بیمه فرهنگیان چیست؟

احسان مهدیزاده
زمان مطالعه : 12دقیقه دیدگاهها

بیمه فرهنگیان

بیمه فرهنگیان در دسته بندی بیمه تکمیلی قرار می‌گیرد که برای درمان و پرداخت هزینه دارو جای دارد. درمان نازایی و ناواربری به این بیمه مربوط است.

بیمه  فرهنگیان پرداخت‌های قابل قبولی را ارائه می‌دهد و امروزه یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از این بیمه کاربردی استفاده می‌کنند. بسیاری از جراحی‌هایی که هزینه و سقف بالایی دارند، امروزه در بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها توسط این بیمه به راحتی درمان می‌شود.

چنانچه شما به درمان طبی انواع خدمات پاراکلینیکی و جراحی‌های خاص نیاز داشته باشید، برای ویزیت پزشکان و همچنین برای پیوند اعضا بیمه فرهنگیان می‌تواند خدمات قابل قبولی را ارائه دهد.

البته قیمت پروتز و جراحی‌های این چنینی در کلینیک توسط این بیمه پرداخت می‌شود و مهم‌تر از همه شما برای درمان نازایی و ناباروری لازم نیست به انواع هزینه‌های سنگین بیندیشید و از انجام آن ناامید شوید؛ چرا که این بیمه تکمیلی کاربردی می‌تواند برای پرداخت هزینه‌های بالا برای شما خدمات متفاوتی را ایجاد کند؛ چرا که آموزش و پرورش به واسطه تکریم و احترام به فرهنگیان عزیز خدمات قابل قبولی را در بیمه آن‌ها جای داده است.

هزینه های بدون سقف بیمه فرهنگیان

روال کار بیمه فرهنگیان را می‌توایند برای درمان و خدمات درمانی و هزینه‌های بدون سقف مورد استفاده قرار دهید. امروزه در ۵۵۰۰ هزار بیمارستان و مرکز درمانی شما می‌توانید از این بیمه استفاده کنید.

برای برطرف کردن عیوب انکساری چشم شما مبلغ ۵۰۰ هزار تومان از بیمه فرهنگیان را می‌توانید دریافت کنید. برای خرج و مخارج آمبولانس بیرون از شهر ۴۰۰ هزار تومان برآورد می‌شود؛ از این رو شما می‌توانید خدمات قابل قبول تری را انتظار داشته باشید. تا ۷۰۰ هزار تومان می‌توانید برای عینک هزینه کنید.

شما در بیمه فرهنگیان می‌توانید برای بیماری‌های خاص و صعب العلاج بدون هیچ گونه مشکل و دغدغه مالی به دنبال راه درمان آن باشید. در این زمان به صورت آنلاین در زمانی که بیمه با مکان طرف قرارداد نباشد هزینه‌ها به افراد پرداخت می شود. بسیاری از مراکز طرف قرارداد نیستند و برای پرداخت هزینه بیماری شما می‌توانید در کمترین زمان ممکن هزینه مورد نظر را دریافت کنید.

برای دریافت خدمات این نوع بیمه تکمیلی امروزه یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر افراد فرهنگی در کشور از بیمه فرهنگیان استفاده می‌کنند. به خاطر بالا بودن هزینه داروی انواع بیماری صعب‌العلاج، آموزش و پرورش این دغدغه فکری را از روی دوش فرهنگیان خود برداشته و تمامی هزینه‌ها مذبور را پرداخت می‌کند.

خدمات متنوع  بیمه فرهنگیان

بیمه فرهنگیان از اردیبهشت ماه سال ۸۹ روند کار خود را آغاز کرده است. این بیمه و هزینه‌های دندانپزشکی، چشم‌پزشکی و بسیاری از معیارهای دیگر وابسته است.

بیمه فرهنگیان با شرکت «آتیه سازان» نیز قرارداد خود را توانسته منعقد کند در بیمه فرهنگیان تنها ۵۰ درصد را شما دریافت می‌کنید و ۵۰ درصد دیگر را بیمه پرداخت می‌کند. هیچ کدام از نهادهای دولتی و خصوصی به صورت ۱۰۰ درصد هزینه درمان را پرداخت نمی‌کنند و به دلیل تنها ۵۰ درصد آن را می‌توانید از بیمه دریافت کنید.

