انواع سیستم های گرمایشی ساختمان

احسان مهدیزاده
زمان مطالعه : 12دقیقه دیدگاهها

انواع سیستم های گرمایشی ساختمان

امروزه همراه با رشد فناوری در صنعت ساختمان، طراحی و تولید و شیوه فروش سیستم های تهویه مطبوع برای ساختمان، دستخوش تغییرات بزرگواری شده است. دلایل اصلی اهمیت این سیستم ها، بحث انرژی و صرفه جویی در آن است.

هزینه های انرژی می تواند نقش مهمی در اقتصاد مصرف کننده در مملکت عزیزمان ایران داشته باشد. از این رو شیوه بازاریابی محصولات نیز به کلی تغییر کرده و میتوان به شناسایی و فروش از طریق شبکه های اجتماعی ، وب سایت ها و فروشگاه اینترنتی اشاره کرد.

برای یک ساختمان، سیستم های گوناگون گرمایشی، سرمایشی و تهویه از قبیل انواع چیلر، پکیج، کولر گازی (اسپیلت)، کولر آبی، فن کویل، هواساز و … در بازار و در ضمن فروشگاه های اینترنتی موجود است.

از شیوه های گرمایشی ساختمان، به کارگیری سیستم گرمایشی مرکزی ساختمان است. در این سیستم ها، گرما ایجاد شده بدست یک سیال، که معمولاً آب گرم یا بخار است، از راه پکیج، رادیاتور و یا هیتر، در فضای ساختمان پخش می شود.

مهمترین برتری پکیج های گرمایشی، عدم نیاز به نصب دود کش است؛ زیرا این سیستم ها، دود فرآوری نمی کنند و خطرات انتشار گاز مونوکسید کربن را ندارند.

نوع بعدی سیستم گرمایشی، شومینه است. این سیستم گرد از کهن ترین روش های گرم کردن ساختمان است. از معایب این سیستم این است که شومینه اغلب جنبه تزئینی و دکوری دارد و توانایی گرم کردن ساختمان های بزرگ را ندارد. در نصب شومینه باید تمام جوانب ایمنی را رعایت نمود. نشت مونوکسید کربن در شومینه ها بالاست.

از امروزین ترین شیوه های گرمایشی ساختمان، به کارگیری روش گرمایش از کف است. این سیستم، نه فقط موجب صرفه جویی و بهینه سازی مصرف انرژی می شود بلکه آسایش و رفاه ساکنان ساختمان را به دنبال دارد. سیستم گرمایش از کف باعث پخش یکنواخت گرما در تمام ساختمان می شود.

این سیستم نیازی به دودکش ندارد و خطر نشر گاز زهرآگین مونوکسید کربن را ندارد.

پکیج ها و رادیاتورها، نوعی دیگر از روشهای گرمایشی ساختمان است. پکیج ها جایگزین بسیار مناسبی برای روش های حرارتی کف هستند. سرعت گرم شدن ساختمان بدست پکیج، اغلب از سیستم گرمایشی کف است. پکیج ها می توانند با انرژی خورشیدی نیز شارژ شوند.

شیوه سایر گرم نمودن ساختمان ها، به کارگیری انرژی خورشیدی است. در این روش، از انرژی خورشیدی برای گرم کردن ساختمان ها بهره‌گیری می شود.

سیستم های گرمایشی خورشیدی با بهره گیری از صفحات شمسی و یا بخش های جذب کننده نور خورشید، انرژی نور خورشید را جذب کرده و انرژی نورانی را به انرژی گرمایی تبدیل نموده و از این روش گرما فرآوری می کند.

این سیستم اغلب برای گرم کردن آب مصرفی ساختمان، آب گرم منازل، پکیج، استخرها، کارخانه داروسازی به کار می رود.

بهترین برتری این روش، استفاده از منبع انرژی تجدیدپذیر خورشیدی است. سیستم گرمایشی خورشیدی، در سررسید قطع گاز یا برق، می تواند به کارش ادامه داده و همیشه در دسترس باشد. این سیستم به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است.

به طور کلی باید گفت، استفاده از سیستم های نوین گرمایشی در ساختمان ها، به اختصاص سیستم های گرمایشی کف و پکیج ها، از بسیاری جهات نظیر جنبه های اقتصادی، مصرف انرژی، کاهش هزینه ها، دکوراسیون داخلی و فضای اشغال شده در ساختمان، پیرامون زیست، آلایندگی و …، بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

همچنین امروزه با رشد روزافزون فناوری، شکل بازرگانی و تعاملات فعالیت‌های تجاری با مشتریان تغییر نموده است. فناوری و به خصوص رونق اینترنت، ایجاد کسب وکارهای جدید و در ضمن اعمال تغییر فاحش در مدل کسب و کارهای فعلی مایه شده به توسعه سوداگری خویش روی بیاورند و از مزایای بیشمار آن سهم ببرند.

فروشگاه اینترنتی فراپیام،( نرم افزار ویترین) موتور تولید و طراحی فروشگاه آنلاین بوده که منطبق با قالب اختصاصی شما به به اتفاق قویترین و جدیدترین ابزارهای مطرح در تجارت الکترونیک عرضه می گردد و قابلیت لینک شدن با نرم افزار مالی را دارد. مشتریان به راحتی شما را یافته ، کالای مورد نظرشان را رسیدگی و اقدام به خرید می نمایند . اطلاعات فنی و اختصاصی کالاها در ساحل عرضه آنها می تواند شما و سازمان شما را به عنوان مرجع تخصصی مطرح نموده و می توانید به مرور سررسید به یک Reference تخصصی در سوژه کار و جنبش خود تبدیل شوید. با بهره گیری از نرم افزار فروشگاه اینترنتی، افزایش درصد فروش به جهت در دسترس بودن و سادگی در گزینش و خرید کالا توسط مشتریان شما تضمینی می باشد.

نویسنده: احسان مهدیزاده

								
برچسب ها :
0 0 رای ها
رتبه
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه ها
مطالب مرتبط
دانلود کاتالوگ دمو