خودش را دارد. امکانات و شیوه‌های هدف‌گذاری پست‌های تبلیغی اینستاگرام بسیار محدودتر از سایر ابزارهای تبلیغاتی است. به همین دلیل در این شیوه شما از قابلیت ریتارگتینگ یا هدف‌گذاری مجدد برخوردار نخواهید بود و نمی‌توانید کاربرانی را که قبلا از پیج شما دیدن کرده‌اند، به طور ویژه مورد هدف تبلیغات خود قرار دهید.

بنابراین این شیوه‌ تبلیغاتی برای برندهایی با مخاطبان عمومی (از جمله برندها و کسب‌وکارهای محلی) مناسب‌تر از آن‌هایی است که به صورت هدف‌مند دنبال جذب مخاطب هستند. چراکه در این شیوه پیج‌هایی با مخاطبان عمومی بازدهی بیشتری نسبت به کسب‌وکارهایی با مخاطبان خاص دارند.

تفاوت پست‌های پروموت شده با دیگر انواع تبلیغ در اینستاگرام چیست؟

علاوه‌ بر تبلیغات اسپانسرینگ اینستاگرام انواع دیگری از تبلیغات هم در این شبکه اجتماعی وجود دارد که توسط کاربران اجرا می‌شود. زمانی که شما از دیگر پیج‌های موجود در اینستاگرام بخواهید برای پیج شما تبلیغات انجام دهند، انواع دیگر تبلیغات را انتخاب کرده‌اید. اما تفاوت این دو شیوه تبلیغاتی در چیست؟

همه پست‌هایی که در تبلیغات اسپانسرینگ اینستاگرام مورد استفاده قرار می‌گیرند، از محتواهای UGC یا همان محتواهای تولید شده توسط کاربران تامین می‌شوند؛ اما در مقابل، انواع دیگر تبلیغات اینستاگرام که مجری آن‌ها سایر پیج‌های موجود در اینستاگرام هستند، با هدف خاص و براساس اولویت‌های مشخصی از جمله آگاهی از برند، افزایش مخاطبان و مشتریان بالقوه، ترافیک ورودی و… طراحی و اجرا خواهند شد.

در نتیجه طبیعتا نوع محتوای این پست‌ها کاملا تبلیغاتی است و کاربران به سادگی متوجه محتوای تبلیغاتی موجود در این پست‌ها خواهند شد. طبق آمار منتشر شده تعداد کاربرانی که به تماشای محتواهای تبلیغاتی می‌پردازند، بسیار کمتر از کاربرانی است که محتوای UGC یا محتواهای تولید شده توسط کاربران را می‌بینند. پس اولین تفاوت در تعداد کاربرانی است که با پست موردنظر تعامل برقرار خواهند کرد.

تبلیغات-اینستاگرام

همچنین حتی اگر در انواع دیگر تبلیغات اینستاگرام هم از همان تصویر، ویدئو و کپشنی استفاده کنید که در تبلیغات اسپانسرینگ اینستاگرام به کار گرفته‌اید، در واقعیت شما همان پست را پروموت نکرده‌اید؛ چراکه بازدید، لایک و تعامل کاربر با پست‌ موجود در پیج‌های دیگر خواهد بود، نه پیج شما! این به آن معناست که به لطف تبلیغات کوتاه مدت در پیج دیگران، تعامل مشخصی با پست شما به وجود خواهد آمد و بعد از مدتی هم از بین خواهد رفت. پس شما نمی‌توانید آن را به طور دائم و ماندگار رشد دهید.

یکی دیگر از تفاوت‌های بین این شیوه تبلیغاتی و سایر تبلیغات موجود در اینستاگرام، در این است که بازدیدها، لایک‌ها، ویوها و تعاملات کاربران با تبلیغ موردنظر باعث رشد و توسعه پیج تبلیغ‌کننده خواهد شد و بر آن اثر می‌گذارد. به عبارت دیگر مالکان پیج‌های اینستاگرام هم بابت نمایش تبلیغ از شما پول خواهند گرفت و هم با این تبلیغ به رشد و توسعه پیج خود کمک خواهند کرد؛ این در حالی است که استفاده از تبلیغات اینستاگرام همین لایک، ویو، تعامل و… را برای پست‌های پیج خودتان ایجاد خواهد کرد.