شما با استفاده از بیمه فرهنگیان می‌توانید به صورت رایگان از رادیولوژی، ام آر آی، اسکن، آنژیوگرافی استفاده کنید. همچنین برای تست ورزش، تست قلب و عضله، نوار مغزی به مردم خدمات قابل توجهی را این بیمه ارائه می دهد.

همچنین تمام تزریقات، بخیه و اقدامات سرپایی به صورت رایگان برای شما انجام می‌شود و پرداخت هزینه زایمان تا سقف سه میلیون تومان با استفاده از بیمه تکمیلی فرهنگیان انجام می‌شود. شما برای هزینه لیزیک چشم می‌توانید برای هر چشم ۳ میلیون تومان را دریافت کنید. این خدمات ۱۰۰ درصد می‌تواند به کیفیت خدمات بیمه فرهنگیان اشاره واضحی داشته باشد.

پرداخت هزینه بستری کرونا با بیمه فرهنگیان

بیمه فرهنگیان چیست

با وجود ویروس کرونا آموزش و پرورش در خصوص بیمه فرهنگیان خود این گونه اعلام کرده است که از ابتدا تا انتهای هزینه درمان بیماری کرونا فرهنگیان پرداخت می‌شود.

این هزینه‌ها می‌تواند شامل بستری در کلینیک بیماران کرونایی باشد و هزینه درمان بدون سقف پرداخت می‌شود؛ البته سه تعرفه در بیمه فرهنگیان برای پرداخت وجود دارد؛ تعرفه بیمارستان دولتی، خصوصی و عمومی غیر دولتی.

برای هر کدام هزینه بستنی و کلینیک بیمار پرداخت می‌شود و با وجود بیماری فراگیر کرونا در صورت بستری شدن فرد فرهنگی تمام هزینه‌های درمان بیمه تکمیلی فرهنگیان قابل پرداخت است. بسیاری از فرهنگیانی که امسال به واسطه کرونا بستری شده‌اند، هزینه‌های درمانی این افرا به واسطه بیمه فرهنگیان پرداخت شده است.

پرداخت بیمه تکمیلی فرهنگیان ماهیانه

 فرهنگیان در سال گذشته برای پرداخت بیمه تکمیلی خود ماهیانه ۴۶ هزار تومان هزینه پرداخت می‌کردند. امسال نیز احتمالا ماهیانه کمتر از ۵۰ هزار تومان را باید برای بیمه فرهنگیان پرداخت کنند.

آموزش و پرورش اعلام کرده است که بیشتر از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از بیمه فرهنگیان استفاده می‌کنند که کارمندان رسمی، قراردادی و افراد تحت سرپرستی آنان هستند می‌توانند از بیمه فرهنگیان استفاده کنند.

انواع تعهدات بیمه فرهنگیان با پرداخت بدون سقف

از جمله تعهدات بیمه تکمیلی فرهنگیان در بیمه طلایی فرهنگیان بستری فوق تخصصی است. این بستری برای درمان جراحی سرطان مانند جراحی تومورهای بدخیم و جراحی مغز نخاع، جراحی قلب، پیوند قلب، پیوند کبد، پیوند مغز و استخوان، پیوند کلیه، پیوند ریه با پرداخت بدون سقف از بیمه فرهنگیان است.

هزینه های بستری بیمه فرهنگیان

 اما درمورد بستری عمومی برای هزینه‌های بستری درمان طبی، جراحی عمومی، شیمی درمانی، آنژیوگرافی قلب، جراحی ستون فقرات مانند سرپایی و بستری یا تکمیل دارو، لاپاراسکوپی و رادیولوژی استفاده از انواع سنگ شکن، انجام جراحی چشم مانند پیوند قرنیه به ویترکتومی، دکولمان رتین و… در بیمارستان‌ها و همچنین مرکز جراحی با در اختیار دادن اتاق ایزوله، آی سی یو، سی سی یو با پرداخت هزینه بدون سقف انجام می‌شود.

برای خدماتی دیگری مانند استفاده از بخش مراقبت‌های ویژه در مورد زایمان طبیعی و سزارین و کورتاژ نیز با هزینه‌های زایمان طبیعی زودرس، سزارین و تخلیه تا مبلغ ده میلیون ریال پرداخت می‌شود.

 در مورد نازایی و ناباروری شما با توجه به تعرفه می‌توانید از هزینه‌های بدون سقف بهره‌مند شوید. برای استفاده از اعضای پیوندی مانند پیوند کلیه، کبد، قلب، قرنیه که جزء اعضای طبیعی پیوندی محسوب می‌شوند بعد از تایید یک پزشک ماهر و معتمد نیز خدمات بدون سقف بیمه فرهنگیان به شما ارائه می‌شود.

خدمات پاراکلینیکی بیمه فرهنگیان

  در مورد خدمات پاراکلینیکی مانند هر گونه آزمایش البته به جزء چکاپ که در آزمایش جایی ندارد شما می‌توانید برای رادیولوژی و سی تی اسکن و انواع مختلف سونوگرافی، انواع ام آر آی، آندوسکوپی، اکوکاردیوگرافی و اکو، نوار عضله، نوار عصب، نوار مغز نیز را می‌توانید روی پرداخت تعرفه بدون سقف حساب کنید.

همچنین بررسی عصب شنوایی و انجام درمان‌های گفتاری، کاردرمانی، فیزیوتراپی را شما می‌توانید در بین تعهدات بیمه فرهنگیان در نظر بگیرید. موارد دیگری مانند ختنه، بخیه، لیزر درمانی و البته به جزء موارد زیبایی و تنها رفع انکساری چشم انجام می‌شود و درمان خونریزی بینی، ناخنک چشم، خدمات اورژانس تزریق در داخل مفصل نیز از جمله تعهدات ویژه بیمه فرهنگیان است.

مواردی که در حیطه تعهدات بیمه فرهنگیان نیست

بیمه

بیمه فرهنگیان برای بیماری‌های روانی و جنون تعهدات خود را ارائه نمی‌دهد به جز این که بیماری به خاطر یک حادثه پدید آمده باشد. همچنین برای فرزندان زیر هفت سال و سالمندان بالای ۷۰ سال احتیاج به تایید پزشک معتمد بیمه‌گر است که این اصل را شما نباید به هیچ وجه فراموش کنید.

برای جراحی عقیم سازی آقایان و یا بستن لوله خانم‌ها تعهدات بیمه طلایی تنها برای جراحی‌های داخل شکم انجام می‌شود همچنین شما برای هزینه مشاوره، روانشناس و یا اپتومتریست‌ها و ویزیت ماما نمی‌توانید از بیمه طلایی فرهنگیان استفاده کنید.

تصویربرداری دهان و دندان در گروه خدمات بیمه طلایی فرهنگیان نیست و شما نمی‌توانید انتظار تعهد خاصی را داشته باشید. هیچ کدام از خدمات سرپایی، تزریقات، پانسمان در منزل در حیطه تعهدات بیمه طلایی فرهنگیان نیست و همچنین برای خرید داروهای ویتامینی و مکمل این بیمه نمی‌تواند خدماتی را به شما ارائه دهد.

بیمه فرهنگیان بازنشسته

در مورد تعهدات بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته شما بهتر است بدانید که فرزندان تقریباً تا سن ۲۲ سال و چنانچه مشغول به تحصیل باشند تا سن ۲۵ سال می‌توانند از بیمه فرهنگیان استفاده کنند. در صورت هرگونه معلولیت جسمی فرزند با تایید پزشک معتمد هزینه‌های درمانی وی تامین می‌شود.

فرهنگیان بازنشسته همسر فرزندان، پدر و مادر خود را می‌توانند بیمه کنند و به واسطه دفترچه بیمه فرهنگیان از خدمات استفاده کنند. در مورد پرداخت هزینه‌های پاراکلینیکی که شامل هزینه‌های بستری و سرپایی می‌شود بیماری‌های خاص مانند پیوندهای کلیه و دیالیز، تالاسمی در تعهدات بیمه فرهنگیان بازنشستگان است.

برای بیماری‌های صعب‌العلاج مانند سرطان و یا بسیاری از بیماری‌های صعب‌العلاج دیگر تنها می‌توانند از «فرانشیز» برای پرداخت بیمه استفاده کنند.