همچنین بخوانید : دیجیتال مارکتینگ چیست؟


چگونه تبلیغات اسپانسرینگ اینستاگرام را اجرا کنیم؟

ایجاد پست‌های اسپانسری در اینستاگرام فوق‌العاده آسان است. برای این کار ابتدا وارد حساب کاربری خود در فیس‌بوک شوید و به صفحه ایجاد تبلیغات مراجعه کنید. و سپس گزینه (Engagement) را به عنوان هدف خود انتخاب کنید.

در مرحله بعدی باید هدف خود را مشخص و انتخاب کنید. سپس می‌توانید مخاطبان خود را انتخاب کنید. در این گام دو حالت پیش روی شماست. انتخاب مخاطبان خاص و متمایز یا مخاطبان عمومی و گسترده دو انتخابی است که می‌توانید طبق استراتژی خود یکی را اجرا کنید. به این ترتیب مخاطبان موردنظر شما پست را دیده و می‌توانند با آن تعامل داشته باشند.

در آخر هم می‌توانید جای‌گذاری موردنظر و بودجه خود را تعیین کنید. برای جای‌گذاری صحیح تبلیغات یادتان باشد در صورتی که بخواهید از لایک، بازدید و تعامل برقرار شده با پست به نفع خودتان استفاده کنید، باید سراغ پلتفرمی بروید که بتواند به خوبی این موارد را جمع‌آوری کرده و بستر مناسبی برای تعامل کاربر با شما ایجاد کند. برای مثال اگر دنبال کامنت، لایک، بازدید، اشتراک‌گذاری و… تبلیغات خود هستید، تبلیغات ستون‌های کناری جای درستی برای نمایش محتوای شما نیست.

حالا نوبت به ایجاد و ساختن پست تبلیغی موردنظرتان می‌رسد. خوشبختانه این مرحله در اینستاگرام بسیار ساده است؛ چراکه پست را باید از بین پست‌هایی که قبلا منتشر کرده‌اید، انتخاب کنید و این بخش زمان زیادی از شما نخواهد گرفت. در ضمن اگر مشابه پستی را که برای تبلیغ در اینستاگرام انتخاب کرده‌اید، در حساب کاربری فیس‌بوکتان هم منتشر کرده‌اید، حتما گزینه نسخه اینستاگرام پست را برای تبلیغات انتخاب کنید.

در آخر آگهی خود را مرور کرده و در صورت تایید، آن را ثبت و ارسال کنید.

چه زمانی از پست‌های اسپانسرینگ اینستاگرام استفاده کنید؟

تبلیغات-اسپانسریتگ-ایسنتاگرام

گاهی اوقات استفاده از ابزارها و امکانات فروشگاه‌های سنتی و فیزیکی می‌تواند بازخوردها و نتایج بهتری برای شما داشته باشد، به ویژه اگر یک کسب‌وکار محلی کوچک داشته باشید. با وجود این در شرایط خاصی استفاده از تبلیغات اسپانسرینگ اینستاگرام می‌تواند به بهبود شرایط کاری شما کمک کند. چند حالت مختلف که در آن‌ها تبلیغات اسپانسرینگ به مراتب نتایج درخشان‌تری خواهد داشت را بررسی کرده‌ایم:

۱٫   تبلیغ پست‌های اینستاگرام قابل خرید

قابلیت خرید در اینستاگرام به صاحبان کسب‌وکار اجازه می‌دهد تا محصولات و کالاهای خود را در تصاویر برچسب گذاری کنند. بنابراین هنگامی که کاربران روی تصویر موردنظر کلیک می‌کنند، جزییات محصول را به طور کامل مشاهده خواهند کرد. آن‌ها همچنین می‌توانند دوباره کلیک کنند تا به صفحه محصول هدایت شده و بلافاصله از آن جا خرید کنند.

این قابلیت فقط در گوشی هوشمند ممکن بوده و در برنامه اینستاگرام کار می کند. بنابراین اگر برای چنین محصولاتی با تگ‌های جزییات محصول از پست‌های تبلیغاتی اینستاگرام استفاده کنید، می‌توانید بازدید بیشتر و احتمالا فروش بیشتری برای آن محصول و محتوای آن پست داشته باشید.