تعداد فرهنگیانی که تحت پوشش بیمه تکمیلی فرهنگیان قرار می‌گیرند، بیشتر از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر افراد با افراد تحت تفکل آن‌ها هستند. حدود ۵۰۰ بیمارستان طرف قرارداد بیمه تکمیلی فرهنگیان قرار می‌گیرند.

دلیل عدم خدمات دندانپزشکی بیمه فرهنگیان

در مورد عدم ارائه خدمات دندانپزشکی، بیمه فرهنگیان این گونه توضیح می‌دهد که هزینه‌های دندانپزشکی بسیار بالا است و به خاطر بالا رفتن غیر متعارف نمی‌توان خدمات قابل قبولی را ارائه داد.

دلیل این که بیمه تکمیلی به بیماری پایه واگذار نمی‌شود است که بیمه‌های پایه مانند سلامت و تامین اجتماعی هر کدام به واسطه موقعیت‌های جغرافیایی محدودیت‌های خاصی را به وجود می‌آورد و مناطق محروم از مزایای بیمه پایه برخوردار نمی شوند.

قرارداد بیمه درمان تکمیلی سال جدید حدود صددرصد افزایش را برای هزینه درمانی زایمان و ۲۵ درصد افزایش رفع عیوب انکساری برای هر چشم را در نظر گرفته است. از نظر بیمه تکمیلی فرهنگیان، بیماران خاص بیمارانی هستند که دارای هموفیلی، تالاسمی، دیالیز، انواع پیوند، سرطان، سوختگی، هپاتیت و پارکینسون هستند.

ثبت نام بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته

بازنشستگان فرهنگی برای این که بتوانند از بیمه طلایی فرهنگیان استفاده کنند باید حداکثر تا یک ماه مدارک لازم را به ادارات آموزش و پرورش تحویل دهند.

در مورد مدارک و شرایط ثبت نام بیمه طلایی فرهنگیان به این شکل است که بیمه برای افراد بازنشسته و افراد تحت تفکل آن‌ها خدمات خود را این چنین ارائه می‌دهد که در صورت اشتغال و ازدواج فرزندان بیمه طلایی فرهنگیان به فرزندان تعلق نمی‌گیرد. صفحه اول و دوم شناسنامه و همچنین برگه اشتغال به تحصیل برای ثبت نام فرزندان مهم و ضروری است.

اما بازنشسته فرهنگی باید یک کپی از صفحه اول و دوم شناسنامه خود و همسر را برای مدارک در نظر بگیرد. فیش حقوقی به همراه عکس و همچنین دفترچه بیمه خدمات درمانی و کد ملی از مدارک مهم محسوب می‌شود. هر بیمه  حدود ۱۷ هزار تومان ماهیانه از حقوق کسر می‌شود و تمام اطلاعات بیمه شده باید در سامانه وجود داشته باشد و آن را تایید کنند.

دانشجویان معلم برای دریافت دفترچه بیمه بعد از ورود به دانشگاه و بعد از پرداخت حقوق اول که حق بیمه از حقوق افراد کسر می‌شود دفترچه بیمه به دانشجو معلم ارائه داده می‌شود.

فرم‌هایی را برای دریافت دفترچه باید در ابتدا پر کنند که در این فرم‌ها دستورالعمل‌های خاصی درج شده است؛ مانند انتخاب یک حق بیمه و باید چنانچه تحت تکفل پدر و مادر هستند باید از تفکل پدر مادر جدا شوند.

اهمیت بیمه فرهنگیان

bime farhangian

تعهدات بیمه فرهنگیان برای افراد بیمه شده به حدی قابل قبول است که افراد بتوانند از خدمات درمانی بدون استرس و دغدغه فکری استفاده کنند؛ چرا که برای حفظ احترام و تکریم فرهنگیان عزیز تمامی خدمات به صورت کاملا اصولی در نظر گرفته می‌شود.

همچنین انعقاد قرارداد با بسیاری از بیمارستان‌ها صددرصد باعث می‌شود تا بیمه شدگان بتوانند بدون محدودیت از خدمات پزشکی استفاده کنند.

مهم‌تر از همه وجود بیماری‌های صعب العلاج است که هزینه‌های درمانی بسیار بالایی را برای افراد رقم می‌زند. برای درمان ممکن است برخی تنها به خاطر هزینه حاضر به انجام فرایند درمان نباشند. بیمه فرهنگیان که به عنوان یک بیمه تکمیلی کارکرد خود را ارائه می‌دهد برای انواع بیماری صعب العلاج از پرداخت هزینه بدون سقف استفاده می‌کند.

در سال جدید با افزایش نرخ بیمه خدمات، فرهنگیان عزیز مواجه شده‌اند که در مورد خدمات مختلف از خدمات بدون سقف برای تعرفه بیمارستان‌های دولتی، خصوصی و عمومی غیر دولتی استفاده شده است. بیمه فرهنگیان برای ویروس کرونا نیز خدمات ارزنده‌ای ارائه داده است که فرهنگیان عزیز با خیالی آسوده بتوانند به فرایند درمان خود بیاندیشند.

دریافت هزینه دارو و ویزیت از بیمه ایران

طبق نتیجه کارامد و قابل قبول بیمه فرهنگیان و همچنین تفاهم‌نامه‌ای که بین آموزش و پرورش و بیمه ایران منعقد شده است افراد فرهنگی می‌تواند با در دست داشتن برگه دفترچه هزینه مربوط به ویزیت دارو را از بیمه ایران دریافت کنند.

این برگه سوم دفترچه بیمه خدمات درمانی است، که شما اگر بتوانید از کارت طلایی نیز استفاده کنید، امکان دریافت هزینه از تمام مراکز بیمه ایران وجود دارد.

سعی کنید برگه سوم را به صورت خوانا توسط تایید پزشک به بیمه ایران تحویل دهید، تا هزینه دارو و ویزیت هر چه سریع‌تر برای شما وصول شود. این تفاهم‌نامه برای کم کردن هزینه‌های درمانی است تا فرهنگیان عزیز با خیالی آسوده بتوانند از خدمات بیمه فرهنگیان بهره‌مند شوند.

سخن پایانی

ما در این مقاله از فراپیام در مورد تعهدات، مزایا و خدمات بیمه فرهنگیان صحبت کردیم؛ چرا که این بیمه برای فرهنگیان عزیز قابلیت‌های فوق‌العاده کاربردی را به نمایش گذاشته است، تا شما بتوانید از انواع خدمات پاراکلینیکی و همچنین جراحی‌های متفاوت به راحتی استفاده کنید.

در حوزه چشم برطرف کردن عیوب انکساری از جمله خدماتی ارزنده بیمه فرهنگیان است که بسیار به آن توجه شده است؛ شما تا مبلغ ۷۰۰ هزار تومان را نیز برای عینک می‌توانید در نظر بگیرید. اما مهم‌ترین نکته در مورد بیمه معتبر فرهنگیان توجه خاص به بیماری‌های صعب العلاج است.

با در نظر گرفتن پرداخت‌های بدون سقف توانسته خدمات را به بهترین شکل ممکن ارائه دهد. شرکت «آتیه سازان» نیز جزء شرکت‌های طرف قرارداد بیمه معتبر فرهنگیان است که بسیاری از خدمات را می‌تواند به شکلی کاملا خاص در اختیار بیمه‌شدگان فرهنگی قرار دهد.

بیمه فرهنگیان برای بازنشستگان همان طور که به ان اشاره شد خدمات دیگری را در نظر دارد که شما باید نسبت به دریافت آن اقدام کنید و حداقل تا یک ماه مدارک خود را برای دریافت بیمه بازنشستگی فرهنگیان تحویل دهید.

شما برای تعویض دفترچه بیمه فرهنگیان می‌توانید به دفتر پیشخوان دولت مراجعه کنید و نسبت به تعویض دفترچه بیمه معتبر فرهنگیان خود اقدام کنید؛ البته این کار را باید هرچه سریع‌تر انجام دهید تا در لحظه حساس دچار مشکل نشوید.

بیشتر بخوانید :


نویسنده: احسان مهدیزاده

								
برچسب ها :
0 0 رای ها
رتبه
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه ها
مطالب مرتبط
دانلود کاتالوگ دمو