۲٫   استفاده از قدرت نفوذ محتوای UGC

اگر در پیج اینستاگرام خود پست‌هایی دارید که نسبت به سایر پست‌ها عملکرد بسیار خوبی داشته و نرخ تعامل بالایی با کاربر دارند، می‌توانید با پیاده‌سازی تبلیغات اسپانسرینگ اینستاگرام روی این پست‌ها، نتایج بسیار خوبی کسب کنید. چرا که

اولا؛ به احتمال زیاد این پست در مخاطبان دیگر هم عملکرد خوبی خواهد داشت.

دوما؛ کامنت‌ها و لایک‌های زیاد این پست به کسب کامنت و لایک بیشتر کمک زیادی خواهد کرد. تجربه نشان داده افراد با دیدن فهرست بسیار زیاد زیاد نظرت نسبت به خواندن آن‌ها کنجکاوی زیادی دارند.

۳٫   جمع‌آوری محتوای UGC بیشتر

داشتن محتوای تولید شده توسط کاربر در حوزه تبلیغات بسیار عالی است، اما داشتن آن‌ها در پست‌های ارگانیک از محتوای تبلیغاتی هم ایده‌آل‌تر است. تبلیغ پست‌های خلاقانه و چالش‌برانگیز برای کسب محتوای UGC بیشتر به شما کمک خواهد کرد تا آگاهی از برند خود را بین کاربران بیشتر کنید.

۴٫   افزایش آگاهی از برند و نام تجاری

اگر از مشاغل تجارت الکترونیکی نیستید و فقط می‌خواهید آگاهی عمومی درباره تجارت و محصولات خود را افزایش دهید، می‌توانید از پست‌های تبلیغات اسپانسرینگ اینستاگرام برای افزایش میزان دیده شدن، آگاهی از برند و پرورش روابط با مشتریان بالقوه استفاده کنید.

تجربه نشاه داده خیلی از کسب‌وکارهای سنتی تنها با دیده شدن در اینستاگرام توانسته‌اند مشتریان حضوری و فالوورهای خود را افزایش دهند.

پست‌های اسپانسرینگ اینستاگرام ؛ بله یا خیر؟

تبلیغات اسپانسرینگ اینستاگرام

پست‌های اسپانسرینگ در اینستاگرام اگر در زمان و موارد مناسب مورد استفاده قرار بگیرند، سرمایه بزرگی برای برندها و تجارت‌های مختلف هستند.

برای اغلب برندها معمولا استفاده از ترکیب چند نوع از تبلیغات اینستاگرام مانند نمایش لینک محصولات، برنامه‌ریزی تبلیغاتی برای کمپین‌ها و جشنواره‌های فروش، تبلیغات در پیج‌های دیگر، تبلیغات اسپانسرینگ و… بسیار مفید بوده است.

پست‌های اسپانسر شده به نوعی برای تقویت و رشد  پست‌های ارگانیک ایده‌آل هستند و در مقابل تعامل با پیج‌های دیگر در حوزه تبلیغات برای انجام برنامه‌های توسعه خاص‌تر مناسب به نظر می‌رسند.

بنابراین از آزمایش روش‌های تبلیغاتی مختلف در اینستاگرام نترسید و با تجربه همه آن‌ها بررسی کنید چه چیزی برای کسب‌وکار شما بهتر است؟

شما چی فکر می‌کنید؟ پست‌های اسپانسرینگ اینستاگرام یا تبلیغات در سایر پیج‌های اینستاگرام، از کدام یک استفاده می‌کنید؟ چه زمانی از پست‌های اسپانسرینگ استفاده می کنید؟ نظرات و سوالات خود را در بخش نظرات این مقاله با ما به اشتراک بگذارید.

ضمنا پیشنهاد می کنیم اگر به دنبال تبلیغات با بازدهی بهتر هستید حتما مقاله بازاریابی چیست را مطالعه بفرمایید.

نویسنده: احسان مهدیزاده

								
برچسب ها :
0 0 رای ها
رتبه
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه ها
مطالب مرتبط
دانلود کاتالوگ دمو